Rabobank termijnrekening op 10 jaar
TIP
Rabobank termijnrekening op 10 jaar
Momenteel staat Rabobank op kop voor een termijnrekening van 10 jaar, met 4,04 % (Bruto, > 100.000 euro).
Durft iemand dit al te riskeren, of zitten we momenteel nog in een stijgende fase.
Bij het bekijken van de grafieken van de laatste 2 jaar is dit een redelijke intrest...
Durft iemand dit al te riskeren, of zitten we momenteel nog in een stijgende fase.
Bij het bekijken van de grafieken van de laatste 2 jaar is dit een redelijke intrest...
Re: Termijnrekening op 10 jaar
zolang er geen lange termijn oplossingen zijn voor ierland, griekenland en ... is 4% voor 10 jaar veel te laag, interesten van een paar jaar terug zijn momenteel van geen belang meer.Luc B. schreef:Momenteel staat Rabobank op kop voor een termijnrekening van 10 jaar, met 4,04 % (Bruto, > 100.000 euro).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
en wie zegt dat de RV op 15 % blijft?
heel goed mogelijk dat de volgende regering (als die er ooit nog komt natuurlijk) die optrekt tot 25 of 30 % en dan zit je daar voor 10 jaar vast met een mager beestje
heel goed mogelijk dat de volgende regering (als die er ooit nog komt natuurlijk) die optrekt tot 25 of 30 % en dan zit je daar voor 10 jaar vast met een mager beestje
Als je enkel wilt beleggen zonder risico, ben je aangewezen op termijnrekeningen, me dunkt...
Nog enkele maanden wachten tot we 5% bruto halen is mijn idee...
Ik hou die termijnrekening van Rabobank op 10 jaar nu ook in de gaten, maar mij lijkt dat je voor zo'n lange tijd toch nog wat beter wacht en gaat voor netto 4,5%. Via dit forum heb ik gezien dat je in juni 2009 5,15% (4,38% netto) kon krijgen bij een Rabo Termijnrekening op 10 jaar. Weet er soms iemand wat sinds het ontstaan van Rabobank.be zowat de hoogste rente is geweest op de langste termijn van hun termijnrekening? Wat was de hoogste termijn op 7 jaar en sinds 2009 (langere termijnen dan 7 jaar) op 8, 9, 10 jaar? Ik las ergens dat je voor zo'n lange termijn best wacht tot plusminus 6% bruto (4,8% netto). Dank bij voorbaat.
volgens mijn berekeningen is 6% bruto bij een RV van 15% nog steeds 5,1%Kurt schreef:wacht tot plusminus 6% bruto (4,8% netto). Dank bij voorbaat.
+ 1Luc B. schreef:Als je enkel wilt beleggen zonder risico, ben je aangewezen op termijnrekeningen, me dunkt...
Nu al 4,10 op 10jaar
Is in stijgende lijn. ben stillekes bezig met op te nemen , die nemen ze me al niet meer af .
Is in stijgende lijn. ben stillekes bezig met op te nemen , die nemen ze me al niet meer af .
Ik zou aanraden niet doen.....wacht nog 1 jaar...chukky2 schreef:Nu al 4,10 op 10jaar
vg,
Pol
je kan het bekijken hoe je wil he.
Nu staan de spaarrekeneingen laag, De rente zal wel weer stijgen ,maar voor hoe lang.
Een goed gemiddelde kan nooit geen kwaad.
Ik bedoel daarmee, hoelang hebben we nu weer moeten wachten dat de termijnrek. iets of wat opbrengt
Nu staan de spaarrekeneingen laag, De rente zal wel weer stijgen ,maar voor hoe lang.
Ik bedoel daarmee, hoelang hebben we nu weer moeten wachten dat de termijnrek. iets of wat opbrengt
Dat kan niemand "voorspellen"chukky2 schreef:je kan het bekijken hoe je wil he.
Maar je moet wachten om voor 10 jaar iets te ondernemen. 4,10 bruto is veel te laag om je voor 10 jaar te verbinden.
Veel beter dan te proberen timen is op regelmatige basis in te stappen op 10 jaar. Op die manier heb je steeds een relatief hoog gemiddelde. Wat je wel kan doen is het bedrag waartegen je instapt mee laten stijgen met de rente op die manier heb je een zeker accelerator.pol schreef: Dat kan niemand "voorspellen"
Maar je moet wachten om voor 10 jaar iets te ondernemen. 4,10 bruto is veel te laag om je voor 10 jaar te verbinden.
Voordeel hiervan is ook dat, als je dit bijvoorbeeld maandelijks doet, je na één jaar reeds elke maand intrest uitbetaald krijgt.
Wel eigenaardig dat enkel Rabobank de grens van 4% doorbreekt, met op vandaag 4,13% (10j, > 100.000)..
Wachten de andere banken gewoon af?
In enkele weken slaagt Rabo om van 3,8 naar 4,13 te stijgen, toch een goeie 0,3%... waar andere banken niks doen...
(Enkel bvb Dexia stijgt op 10 jaar van 3 naar 3,20 %... doch valt hier dus stevig uit de boot)
In enkele weken slaagt Rabo om van 3,8 naar 4,13 te stijgen, toch een goeie 0,3%... waar andere banken niks doen...
(Enkel bvb Dexia stijgt op 10 jaar van 3 naar 3,20 %... doch valt hier dus stevig uit de boot)
Zo doe ik het ook, met kleine bedragen...Je moet er natuurlijk vanuit blijven gaan dat rentes rare sprongen maken gedurende 10 jaar en ergens moet je een minimum in gedachten houden waaronder je nooit gaat. Zo vind ik 3 % netto een minimum. Ik denk in netto omdat ik toch al boven de limiet zit van de vrijstelling en ik nu ook 15% aan de fiscus afgeef op mijn gewone spaarrentes. Voor diegenen onder jullie die hierop zouden antwoorden dat je best spreidt en niets aangeeft...wel ik spreid om anderen redenen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit schone liedje, nml. de fiscus die dat niet controleert, niet lang meer gaat duren.Theocrazy schreef:Veel beter dan te proberen timen is op regelmatige basis in te stappen op 10 jaar. Op die manier heb je steeds een relatief hoog gemiddelde. Wat je wel kan doen is het bedrag waartegen je instapt mee laten stijgen met de rente op die manier heb je een zeker accelerator.pol schreef: Dat kan niemand "voorspellen"
Voordeel hiervan is ook dat, als je dit bijvoorbeeld maandelijks doet, je na één jaar reeds elke maand intrest uitbetaald krijgt.
Nu wacht ik nog even omdat ik vermoed dat de klim voor dit jaar nog niet ten einde is, maar vòòr het einde van dit jaar zet ik nog wat vast en in 2011....opnieuw.
Rabo is een trendsetter zowel negatief (2008-2009) en dit jaar positief.Luc B. schreef:Wel eigenaardig dat enkel Rabobank de grens van 4% doorbreekt, met op vandaag 4,13% (10j, > 100.000)..