Rare omschrijvingen op de bankafschriften
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Rare omschrijvingen op de bankafschriften
Aantal jaren geleden: collega had afspraak voor een esthetische ingreep. Eerst langs de bank voor een behoorlijke som cash geld. Dan pas naar de operatietafel. Geen centen vooraf = geen ingreep.
Nee, het was niet bij Jeff Hoeyberghs.
Nee, het was niet bij Jeff Hoeyberghs.
Wanneer je op consultatie gaat bij een criminele dokter die er om bekend staat dergelijke fraude te plegen kan je best het consultatiegesprek ongemerkt opnemen en de opname na de operatie aan de bevoegde diensten overhandigen.
En je zult dan maar complicaties van de ingreep krijgen na de aangifte ...
Ik ook niet hoor.
Als ik er ooit zo eentje tegen komt ga ik daar gewoon in mee en staat na afloop alles op tape.
Het zal na afloop zijn beste dag niet zijn.
Spijtig genoeg kom ik zo'n zaken nooit in de praktijk tegen.

Of....
Een ex-vriendin één keer. Bij een esthetisch chirurg. Maar dat zijn in mijn ogen geen artsen.
Hij heeft uiteindelijk zijn cash toch mooi op zijn buik mogen schrijven.
Fraude is pas lucratief als alle partijen meewerken. Dus iedereen die er aan meewerkt, om welke reden dan ook want iedereen heeft wel een eigen verrechtvaardiging, is even schuldig en ontzegt zich daarmee het recht de ander terecht te wijzen.
-
- VIP member
- Contacteer:
De meesten betalingen zijn voor mij duidelijk (ik heb een goed geheugen). Wat ik wel frappant is, is de horeca. Daar zit nooit een logica in 

Met alle respect maar schreef jij nergens iets over 'respect' enz....?MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 16:26 En je zult dan maar complicaties van de ingreep krijgen na de aangifte ...

Zulke opmerkingen houden juist fraude in stand. 'Ik ben er niet mee akkoord, maar in mijn geval,.... '
Dat valt bij mij onder de hoogste noemer van 'respect, nl. zelfrespect.
Als ik daardoor levensbedreigende complicaties krijg heb ik niets meer te verliezen.
En gezien ik er ook nog eens van overtuigd bent dat er na deze klucht niets meer is kan diegene die me dat dreigt aan te doen voor een paar euro meer dan maar beter oppassen.
Gezien jullie dat allemaal regelmatig meemaken en ik blijkbaar niet tot uiterst uitzonderlijk vragen ze dat misschien alleen aan personen waarbij ze denken dat het wel zal lukken?
Met de dood voor ogen laten idd de meeste mensen hun principes varen. Als men dood is maakt dat zelfrespect niks meer uit. Ik keur het op zich niet goed, maar men is nu eenmaal overgeleverd aan een systeem dat soms perfide is. Daartegen in gaan, zonder ook maar enige publiciteit, is niemand gegeven.
Het gaat trouwens ook niet om "een paar euro". Het gaat om duizenden euro. Soms zelfs tienduizenden.
En dat u het nog nooit hebt meegemaakt, is misschien omdat u geluk heb gehad en nog niet zwaar in u hebt moeten laten "snijden". Het is zeker ook niet zo dat alle chirurgen daar aan mee doen. Maar bij bepaalde specifieke ingrepen doen ze het allemaal.
Het gaat trouwens ook niet om "een paar euro". Het gaat om duizenden euro. Soms zelfs tienduizenden.
En dat u het nog nooit hebt meegemaakt, is misschien omdat u geluk heb gehad en nog niet zwaar in u hebt moeten laten "snijden". Het is zeker ook niet zo dat alle chirurgen daar aan mee doen. Maar bij bepaalde specifieke ingrepen doen ze het allemaal.
Wordt niet aanvaard als bewijs, zelfs beelden niet, en er is op dat moment géén fraude gepleegd.. en het " bewijs" is op een illegale manier verkregen...Ben je dus niks mee... Je zou zelfs nog gestraft kunnen worden wegens overtreden van de " privacy regels " en heb je van die Dokter een serieus proces aan je been..
Toch nog iemand met initiatief en gezond verstand.
+1
Nou ik niet.MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 16:49 Met de dood voor ogen laten idd de meeste mensen hun principes varen.
Ik zal wel weer de uitzondering zijn.

Tot wat rare omschrijvingen op bankschriften al kunnen leiden.

Er zijn efficiëntere manieren om zulke praktijken aan te kaarten dan via een logge rechtbank.ludo schreef: ↑30 juni 2020, 17:23 Wordt niet aanvaard als bewijs, zelfs beelden niet, en er is op dat moment géén fraude gepleegd.. en het " bewijs" is op een illegale manier verkregen...Ben je dus niks mee... Je zou zelfs nog gestraft kunnen worden wegens overtreden van de " privacy regels " en heb je van die Dokter een serieus proces aan je been..
Niemand spreekt van er direct een rechtszaak van te maken en het laatste klopt al zeker niet.
Het was geen uitlokking vanwege de particuliere klant noch een overheidsactie.
De wet verbiedt enkel de opname van privé communicatie of privé telecommunicatie waaraan men zelf niet deelneemt, zonder de toestemming van alle deelnemers aan die communicatie.
Het ligt nog al voor de hand dat tijdens een consultatie je zelf deelnemer bent aan het gesprek.
Of het bruikbaar is als bewijs tijdens een rechtszaak is de bevoegdheid van de rechter.
De belanghebbende partij, hier dus de patiënt, kan daadwerkelijk de opname aanwenden in een juridische procedure. De rechter zal evenwel de toelaatbaarheid en de bewijswaarde van de opname beoordelen. Alleen als de rechter van oordeel is dat de opname onbetrouwbaar is of door de opname het recht op een eerlijk proces van een andere partij in het gedrang komt zal de rechter de opname uitsluiten als bewijsmiddel.
Je moet het natuurlijk wel zo spelen dat je de ganse rit uitzit en er dan mee naar buiten komt.
Een arts die in een erkende instelling een chirurgische ingreep uitvoert (of om het even welke arts bij welke medische ingreep) en zich daarvoor in het zwart laat betalen zonder de nodige bewijsstukken af te leveren is illegaal bezig. Daar moet je toch geen tekeningen over maken?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 30 juni 2020, 18:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Waaraan ze denken weet ik niet. Het komt er op aan wat ze effectief doen.MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 17:57 Net niet.
Denkt u dat al die mensen die nu gedwongen worden te betalen, zo idioot zijn dat ze daar niet aan durven denken?
Het is jouw punt dat iedereen dit overkomt en er zich bij neerlegt.
Tja het is niet omdat jij het ongeluk hebt dat jij veel levensbedreigende ingrepen moet ondergaan, altijd bij de verkeerde chirurgen terechtkomt en je er dan bij neerlegt dat het daarom iedereen overkomt.MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 16:49 En dat u het nog nooit hebt meegemaakt, is misschien omdat u geluk heb gehad en nog niet zwaar in u hebt moeten laten "snijden". Het is zeker ook niet zo dat alle chirurgen daar aan mee doen. Maar bij bepaalde specifieke ingrepen doen ze het allemaal.

Laatst gewijzigd door Jefdewit op 30 juni 2020, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Zonder dat ook maar iemand weet, tenzij mijn dichtste familie, dat ik door principieel te zijn dood ga, zou ik idd niet kunnen. Zelfs die dichtste familie zou me daar trouwens niet in begrijpen. Ze zouden mij compleet gestoord verklaren en smeken dat ik mijn principes opzij zet.Jefdewit schreef: ↑30 juni 2020, 17:56Nou ik niet.MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 16:49 Met de dood voor ogen laten idd de meeste mensen hun principes varen.
Ik zal wel weer de uitzondering zijn.![]()
Ik heb nergens gezegd dat iedereen dit overkomt. Er zijn gelukkig ook eerlijker chirurgen die dan meestal een ander soort ingrepen doen.Jefdewit schreef: ↑30 juni 2020, 17:59Waaran ze denken weet ik niet. Het komt er op aan wat ze effectief doen.MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 17:57 Net niet.
Denkt u dat al die mensen die nu gedwongen worden te betalen, zo idioot zijn dat ze daar niet aan durven denken?
Het is jouw punt dat iedereen dit overkomt en er zich bij neerlegt.
Tja het is niet omdat jij het ongeluk hebt dat jij veel levensbedreigende ingrepen moet ondergaan, altijd bij de verkeerde chirurgen terechtkomt en je er dan bij neerlegt dat het daarom iedereen overkomt.MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 16:49 En dat u het nog nooit hebt meegemaakt, is misschien omdat u geluk heb gehad en nog niet zwaar in u hebt moeten laten "snijden". Het is zeker ook niet zo dat alle chirurgen daar aan mee doen. Maar bij bepaalde specifieke ingrepen doen ze het allemaal.![]()
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik ken zo iemand persoonlijk. Die praktijken hebben ook ruim de media gehaald, en dan gaat het - voor alle duidelijkheid - niet over sensatiepers. Er is geregeld over geschreven. Blijkbaar dan buiten uw interessesfeer.