Rabobank verlaagt rente naar 3%!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank verlaagt rente naar 3%!
Dat zou normaal nog vandaag op Argenta toekomen. Bij Rabobank voor 12u overschrijven = in de namiddag op de andere rekening. 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ok, Vaganzza. Bedankt voor je reactie. Dit is dan wel echt snel... Zoals gezegd, Rabobank is goed, alleen hun intrestenpolitiek de laatste tijd niet meer...
Moet ik bijtreden, het is en blijft wel een hoogrentende zichtrekening voor mij. Ik ben nog aan het twijfelen of ik daar nu een andere spaarrekening voor ga gebruiken of niet... Het blijft zeer handig dat het geld op 1 dag naar een zichtrekening geraakt van een andere bank...TK14 schreef: Ok, Vaganzza. Bedankt voor je reactie. Dit is dan wel echt snel... Zoals gezegd, Rabobank is goed, alleen hun intrestenpolitiek de laatste tijd niet meer...
**twijfel*twijfel*twijfel**
vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
JurgenG
Hier ook... gelukkig heb ik een groot deel op termijnrekeningen gezet op het juiste moment (tot 5,80%).Vaganzza schreef:**twijfel*twijfel*twijfel**
Ik wacht af tot 01/04 om nog iets te wijzigen. Goeie service mag voor mij iets kosten maar het zal dan ook wel geen vol percent mogen zijn...
-
nomoney
t
Laatst gewijzigd door nomoney op 27 januari 2009, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mpeeters007
- Sr. Member

Toch frustrerend als trouwe Rabobankspaarder dat je op het overzicht van de spaarrentes zo ver moet gaan "scrollen" om de Rabo-spaarrekening tegen te komen.
Vroeger stonden ze bij de koplopers, tegenwoordig amper in de middenmoot (en dan nog dankzij hun vrij hoge basisintrest, want ze geven geen premies in tegenstelling tot sommige andere spaarekeningen die onder hen staan maar in feite meer bieden als je de premie optelt bij de basisrente).
Vroeger stonden ze bij de koplopers, tegenwoordig amper in de middenmoot (en dan nog dankzij hun vrij hoge basisintrest, want ze geven geen premies in tegenstelling tot sommige andere spaarekeningen die onder hen staan maar in feite meer bieden als je de premie optelt bij de basisrente).
Bij Rabobank klinkt het "dat de anderen ook wel zullen volgen". Maar het is toch opvallend dat de renteverhogingen steeds als laatste worden doorgevoerd en de -verlagingen als eerste. Men kan niet ontkennen dat men hier een politiek voert om de klant zo weinig mogelijk te moeten uitkeren.
Blijkbaar is dat hun strategie en ik denk wel voor op langere termijn, anders kan dit niet!!! de andere zullen zeker volgen...we moeten niet vergeten dat de rabobank als één van de de eerste internetbanken op de markt is gekomen, en altijd hoge rentes heeft gegeven, raar dat nu ineens alle andere banken dat ook beginnen te doen internetbanking bestond niet, dit alleen om klanten aan te lokken, ik denk dat we onze ogen nog open gaan doen per 1/04!!!!
Rabobank heeft haar visie gegeven op het ander bericht van haar renteverlaging!!!!
Dus even lezen!!!!!
Dus even lezen!!!!!
Op 1 april zullen ze uit hun pijp moeten komen of ik versluis m'n resterende saldo en sluit het spel af (na een jaar of vier een tevreden klant te zijn geweest).Sara51 schreef: Blijkbaar is dat hun strategie en ik denk wel voor op langere termijn, anders kan dit niet!!! de andere zullen zeker volgen...we moeten niet vergeten dat de rabobank als één van de de eerste internetbanken op de markt is gekomen, en altijd hoge rentes heeft gegeven, raar dat nu ineens alle andere banken dat ook beginnen te doen internetbanking bestond niet, dit alleen om klanten aan te lokken, ik denk dat we onze ogen nog open gaan doen per 1/04!!!!
Ik heb vandaag maar 5000 € kunnen overhevelen. Ik kreeg een bericht dat er onvoldoende saldo was telkens ik over het bedrag van 5000 € ging . Er staat nochtans veel meer op.
Ik dacht niet dat Rabobank beperkingen had wat betreft overschrijvingen....
Ik dacht niet dat Rabobank beperkingen had wat betreft overschrijvingen....
-
mpeeters007
- Sr. Member

Ik heb vooral, buiten het feit dat het fiscale gedeelte over de bronheffing totaal niet klopt, veel blablabla gelezen in het antwoord van Rabobank.Sara51 schreef: Rabobank heeft haar visie gegeven op het ander bericht van haar renteverlaging!!!!
Dus even lezen!!!!!
Er is geen enkele objectieve reden om de Belgische spaarders anders te behandelen dan de Nederlandse:
- de zgn "gereglementeerde spaarrekening" in België beperkt de vrijheid van Rabo tot 3% basis en 1,5% getrouwheid maar dit gaat pas op 1/4 in en niet nu en is er een overgangsregeling voorzien. Bovendien blijft Rabobank.be daar ruim onder (want geen getrouwheidspremie!).
- in Belgie heeft Rabobank een veel lagere kostenstructuur dan in Nl. want geen kantorennet, weinig personeel en een beperkte "service" (geen betaalkaarten, ...). Eigenlijk zouden we in België meer moeten krijgen dan in NL!
Ik ga u eerlijk zeggen ik weet het niet meer!!!!
Ik heb verleden week van mijn rabobank verschillende bedragen naar verschillende banken overgeschreven, alle op dezelfde dag. (samen voor een vrij grote som)mouche schreef: Ik heb vandaag maar 5000 € kunnen overhevelen. Ik kreeg een bericht dat er onvoldoende saldo was telkens ik over het bedrag van 5000 € ging . Er staat nochtans veel meer op.
Ik dacht niet dat Rabobank beperkingen had wat betreft overschrijvingen....![]()
Eén ervan was meer dan 5000 euro en alles werd zonder problemen onmiddellijk uitgevoerd.
Je moet wél even kijken op hoeveel de bedragen staan afgesteld die je per overschrijving en per dag maximum kunt overschrijven.
Die kun je namelijk zélf eerst wijzigen (verhogen) indien je grote bedragen te betalen hebt, en nadien eventueel terug zélf lager zetten.
Mvg,
PS: dit wil in mijn geval niet zeggen dat ik alles leeghaalde bij rabobank . Ik laat daar ook een deel van mijn centjes opstaan.
(Het ging hier namelijk over "doorsluisgeld" dat vrijkwam van een andere bank die ik vaarwel zei.)
Ik ga het eens duidelijk formuleren: wat de uitleg van Rabobank is boeit me niet. Sinds wanneer moet ik als klant bij een bank begrip opbrengen voor hen? Dat is de wereld op zijn kop. De enige bestaansreden van een internetbank is dat zij meer intrest geven dan een andere.
Als zo'n bank mij dan minder geeft dan een andere dan verhuis ik. Wees er maar zeker van dat als 2/3 van het geld bij Rabobank versluisd zou worden dat hun rente snel weer omhoog zou gaan en dat ze daar dan nog altijd aan verdienen.
Als zo'n bank mij dan minder geeft dan een andere dan verhuis ik. Wees er maar zeker van dat als 2/3 van het geld bij Rabobank versluisd zou worden dat hun rente snel weer omhoog zou gaan en dat ze daar dan nog altijd aan verdienen.