Rabobank verhoogt rente op 1 januari
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank verhoogt rente op 1 januari
Wat had je dan verwacht van een bende schurken?ted schreef: BNP FORTIS/FINTRO doen het alvast niet, integendeel
Bovendien zwijgen ze in alle talen

Ik ben totaal niet onder de indruk van die zogenaamde renteverhoging van Rabobank. Ze doen het hoogstwaarschijnlijk omdat ze de leegstroom van hun spaargelden niet meer kunnen aanzien en hopen hiermee weer een pak geld terug te winnen in januari. Mijn geld zien ze alvast niet zo snel meer terug, ze zullen eerst met iets meer over de brug moeten komen. Wat ze nu doen is niet meer dan een reclamestunt.
Velen zien dit als een positief signaal maar ik betwijfel of en veel banken dit voorbeeld zullen volgen. Misschien dat ze ook tijdelijk een minieme verhoging toepassen om ook wat gratis reclame te krijgen.
Welke bank ziet je geld dan WEL 
Afbreken kunnen ze allemaal
Maar goede raad

Afbreken kunnen ze allemaal

Maar goede raad

Ik treed wook bij, die 0,1% erbij is een habbekrats. Ooit waren ze marktleider in spaarland.
Het is inderdaad maar 0.1%, maar hier te lande hebben velen nog "restanten" van raborekeningen. Zij die ook voor een deel bij Argenta zitten, zullen mi toch geneigd zijn geld te versluizen, omwille van :
- 0.1% beter
- rentecalculator
- even (of niet) betrouwbaar als Argenta.
Dus ik verwacht nog wel iets van Argenta. Misschien niet tegen 01/01. Maar als er veel spaargeld wegloopt, moeten ze wel iets doen. En een appelvlaai zal niet volstaan, vrees ik.
- 0.1% beter
- rentecalculator
- even (of niet) betrouwbaar als Argenta.
Dus ik verwacht nog wel iets van Argenta. Misschien niet tegen 01/01. Maar als er veel spaargeld wegloopt, moeten ze wel iets doen. En een appelvlaai zal niet volstaan, vrees ik.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik verwacht geen grote verschuiving omdat rabobank 0.1% hoger gaat.
Het zal nog minstens een half jaar duren voor ik de rente weer opwaarts zie gaan (al reken ik meer op 1 jaar dan 6 maand).
Het zal nog minstens een half jaar duren voor ik de rente weer opwaarts zie gaan (al reken ik meer op 1 jaar dan 6 maand).
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Die verhoogde basisrente is ook maar zes maand gegarandeerd !!
Op de gift account geven ze 1.1%+1.5%. Dat is minstens 2.60% voor 'trouw geld' als de basisrente niet veranderd.
Waarom geeft de grote voorstander van transparantie dan ook geen 2.10% + 0.50% op hun gewone spaarrekening ?
Waarom geeft de grote voorstander van transparantie dan ook geen 2.10% + 0.50% op hun gewone spaarrekening ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik vind die verhoging van 0.1 % ook vooral een reclamestunt, maar toch moet ik zeggen dat wanneer rabo verlaagt iedereen moord en brand schreeuwt want ze verlagen als eerste, een schande. Maar als ze als eerste verhogen zeggen dezelfde mensen dan bijna ook nog eens dat het een schande is dat ze maar zo weinig verhogen. Voor sommigen kan rabo precies niets goeds doen...
Volledig mee eens, na maanden de ene bank na de andere hun intresten te zien verlagen, stijgt er eindelijk eentje terug en het is nog niet goed.Maarten schreef: Ik vind die verhoging van 0.1 % ook vooral een reclamestunt, maar toch moet ik zeggen dat wanneer rabo verlaagt iedereen moord en brand schreeuwt want ze verlagen als eerste, een schande. Maar als ze als eerste verhogen zeggen dezelfde mensen dan bijna ook nog eens dat het een schande is dat ze maar zo weinig verhogen. Voor sommigen kan rabo precies niets goeds doen...
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Allez....niet veel ?cp1234 schreef: Goede zet van rabobank, het is wel niet veel, maar geeft het contrast mooi weer tussen bnp fortis/ fintro en rabobank.
Rabo geeft je 100 euro meer per jaar op 100.000 euro spaargeld !!!
En al is't maar voor zes maanden dan is het toch nog 50 euro.
Laatst gewijzigd door pol op 24 december 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar staat het dat het zes maand gegarandeerd isOpelZafira schreef: Die verhoogde basisrente is ook maar zes maand gegarandeerd !!

Zie citaat OpelZafira(24-12-09 om 14u14) :"Die verhoogde basisrente is ook maar zes maand gegarandeerd !!"ted schreef:Waar staat het dat het zes maand gegarandeerd is ???OpelZafira schreef: Die verhoogde basisrente is ook maar zes maand gegarandeerd !!
Laatst gewijzigd door pol op 25 december 2009, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De bank zelf heeft dat m.i. NERGENS geschreven dat er 6 maanden "garantie" is.pol schreef:Zie citaat OpelZafira(24-12-09 om 14u14) :"Die verhoogde basisrente is ook maar zes maand gegarandeerd !!"ted schreef:
Waar staat het dat het zes maand gegarandeerd is ???
Dit is trouwens ongebruikelijk, behalve bij enkele banken.
Overigens nog prettige feestdagen
Ik vind ook nergens iets van een "garantie" voor zes maand...
Begrijp ook de negatieve reacties niet van sommigen
Als mijn bank de rente verhoogt vind ik dit prima.
Het mag dan misschien een reclamestunt zijn of wat dan ook maar het is toch beter dan een verlaging, zoals bij vele banken, niet ?
Hopelijk is dit het begin van verdere stunten ...
Begrijp ook de negatieve reacties niet van sommigen

Als mijn bank de rente verhoogt vind ik dit prima.
Het mag dan misschien een reclamestunt zijn of wat dan ook maar het is toch beter dan een verlaging, zoals bij vele banken, niet ?
Hopelijk is dit het begin van verdere stunten ...

Je moet steeds kijken naar de achterliggende reden vind ik. Doen ze dit om hun trouwe klanten te belonen of om nieuwe klanten te werven? Natuurlijk niet. Rabobank.be is er altijd al goed in geweest om op dergelijke manieren in het nieuws te komen en zo hun naambekendheid nog te vergroten en dat is ook de enige reden waarom ze dit doen. Ze lachen hiermee bijna de mensen uit in hun gezicht: kijk, we geven jullie een aalmoes meer maar we komen wel lekker in het nieuws want dat is het enige wat we beoogden.cp1234 schreef:Volledig mee eens, na maanden de ene bank na de andere hun intresten te zien verlagen, stijgt er eindelijk eentje terug en het is nog niet goed.Maarten schreef: Ik vind die verhoging van 0.1 % ook vooral een reclamestunt, maar toch moet ik zeggen dat wanneer rabo verlaagt iedereen moord en brand schreeuwt want ze verlagen als eerste, een schande. Maar als ze als eerste verhogen zeggen dezelfde mensen dan bijna ook nog eens dat het een schande is dat ze maar zo weinig verhogen. Voor sommigen kan rabo precies niets goeds doen...