Rabobank verliest Tripel A-status.(AAA)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De kredietwaardigheid van de Rabobank is door de beoordeelaar Standard & Poor's
(in de volksmond: The Standard is Poor
) verlaagd van een AAA-Status naar een stabiele AA-status.
Rabobank heeft al laten weten nog steeds tevreden te zijn met de AA-status.
In totaal werden er 37 grote internationale banken opnieuw onder de loep genomen.
Enige webpagina's zullen moeten herschreven worden want die AAA-rating was wel hun paradepaardje.
Ps: Ook Goldman Sachs (of Goldman S*cks
) kreeg 'n lagere rating.
(in de volksmond: The Standard is Poor
Rabobank heeft al laten weten nog steeds tevreden te zijn met de AA-status.
In totaal werden er 37 grote internationale banken opnieuw onder de loep genomen.
Enige webpagina's zullen moeten herschreven worden want die AAA-rating was wel hun paradepaardje.
Ps: Ook Goldman Sachs (of Goldman S*cks
Re: Rabobank verliest Tripel A-status.(AAA)
Jammer maar zelfs dan blijft Rabobank aan de top.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vreemd. Ik heb altijd gedacht dat Rabo zijn toprating altijd zou kunnen behouden. Anderzijds heeft het verleden al meermaals bewezen dat die ratings weinig betekenen.
Iemand een idee van de redenen die S&P geeft voor de ratingverlaging? Ik vind het niet direct terug.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Hier legt S&P waarom
http://video.standardandpoors.com/?vide ... 8QLC19OwQG#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://video.standardandpoors.com/?vide ... 8QLC19OwQG#" onclick="window.open(this.href);return false;
-
anonymous
Bij Moody hebben ze nog steeds de AAA rating :-)
Gewoon superbelachelijk die ratingbureau's.
Die crisis in 2008 hebben ze niet zien aankomen en nu ratingverlagingen aan de lopende band. Om te tonen dat ze wel degelijk "werken".
En dat wordt zo weing in vraag gesteld. Dat Europa daar eens iets aan doet dan zal ze eens iets goed gedaan hebben.
Die crisis in 2008 hebben ze niet zien aankomen en nu ratingverlagingen aan de lopende band. Om te tonen dat ze wel degelijk "werken".
En dat wordt zo weing in vraag gesteld. Dat Europa daar eens iets aan doet dan zal ze eens iets goed gedaan hebben.
De verrassing is niet dat S&P de rating van Rabobank verlaagt, de verrassing is eerder dat ze er zo lang mee hebben gewacht:
viewtopic.php?f=1&t=7676&p=59821&hilit= ... aaa#p59821" onclick="window.open(this.href);return false;
De rating AA die S&P nu geeft heeft stabiele vooruitzichten. Dit is dus nog altijd een hogere rating dan de Belgische staat. Deze heeft momenteel dezelfde rating maar met negatieve vooruitzichten.
viewtopic.php?f=1&t=7676&p=59821&hilit= ... aaa#p59821" onclick="window.open(this.href);return false;
De rating AA die S&P nu geeft heeft stabiele vooruitzichten. Dit is dus nog altijd een hogere rating dan de Belgische staat. Deze heeft momenteel dezelfde rating maar met negatieve vooruitzichten.
Volledig mee eens.Lukske schreef:Gewoon superbelachelijk die ratingbureau's.
Ik vraag mij af door wie die ratingbureau's eigenlijk "beoordeeld" of gecontroleerd worden ?
En moeten wij klakkeloos aannemen wat zij zeggen, zonder dat wij weten of daar geen individuen werken bij wie eigenbelangen meespelen bij het geven van de ratings ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het enige dat ik gehoord heb op de Nederlandse televisie bij Pauw & Witteman was dat men daarvoor vreesde omdat Rabobank nogal sterk in de hypothecaire leningen actief was en dat daar de prognoses niet zo goed voor zijn.Vaganzza schreef:Iemand een idee van de redenen die S&P geeft voor de ratingverlaging? Ik vind het niet direct terug.
Het zou 'n wereldwijd probleem worden maar in Nederland is nu al de huizenmarkt aan het ineenstorten, er is daar ook sprake van het afschaffen van de hypothecaire aftrek bij de belastingen af te schaffen (wat ook 'n gevolg gaat hebben op de huizenmarkt)
Mogelijk gaan er dus véél meer huizen op de markt komen, recessie (?), dalende prijzen, bij noodverkopen zouden de banken dus niet meer in staat zijn hun uitgeleend kapitaal te recupereren.
Was zo een beetje de uitleg...
Rabobank verdient alleen al door zijn klantvriendelijkheid een AAA.
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Zo mag dat natuurlijk niet werken hé.
Al blijf ik een tevreden klant bij Rabobank hoor ;-)
Zo mag dat natuurlijk niet werken hé.
Al blijf ik een tevreden klant bij Rabobank hoor ;-)
Gaat dit dan specifiek over Rabobank Nederland of ook ook over Rabobank.be ?Spruitekop schreef: Het enige dat ik gehoord heb op de Nederlandse televisie bij Pauw & Witteman was dat men daarvoor vreesde omdat Rabobank nogal sterk in de hypothecaire leningen actief was en dat daar de prognoses niet zo goed voor zijn.
...
Dit vond mijn schoonzuster ook bij KBC en Fortis .... en nu zit ze met de gebakken peren.Yaris schreef:Rabobank verdient alleen al door zijn klantvriendelijkheid een AAA.
Enkel over Rabobank Nederland. Bij Rabobank.be kun je geen leningen aangaan.Nefertari schreef:Gaat dit dan specifiek over Rabobank Nederland of ook ook over Rabobank.be ?