Rabobank verhoogt rente op 1 januari
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank verhoogt rente op 1 januari
@ wook
Als dit hun echte reden is, dan zijn ze daar goed in geslaagd. Ik denk dat we vooral moeten leren dat het best zou kunnen dat het tijdperk van de rentedalingen normaal voorbij is. Diegene die hun rente nu nog laten zakken, daar klopt iets niet.
Als dit hun echte reden is, dan zijn ze daar goed in geslaagd. Ik denk dat we vooral moeten leren dat het best zou kunnen dat het tijdperk van de rentedalingen normaal voorbij is. Diegene die hun rente nu nog laten zakken, daar klopt iets niet.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ABN Amro heeft haar rente zeer recent nog laten zakken tot het historisch lage 1,50%. Wat zou de tactiek hierachter kunnen zijn? Klanten wegjagen? Eens mijn intresten geboekt, vliegt alles (niet veel meer) stante pede naar tegenrekening en vertrekt aangetekend schrijven naar Berchem om rekening op te heffen.
Laatst gewijzigd door wrpint op 25 december 2009, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Rabo geeft die rente nog voor 31/12;
Db daarentegen doet het meestal op 2 januari en moet je 2 jaar wachten voor je getrouwheidspremie,
Db daarentegen doet het meestal op 2 januari en moet je 2 jaar wachten voor je getrouwheidspremie,
Daar maak je een fout. Bij geldzaken moet je niet kijken naar achterliggende redenen, enkel naar de feiten.Wook schreef:Je moet steeds kijken naar de achterliggende reden vind ik. Doen ze dit om hun trouwe klanten te belonen of om nieuwe klanten te werven? Natuurlijk niet. Rabobank.be is er altijd al goed in geweest om op dergelijke manieren in het nieuws te komen en zo hun naambekendheid nog te vergroten en dat is ook de enige reden waarom ze dit doen. Ze lachen hiermee bijna de mensen uit in hun gezicht: kijk, we geven jullie een aalmoes meer maar we komen wel lekker in het nieuws want dat is het enige wat we beoogden.cp1234 schreef:
Volledig mee eens, na maanden de ene bank na de andere hun intresten te zien verlagen, stijgt er eindelijk eentje terug en het is nog niet goed.
Feit is dat rabobank een betrouwbare bank is ( komt behalve met de rente, NOOIT negatief in beeld ) en dat ze als eerste bank ( na BNP parisbas fortis/ fintro eerst nog serieus verlagen ) eindelijk terug omhoog gaan zonder speciale voorwaarden.
Zit je met je geld ergens anders, zit je ofwel een stuk slechter ( en dan kan je overwegen om over te stappen ) ofwel gelijk of beter. ( en dan zou overstappen stom zijn )
Dus zoveel extra gelden van nieuwe klanten zullen er wel niet binnenstromen.
Maar voor de klanten die er nog geld hadden, die krijgen nu ongeveer het gemiddelde zonder te moeten overstappen en de getrouwheidspremie kwijt te raken. Dus voor de trouwe klanten is het wel goed.
Wel een bank die iets doet voor zijn/ haar trouwe klanten, die scoort bij mij.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik ben het dus volledig eens met vorig citaat van cp1234.
Elke bank mag, wat mij betreft, in het nieuws proberen te komen met een (onvoorwaardelijke) renteverhoging. Er zijn er die anders in het nieuws komen, hé.
Wat ook de bedoeling of achtergrond is, ook de klanten hebben hiermee hun voordeel
Is Rabobank nu ipv koploper van de rente, koploper van de renteverhogingen
Elke bank mag, wat mij betreft, in het nieuws proberen te komen met een (onvoorwaardelijke) renteverhoging. Er zijn er die anders in het nieuws komen, hé.
Wat ook de bedoeling of achtergrond is, ook de klanten hebben hiermee hun voordeel

Is Rabobank nu ipv koploper van de rente, koploper van de renteverhogingen

Elke bank mag zijn naambekendheid vergroten door een hogere rente te geven aan iedereen vind ik. Dat maakt het voor ons alleen maar beter. Ik ervaar enkel problemen wanneer banken hun naambekendheid verhogen door hoge rentes geven, maar slechts vanaf 15000 euro, enkel voor nieuw geld en enkel voor 6 maanden waarna je terugvalt op een andere rekening. Ik wordt ook ambetant wanneer banken hun naambekendheid proberen te vergroten door rente te garanderen en dan zelfs nog niet in de buurt komen van hun beloftes en alles steken op de nieuwe wetgeving of wanneer ze de rente veel vroeger storten zogezegd ten voordele van transparantie, maar enkel onduidelijkheid creëren doordat de valutadatum veel later valt. Ja inderdaad, met al die laatste voorbeelden komen sommige banken spijtig genoeg onterecht positief in de media. Dus nog steeds, ik begrijp het probleem bij rabo niet, de verhoging is niet spectaculair, maar het is wel degelijk een verhoging zonder voorwaarden of uitzonderingen.Wook schreef: Je moet steeds kijken naar de achterliggende reden vind ik. Doen ze dit om hun trouwe klanten te belonen of om nieuwe klanten te werven? Natuurlijk niet. Rabobank.be is er altijd al goed in geweest om op dergelijke manieren in het nieuws te komen en zo hun naambekendheid nog te vergroten en dat is ook de enige reden waarom ze dit doen. Ze lachen hiermee bijna de mensen uit in hun gezicht: kijk, we geven jullie een aalmoes meer maar we komen wel lekker in het nieuws want dat is het enige wat we beoogden.
Rabobank komt wel redelijk laat...mijn spaargeld is er al een halfjaar weg, en voor die 0,1% verander ik niet van gedacht. Banken beseffen maar al te goed dat je geld overhevelen, tegenwoordig slechts enkele muisklikken ver is. Volgens mij spreken ze onder elkaar af wie nu eventjes 'in het nieuws' mag komen met een centje meer of minder. Zeg nu zelf : 0,1% verhoging....dat scheelt bij de meesten 5 euro per jaar.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
► De basisrente wordt beperkt tot ofwel 3% ofwel de reporente (=herfinancieringsrente) van de ECB op 10 juni en 10 december. Dit laatste wordt dan van kracht als maximum basisrente op resp. de volgende 1 juli en 1 januari. - zie https://www.spaargids.be/sparen/wat-ver ... tlijn.html
Dus de basisrente kan wijzigen op 01 jan en op 01 juli - vandaar dus dat de basisrente gegarandeerd is gedurende zes maanden.
Dus de basisrente kan wijzigen op 01 jan en op 01 juli - vandaar dus dat de basisrente gegarandeerd is gedurende zes maanden.

De maximum basisrente wordt aangepast op 01/01 en 01/07.
De basisrente kan op elk ogenblik veranderen binnen de grenzen.
De basisrente kan op elk ogenblik veranderen binnen de grenzen.

Daar denk ik dat je je vergist. Ik blijf erbij dat Rabobank dit enkel maar doet om gratis reclame te krijgen en ze zijn er inderdaad goed in geslaagd, hun marketingjongens zijn geen idioten.Vaganzza schreef: @ wook
cp1234 schreef:Daar maak je een fout. Bij geldzaken moet je niet kijken naar achterliggende redenen, enkel naar de feiten.Wook schreef:
Je moet steeds kijken naar de achterliggende reden vind ik. Doen ze dit om hun trouwe klanten te belonen of om nieuwe klanten te werven? Natuurlijk niet. Rabobank.be is er altijd al goed in geweest om op dergelijke manieren in het nieuws te komen en zo hun naambekendheid nog te vergroten en dat is ook de enige reden waarom ze dit doen. Ze lachen hiermee bijna de mensen uit in hun gezicht: kijk, we geven jullie een aalmoes meer maar we komen wel lekker in het nieuws want dat is het enige wat we beoogden.
Feit is dat rabobank een betrouwbare bank is ( komt behalve met de rente, NOOIT negatief in beeld ) en dat ze als eerste bank ( na BNP parisbas fortis/ fintro eerst nog serieus verlagen ) eindelijk terug omhoog gaan zonder speciale voorwaarden.
Feit is en blijft dat 0,1% een belachelijke peulschil is en blijft. Rabobank lijkt inderdaad een solide bank te zijn maar of ze zo ongelofelijk veel betrouwbaarder zijn dan de anderen durf ik te betwijfelen. Die ratings die ze krijgen zijn voor mij waardeloos want die hadden alle grootbanken vorig jaar ook vlak voor ze in het noodweer terecht kwamen en uiteindelijk zijn ze dan toch gered met ons geld.
Ik herinner mij nog de discussie hier op het forum toen Rabo eerder dit jaar de rente drastisch liet zakken. Toen waren veel mensen terecht heel boos. Ze stelden de vraag aan Rabobank hoe het kwam dat ze de rente hier in België als een steen naar beneden lieten vallen terwijl ze in Nederland wel nog uitzonderlijk hoge rentes konden geven met hun zogenaamd dure kantorennet ginder. De man (of vrouw) van Rabobank deed toen goed zijn best om alles uit te leggen maar dat lukte niet zo best, de mensen waren veel te kwaad en het topic moest toen gesloten worden... Dat zijn ook de feiten cp1234.
Dit soort zaken vergeet ik niet snel en om weer in het juiste daglicht te staan moet Rabo wat mij betreft wel iets meer doen dan een luizige 0,1% meer te geven.
Als klant bij rabobank was ik ook kwaad dat ze van marktleider naar achteraan het peleton zakten. Schreef toen ook, als de dalers van vandaag, de stijgers van morgen zijn, zitten we nog goed. Die 0.1% is inderdaad niet de moeite, maar kan het begin zijn van nieuwe stijgingen, dat moeten we afwachten.Wook schreef:Daar denk ik dat je je vergist. Ik blijf erbij dat Rabobank dit enkel maar doet om gratis reclame te krijgen en ze zijn er inderdaad goed in geslaagd, hun marketingjongens zijn geen idioten.Vaganzza schreef: @ wook
cp1234 schreef:
Daar maak je een fout. Bij geldzaken moet je niet kijken naar achterliggende redenen, enkel naar de feiten.
Feit is en blijft dat 0,1% een belachelijke peulschil is en blijft. Rabobank lijkt inderdaad een solide bank te zijn maar of ze zo ongelofelijk veel betrouwbaarder zijn dan de anderen durf ik te betwijfelen. Die ratings die ze krijgen zijn voor mij waardeloos want die hadden alle grootbanken vorig jaar ook vlak voor ze in het noodweer terecht kwamen en uiteindelijk zijn ze dan toch gered met ons geld.
Ik herinner mij nog de discussie hier op het forum toen Rabo eerder dit jaar de rente drastisch liet zakken. Toen waren veel mensen terecht heel boos. Ze stelden de vraag aan Rabobank hoe het kwam dat ze de rente hier in België als een steen naar beneden lieten vallen terwijl ze in Nederland wel nog uitzonderlijk hoge rentes konden geven met hun zogenaamd dure kantorennet ginder. De man (of vrouw) van Rabobank deed toen goed zijn best om alles uit te leggen maar dat lukte niet zo best, de mensen waren veel te kwaad en het topic moest toen gesloten worden... Dat zijn ook de feiten cp1234.
Dit soort zaken vergeet ik niet snel en om weer in het juiste daglicht te staan moet Rabo wat mij betreft wel iets meer doen dan een luizige 0,1% meer te geven.
Nederland in deze discussie mengen is niet correct. Alle banken die in Nederland en België actief zijn, geven ( of gaven althans ) daar een pak meer, niet alleen rabobank.
Ik begrijp de commotie niet rond die verhoging van 0,1%
Banken zitten allemaal met een tevéél aan spaargeld, en een teweinig aan ontleners. Dus dat brengt niets op. Ze willen dat je je geld opnieuw in aandelen steekt, dààr verdienen ze véél groffer geld aan. En natuurlijk ook aan leningen allerlei, maar iedereen houdt zijn geld veilig bij.
Banken zitten allemaal met een tevéél aan spaargeld, en een teweinig aan ontleners. Dus dat brengt niets op. Ze willen dat je je geld opnieuw in aandelen steekt, dààr verdienen ze véél groffer geld aan. En natuurlijk ook aan leningen allerlei, maar iedereen houdt zijn geld veilig bij.
Niet akkoord. Rabobank.be is op zichzelf zelfs geen bank maar slechts een Belgisch bijkantoor van de Nederlandse Rabobank holding.cp1234 schreef: Nederland in deze discussie mengen is niet correct. Alle banken die in Nederland en België actief zijn, geven ( of gaven althans ) daar een pak meer, niet alleen rabobank.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
+ 1 Wook,Wook schreef:Daar denk ik dat je je vergist. Ik blijf erbij dat Rabobank dit enkel maar doet om gratis reclame te krijgen en ze zijn er inderdaad goed in geslaagd, hun marketingjongens zijn geen idioten.Vaganzza schreef: @ wook
cp1234 schreef:
Daar maak je een fout. Bij geldzaken moet je niet kijken naar achterliggende redenen, enkel naar de feiten.
En voor mij VOORAL de 4,20 % die ze vorig jaar gaven na maanden gepalaver (op TV, Radio, Pers) omdat ze niet MEER mochten geven dan 4,25 %. Toen heb ik alles op 1 euro na afgehaald.
Het gaat hier over de rentes gegeven in Nederland, die moet je in deze discussie niet mengen. Lees aub eerst alles voor je commentaar geeft.Stier schreef:Niet akkoord. Rabobank.be is op zichzelf zelfs geen bank maar slechts een Belgisch bijkantoor van de Nederlandse Rabobank holding.cp1234 schreef: Nederland in deze discussie mengen is niet correct. Alle banken die in Nederland en België actief zijn, geven ( of gaven althans ) daar een pak meer, niet alleen rabobank.