Rabobank verlaagt terug de rente vanaf 1 april
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rabobank verlaagt terug de rente vanaf 1 april
Op 1 januari verhoogden wij uw spaarrente naar 1,90% + 0,45% op jaarbasis. Vanaf 1 april moeten wij jammer genoeg een stapje terug zetten naar 1,80% + 0,40% op jaarbasis. En al blijft ons aanbod concurrentieel, dit verdient wel een woordje uitleg.
Was onze stijging in januari te optimistisch?
Zeker niet. Maar de trend bij andere banken was toen toch om te zákken? Dat klopt. Rabobank.be ging eens te meer tegen de stroom in, omdat er wel degelijk ruimte was om te stijgen. En als er ruimte is voor een stijging, stijgen wij. Dat doen we al 7 jaar en zo kent u ons. (Waarom andere banken ondanks die ruimte tóch zakten, dat mag u zelf bedenken, maar zoek het misschien niet te ver.)
Waarom dan nu uiteindelijk toch een daling?
De ruimte waarover we net spraken, is vandaag helaas te krap geworden om onze stijging van januari te blijven rijmen met onze belangrijkste basisprincipes: veiligheid en gezond verstand. Een verantwoorde chauffeur past zijn snelheid aan aan de weersomstandigheden.
Is dit nieuws dramatisch genoeg voor zo'n lange e-mail?
Een sluwere bank zou kunnen overwegen om een rentedaling vooral niét aan de grote klok te hangen. Wij zijn liever eerlijk en transparant. Dus ook als er minder prettig nieuws is, vertellen we u dat. En zonder ons te defensief op te stellen: Rabobank.be blijft bij de kopgroep, zeker als u rekening houdt met de extra voorwaarden die sommige banken stellen: aanbod enkel voor nieuwe klanten, enkel vanaf een bepaald bedrag, enkel voor nieuwe stortingen... Voor zulke trucjes hoeft u bij ons ook na 1 april niet te vrezen.
Zo. Hopelijk kunnen wij u spoedig opnieuw beter nieuws melden. Want hoe transparant we ook zijn, goed nieuws is niet alleen leuker om te krijgen, het is vooral ook leuker om te géven.
Met vriendelijke groeten,
Het Rabobank.be-team
Was onze stijging in januari te optimistisch?
Zeker niet. Maar de trend bij andere banken was toen toch om te zákken? Dat klopt. Rabobank.be ging eens te meer tegen de stroom in, omdat er wel degelijk ruimte was om te stijgen. En als er ruimte is voor een stijging, stijgen wij. Dat doen we al 7 jaar en zo kent u ons. (Waarom andere banken ondanks die ruimte tóch zakten, dat mag u zelf bedenken, maar zoek het misschien niet te ver.)
Waarom dan nu uiteindelijk toch een daling?
De ruimte waarover we net spraken, is vandaag helaas te krap geworden om onze stijging van januari te blijven rijmen met onze belangrijkste basisprincipes: veiligheid en gezond verstand. Een verantwoorde chauffeur past zijn snelheid aan aan de weersomstandigheden.
Is dit nieuws dramatisch genoeg voor zo'n lange e-mail?
Een sluwere bank zou kunnen overwegen om een rentedaling vooral niét aan de grote klok te hangen. Wij zijn liever eerlijk en transparant. Dus ook als er minder prettig nieuws is, vertellen we u dat. En zonder ons te defensief op te stellen: Rabobank.be blijft bij de kopgroep, zeker als u rekening houdt met de extra voorwaarden die sommige banken stellen: aanbod enkel voor nieuwe klanten, enkel vanaf een bepaald bedrag, enkel voor nieuwe stortingen... Voor zulke trucjes hoeft u bij ons ook na 1 april niet te vrezen.
Zo. Hopelijk kunnen wij u spoedig opnieuw beter nieuws melden. Want hoe transparant we ook zijn, goed nieuws is niet alleen leuker om te krijgen, het is vooral ook leuker om te géven.
Met vriendelijke groeten,
Het Rabobank.be-team
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Rabobank verlaagt terug de rente vanaf april
Verlaagt van 1,9 + 0,45 tot 1,8 + 0,4 % vanaf 1/4/2010.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Rabobank verlaagt terug de rente vanaf 1 april
Boem, van de 9de naar de 16de plaats...
Tom Boonen zou uit de koers stappen bij zo'n pandoering

Tom Boonen zou uit de koers stappen bij zo'n pandoering

Waar is de tijd van het triomfantelijk radiospotje rond nieuwjaar ...
Ze zijn gewoon een ordinaire grootbank geworden. Punt uit.
Ik zou mezelf op de borst kunnen kloppen omdat ik het toen altijd gezegd heb dat het een pure promotiestunt was. Wat willen ze dan bereiken met dit soort gehoochel? Dat er nog meer banken zo'n spelletje beginnen? Rabobank.be heeft voor mij zo goed als afgedaan.
Rabobank IS een groot bank
Ze zijn nooit bij de echt topper geweest.
Zien na het paasverlof wie nog in de top 10 blijft.
Ik verwacht nog een daling van Deutsche Bank en ING.
BKCP kan zich niet veroorloven nog een een daling
zonder zijn laatste klanten te verliezen
Fortuneo
En als zij dalen moet Record Bank volgen van Europa

Ze zijn nooit bij de echt topper geweest.
Zien na het paasverlof wie nog in de top 10 blijft.
Ik verwacht nog een daling van Deutsche Bank en ING.
BKCP kan zich niet veroorloven nog een een daling

Fortuneo

En als zij dalen moet Record Bank volgen van Europa

Ja, 7 jaar...waarvan de laatste 2 jaar "deftig" z'n klanten voor de gek gehouden. Ook ik heb me laten "kl..t.n". Effen nog de eindejaarspremie 2009 van mij "gepikt". Maar ik verzeker elke lezer, dat dit STOPT bij rabo op 01-01-2011.....definitief en voorgoed.
ted schreef:Rabobank IS een groot bank![]()
Fortuneo![]()
Fortuneo is nog afwachten, dit is een vrij nieuwe speler op de Belgische markt. In ieder geval valt het op dat zij die 2,20% wel al veel langer volhouden dan de andere banken.
1) Reynders heeft ons iets gelapt! Maar ja, zijn vriendjes varen er wel bij. En de banken profiteren met open handen van die maatregel van afschaffing van aangroeipremie. Ze verhogen om beurten de rente .... om ze dan weer op een intelligente manier te verlagen.
2) Rabobank zweert toch bij één rentevoet en een eerlijke, constante vergoeding van zijn spaarder. Waarom dan nu en basisrentevoet en getrouwheidspremie verlagen. Omdat ze er voordeel bij doen uiteraard. Van 1.9 + 0.45 naar 1.8 + 0.4. Dus ook de "trouwe" spaarders worden gestraft. 1.9 + 0.3 zou pas respect geweest zijn voor hun zo beminde klanten die ingetekend hebben op de voorwaarden 1.9 + 0.45. Besluit, Rabobank is niet beter of slechter dan de andere banken. De tijd dat ze echt de beste vergoeding gaven, ligt al ver achter ons. Niet te vergeten dat ze bv in tegenstelling met Argenta ed een zeer beperkt dienstenaanbod leveren.
2) Rabobank zweert toch bij één rentevoet en een eerlijke, constante vergoeding van zijn spaarder. Waarom dan nu en basisrentevoet en getrouwheidspremie verlagen. Omdat ze er voordeel bij doen uiteraard. Van 1.9 + 0.45 naar 1.8 + 0.4. Dus ook de "trouwe" spaarders worden gestraft. 1.9 + 0.3 zou pas respect geweest zijn voor hun zo beminde klanten die ingetekend hebben op de voorwaarden 1.9 + 0.45. Besluit, Rabobank is niet beter of slechter dan de andere banken. De tijd dat ze echt de beste vergoeding gaven, ligt al ver achter ons. Niet te vergeten dat ze bv in tegenstelling met Argenta ed een zeer beperkt dienstenaanbod leveren.
1,9 +0,3 is m.i. wettelijk niet toegestaan omdat 0,3% minder dan 25% van 1,9% ( naar beneden afgerond)
Akkoord, dat kan niet omdat de wettekst dat actueel verbiedt.
Maar bij het opstellen van die tekst hebben de banken toch hun mening gegeven. En dat detail van maximum 25% is er toch niet zo maar gekomen. Dat steunt waarschijnlijk op opportunistische redenen (van de banken), goed overpeist en besproken.
Los van voorgaande, blijft mijn besluit dat de gouden (spaar)tijden voor mij bij Rabobank (definitief) tot het verleden behoren.
Maar bij het opstellen van die tekst hebben de banken toch hun mening gegeven. En dat detail van maximum 25% is er toch niet zo maar gekomen. Dat steunt waarschijnlijk op opportunistische redenen (van de banken), goed overpeist en besproken.
Los van voorgaande, blijft mijn besluit dat de gouden (spaar)tijden voor mij bij Rabobank (definitief) tot het verleden behoren.
paul schreef:1,9 +0,3 is m.i. wettelijk niet toegestaan omdat 0,3% minder dan 25% van 1,9% ( naar beneden afgerond)
Dit zou wel kunnen wanneer het geld er langer opstaat (en dat toen de voorwaarde van de getrouwheidspremie 0,3% is). Maar ik dacht niet dat rabo een dergelijke getrouwheidspremie al heeft aangeboden.
Rabobank.be heeft toch altijd duidelijk laten horen dat ze TEGEN die nieuwe wetgeving waren.
( Terloops : vroeger hadden de bankmoderators een apart kleurtje, tegenwoordig hebben ze net als ieder forumlid een blauw kleurtje )
( Terloops : vroeger hadden de bankmoderators een apart kleurtje, tegenwoordig hebben ze net als ieder forumlid een blauw kleurtje )
Een 1 aprilgrap zou er nog doorkunnenArkimedes schreef:Waar is de tijd van het triomfantelijk radiospotje rond nieuwjaar ...
Getrouwheid moet MINSTENS 25% van de basisrente bedragen...paul schreef:1,9 +0,3 is m.i. wettelijk niet toegestaan omdat 0,3% minder dan 25% van 1,9% ( naar beneden afgerond)