Rare ervaring vandaag
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rare ervaring vandaag
Geldig voor alle banken.
1)Naar mijn KBC bank gegaan voor afhaling van 4000 euro om een betaling te doen morgen. KBC: Dit is niet mogelijk...max 2000 euro, en dan nog uit de automaat halen. Dus 2000 euro (briefjes van 50) en morgen terug voor nog eens 2000 euro. Je moet voor bedragen van meer dan 2000 euro dit eerst aanvragen en dan 2 werkdagen wachten.
Dit wordt gedaan om zo weinig mogelijk geld in de bank te hebben (veiligheid)
2) Met online banking een overschrijving willen doen van de spaarrekening van mijn dochter (30 jaar), waar ik volmacht op heb, bedrag 56 euro naar mijn spaarrekening....FOUTMELDING...dit gaat niet meer sinds mei 2012.
Dit ter info.
vg,
Pol
1)Naar mijn KBC bank gegaan voor afhaling van 4000 euro om een betaling te doen morgen. KBC: Dit is niet mogelijk...max 2000 euro, en dan nog uit de automaat halen. Dus 2000 euro (briefjes van 50) en morgen terug voor nog eens 2000 euro. Je moet voor bedragen van meer dan 2000 euro dit eerst aanvragen en dan 2 werkdagen wachten.
Dit wordt gedaan om zo weinig mogelijk geld in de bank te hebben (veiligheid)
2) Met online banking een overschrijving willen doen van de spaarrekening van mijn dochter (30 jaar), waar ik volmacht op heb, bedrag 56 euro naar mijn spaarrekening....FOUTMELDING...dit gaat niet meer sinds mei 2012.
Dit ter info.
vg,
Pol
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Re: Rare ervaring vandaag
Bij ons is het max 2500 euor in het kantoor, tenzij je vooraf aanvraagt.
Opgelet door 2000 euro uit bankcontact te halen kan het ook zijn dat morgen jouw kaart zijn meer werkt wegens overschrijding weeklimiet.
Je kunt bij de beter bank automaat ook kiezen voor briefjes van 100 ipv van 50.
Verder met jouw eens dat de service daalt ...
Opgelet door 2000 euro uit bankcontact te halen kan het ook zijn dat morgen jouw kaart zijn meer werkt wegens overschrijding weeklimiet.
Je kunt bij de beter bank automaat ook kiezen voor briefjes van 100 ipv van 50.
Verder met jouw eens dat de service daalt ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In mijn Fortis kantoor willen ze zelfs geen cash geld meer aanvaarden op zaterdag. Je moet dit dan maar in een automaat steken.
Het is toch ver gekomen dat een bank jouw cash niet meer wil
Het is toch ver gekomen dat een bank jouw cash niet meer wil
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
En? Wat doen de klanten? Even klagen, maar veranderen van bank? Neen hoor. Blijven.
Ze zullen graag betalingen in het zwart uitvoeren zeker , waar ze achteraf niets dan gedonder mee kunnen krijgen
( recht op garantie die niet optimaal kan bewezen worden )
Terug naar de goede oude tijd, waar het voor de bankovervallers nog de moeite loonde om een bank een bezoekje te brengen
lap : twee keer mijn berichtje kwijt omdat men bijna gelijktijdig een berichtje plaatst
( recht op garantie die niet optimaal kan bewezen worden )
Terug naar de goede oude tijd, waar het voor de bankovervallers nog de moeite loonde om een bank een bezoekje te brengen
lap : twee keer mijn berichtje kwijt omdat men bijna gelijktijdig een berichtje plaatst
Dat is bij elke bank zo, sinds mei (Di Rupo...weet je wel)Frisse Freddy schreef:En? Wat doen de klanten? Even klagen, maar veranderen van bank? Neen hoor. Blijven.
Waar gaat dit naartoe....je kan niet meer aan je eigen geld op 48 uur !!!!
Ik doe dat ook zoveel mogelijk hoor. Maar op 19/06/2012 kan mijn dochter (omdat ze GEEN dure zicht rekening wil bij KBC) via haar spaarrekening mij geen 56 euro meer betalen op mijn spaarrekening. Dit is ook in voege sinds mei 2012. En dat is toch elektronisch.Yaris schreef:Waarom willen jullie dan ook met zoveel cash lopen zeulen? Ik doe mijn betalingen elektronisch overal waar dat mogelijk is.
Volgende zondag geeft mijn echtgenote voor haar pensioenstelling een "feestje" in een bekend restaurant hier....maar alleen betalen met cash geld is mogelijk......dus genoeg geld op zak hebben is de boodschap, ofwel een visa kaart....die we dan eenmalig gebruiken.
vg, Pol
Laatst gewijzigd door pol op 19 juni 2012, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
VDK, Europabank, Argenta,.. Geen problemen met cashstortingen. Idem met afhalingen (persoonlijke ervaringen bij de eerste twee banken).pol schreef:Dat is bij elke bank zo, sinds mei (Di Rupo...weet je wel)Frisse Freddy schreef:En? Wat doen de klanten? Even klagen, maar veranderen van bank? Neen hoor. Blijven.
Waar gaat dit naartoe....je kan niet meer aan je eigen geld op 48 uur !!!!
Ook als je klant bent in een ander kantoor. Belletje van de kantoorhouder naar een ander (groter) kantoor als ze niet voldoende cash in "huis" hebben en je kan het in een ander kantoor gaan afhalen.
Ik heb toch mijn twijfels Freddy. Bij KBC gaat dit niet.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
KBC is dan ook een grootbank.
Bij mijn KBC kantoor bel ik om 9 uur voor geld te bestellen en om 14 uur kan ik tot 30.000 euro afhalen?
Als je je geld besteld voor de middag kan je na de middag je geld in je handen hebben!
Toen ik meer dan 20K bestelde hebben ze wel gevraagd, "wat ga je ermee doen?" ik antwoord er op " zijn uw zaken niet" ;-)
@Yaris
Goeie vraag
Als je je geld besteld voor de middag kan je na de middag je geld in je handen hebben!
Toen ik meer dan 20K bestelde hebben ze wel gevraagd, "wat ga je ermee doen?" ik antwoord er op " zijn uw zaken niet" ;-)
@Yaris
Goeie vraag
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Natuurlijk stellen ze die vraag om het eventueel te herbeleggen bij hen....maar ik denk dat ze dit wettelijk ook moeten vragen ivm malafide transacties.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dienstverlening in je kantoor valt of staat idd met de kantoorhouder die er dienst uitmaakt.
Ben ook klant bij BNP Fortis en sinds een jaartje een nieuwe kantoorhouder aldaar: dienstverlening is in een rotvaart naar beneden gedoken.
Ben ook klant bij BNP Fortis en sinds een jaartje een nieuwe kantoorhouder aldaar: dienstverlening is in een rotvaart naar beneden gedoken.
je kan altijd een bankcheque of meerdere vragen , krijg je direkt mee, ongeacht het bedrag. Dacht zelfs dat kontante betalingen bij een winkel of leverancier ofzo maar tot een bepaald bedrag kan en mag. nu nog max. 15.000 euro, en is 2014 nog max. 5.000 euro..., en iets later nog maar 3.000 euro. alles daarboven zal via overschrijving, bankcontakt,of (bank)cheque moeten gebeuren...
Laatst gewijzigd door ludo op 20 juni 2012, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Best eens navragen waarom je niet meer van of naar je dochter haar spaarrekening kan. Bij mij verdween alles (Dexia) de dag dat mijn dochter meerderjarig werd... doch werd na 10 minuten rechtgezet.
Cash geld afhalen heel normaal, best op voorhand verwittigen.
Zelfde voor overschrijvingen, bij DExia is weeklimiet 20k , bij Rabobank is dit 500 K.
Ik heb zelf 3 kaarten (gratis) en 1 mastercard, met elk limiet van 1000 euro. Dus ik kan altijd 4000 euro ophalen via automaat als ik dat zou nodig hebben.
Normaal om witwaspraktijken en drugsgeld te mijden zal een grootbank wel vragen waarom dit dient, ik zeg altijd, aankoop wagen...
Bij minder grote banken waar ze je kennen zal dit geen enkel probleem zijn, krijg je zelfs nog een enveloppe toe om ze goed weg te stoppen in je binnenzak...
Cash geld afhalen heel normaal, best op voorhand verwittigen.
Zelfde voor overschrijvingen, bij DExia is weeklimiet 20k , bij Rabobank is dit 500 K.
Ik heb zelf 3 kaarten (gratis) en 1 mastercard, met elk limiet van 1000 euro. Dus ik kan altijd 4000 euro ophalen via automaat als ik dat zou nodig hebben.
Normaal om witwaspraktijken en drugsgeld te mijden zal een grootbank wel vragen waarom dit dient, ik zeg altijd, aankoop wagen...
Bij minder grote banken waar ze je kennen zal dit geen enkel probleem zijn, krijg je zelfs nog een enveloppe toe om ze goed weg te stoppen in je binnenzak...