Rare ervaring vandaag
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rare ervaring vandaag
Normaalgezien kan je nooit van een spaarrekening geld overschrijven naar een derde zichtrekening of spaarrekening.
Je bent wettelijk verplicht om via je eigen zichtrekening te passeren.
anonymous schreef:Normaalgezien kan je nooit van een spaarrekening geld overschrijven naar een derde zichtrekening of spaarrekening.
klopt : de sanktie die daarop staat is dat je dan geen vrijstelling rv van max 1830 euro meer hebt.
Misschien dat Di Rupo en co dit hier wel meeleest, en de bank een bezoekje brengt.............. weeral geld in het bakje
Persoonlijk heb ik hoegenaamd geen probleem met al die 'beperkingen' en sta ik er zelfs voor een groot deel achter. Waarom zou je in hemelsnaam rondzeulen met pakken cash geld? Je kan toch evengoed doen met je geld wat je wil onder electronische vorm en met bankcheques ed? En hoe vaak moet je plotseling een groot bedrag cash op handen hebben?
Geen probleem mee dat de regering achter zwart geld/misdaadgeld aan zit. En die 500 euro afhalinglimiet op men kaart vind ik ook goed voor het geval deze eens gestolen moest worden.
Geen probleem mee dat de regering achter zwart geld/misdaadgeld aan zit. En die 500 euro afhalinglimiet op men kaart vind ik ook goed voor het geval deze eens gestolen moest worden.
Tja, ik ken iemand wiens filosofie het juist is om zoveel mogelijk cash in huis te halen omdat hij denkt dat het serieus mis zal gaan met de banken. Zijn redenering is "beter één jaar te vroeg dan een half uur te laat".
(Daar kan je nog niet eens over discussiëren - hij heeft gelijk. Ik denk alleen dat het niet zo ver zal komen.)
Maar zoals iemand hier al zei: je doet nog altijd zelf met je geld wat je wil.
(Daar kan je nog niet eens over discussiëren - hij heeft gelijk. Ik denk alleen dat het niet zo ver zal komen.)
Maar zoals iemand hier al zei: je doet nog altijd zelf met je geld wat je wil.
Dat je je moet indekken tegen een banken- of euro crash, zeker eens mee. Alleen is mss mijn strategie wat anders dan thuis papier bewaren 

Volgens mij moet je van spaar naar spaar gaan. Dus eerst van zicht naar spaar, dan van spaar naar spaar, dan terug naar zicht. Het enige probleem hier is dat mijn dochter al lang geen (dure) zicht meer heeft bij kbc.....omdat ze dat niet nodig heeft. 6 jaar geden wel, maar toen hebben ze een andere bank gekozen (lening woning) en daar is hun zicht nu. Ik heb volmacht op hun spaar bij KBC, en kan nu vanaf mei alleen geld van hun rekening halen via het loket. (Dat over sommen van +/- 50 euro max 4 maal/jaar)anonymous schreef:Normaalgezien kan je nooit van een spaarrekening geld overschrijven naar een derde zichtrekening of spaarrekening.
Van spaar naar spaar lukt indien het ofwel een eigen rekening is, ofwel een rekening waar je een volmacht op hebt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
IK heb volmacht op de rekening van mijn dochter en kan NU NIET meer via pc home banking iets laten overschrijven.Vaganzza schreef:Van spaar naar spaar lukt indien het ofwel een eigen rekening is, ofwel een rekening waar je een volmacht op hebt.
Je kijgt vanaf mei 2012 dan een foutmelding "Wettelijk niet toegelaten. De toegelaten verrichtingen staan in het reglement spaarrekeningen art 2"
vg,
Pol
Pol, zoals gezegd:
paul schreef:klopt : de sanktie die daarop staat is dat je dan geen vrijstelling rv van max 1830 euro meer hebt.anonymous schreef:Normaalgezien kan je nooit van een spaarrekening geld overschrijven naar een derde zichtrekening of spaarrekening.
Misschien dat Di Rupo en co dit hier wel meeleest, en de bank een bezoekje brengt.............. weeral geld in het bakje
Ik had nog een spaarboekje met een klein saldo bij KBC, voor de rest geen andere rekeningen daar.
Ik heb vandaag dit spaarboekje bij KBC afgesloten, en het saldo rechtstreeks laten overschrijven op mijn Fortis rekening....
Dit ging zonder enig probleem...........................;
Zou kunnen dat bij definitieve afsluiting er andere regels worden toegepast..
Ik heb vandaag dit spaarboekje bij KBC afgesloten, en het saldo rechtstreeks laten overschrijven op mijn Fortis rekening....
@ ludo
Werd er geen gebruik gemaakt van een tijdelijke zichtrekening? (=zichtrekening voor 1 transactie) Dat is zelfs bij de grootbanken normaal zonder kosten
Werd er geen gebruik gemaakt van een tijdelijke zichtrekening? (=zichtrekening voor 1 transactie) Dat is zelfs bij de grootbanken normaal zonder kosten

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Een overschrijving van een spaarrekening naar een andere rekening, moet er een zijn met dezelfde houder.ludo schreef:Ik had nog een spaarboekje met een klein saldo bij KBC, voor de rest geen andere rekeningen daar.
Dus als de houder dezelfde, maar de bank verschillend is er in principe geen probleem.
anonymous schreef:Normaalgezien kan je nooit van een spaarrekening geld overschrijven naar een derde zichtrekening of spaarrekening.
Hoe het komt weet ik niet, maar was gewoon een reaktie op wat anonymous aanhaalde..
+1Yaris schreef:Waarom willen jullie dan ook met zoveel cash lopen zeulen? Ik doe mijn betalingen elektronisch overal waar dat mogelijk is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waar heb je deze draad nog gehaald Dries944? Een nostalgisch moment?