RD Shell
TIP
Re: RD Shell
RDSA aandelen: 15% Nederlandse bronheffingannetje schreef:Als ik het aandeel van RD Shell bekijk, heb ik toch enkele vragen.
Het aandeel noteert o.a. op de beurs van Amsterdam en kan ik bij bv. Keytrade kopen in euro (ik zie geen andere notering staan).
Wanneer ik naar de details kijk, dan blijkt de ISIN-code met GB te beginnen, waarvan ik vermoed dat er dan geen dubbele bronheffing is op het dividend.
Als ik de detailgrafiek bekijk op de website van De Tijd, dan lijkt het alsof de dividenden in Dollars worden uitgekeerd.
Kan er iemand een beetje duidelijkheid scheppen in dit, voor mij momenteel, kluwen ?
RDSB aandelen: geen bronheffing
Of je nu RDSB op beurs van Londen of Amsterdam koopt speelt geen rol voor de bronheffing.
Uitkering van het dividend is altijd in USD gezien Shell zijn dividenden in USD declareerd.
Opgelet:
1) Bij aankopen op Londense beurs heb je 0.5% Stamp Duty
2) Shell heeft ook een aandelendividend. Op het aandelendividend betaal je geen bronheffing. Uitkering van het aandelen dividend is enkel en alleen in RDSA aandelen. Als alles goed gaat wordt het aandelendividend in de toekomst geschrapt om verdere verwatering te vermijden.
@ThomasDM, Dank voor de verduidelijking. Als je het wilt kopen is het dus opletten geblazen...
@Laeka, Op Beursduivel stond een artikel dat het terug gekocht mocht worden. En dus ben ik het eens gaan bekijken. Maar toen ik er kop nog staart aan kreeg, heb ik maar even de helplijn hier gebruikt.
@Laeka, Op Beursduivel stond een artikel dat het terug gekocht mocht worden. En dus ben ik het eens gaan bekijken. Maar toen ik er kop nog staart aan kreeg, heb ik maar even de helplijn hier gebruikt.
" Shell heeft ook een aandelendividend. Op het aandelendividend betaal je geen bronheffing."
maar je zou er volgens de belgische fiscus WEL roerende voorheffing op moeten betalen ( indien je het bij een buitenlandse broker hebt staan ,moet je daar zelf aan denken )
maar je zou er volgens de belgische fiscus WEL roerende voorheffing op moeten betalen ( indien je het bij een buitenlandse broker hebt staan ,moet je daar zelf aan denken )
Ik vermoed dat thomasDM bedoelt dat er op het RDSA keuze aandeel geen buitenlandse (hier nederlandse) RV betaald moet worden. Belgische RV zal je so wie so moeten afdokken.
hij zal het wel correct bedoelen omdat hij over bronheffing spreekt.
In het verleden kon men de belgische rv voor aandelendividenden van shell illegaal ontwijken door via een buitenlandse broker te handelen
In het verleden kon men de belgische rv voor aandelendividenden van shell illegaal ontwijken door via een buitenlandse broker te handelen
De helft is verkocht aan 25,82€ toch +-50% winst met dividend meegerekend.
De rest hou ik nog even bij en zou ik willen verkopen aan 28.
De rest hou ik nog even bij en zou ik willen verkopen aan 28.
Portefeuille: IWDA, cash
Als intrinsieke waarde heb ik 21,80€
Hebben jullie deze ook?
Hebben jullie deze ook?
-
pisa
Leg ons eerst misschien eens uit hoe u aan dit bedrag komt?Matt01 schreef:Als intrinsieke waarde heb ik 21,80€
Hebben jullie deze ook?
Graag de berekening of andere methode die u gebruikt hebt om tot die IW van €21,80 te komen.
pisa schreef:Leg ons eerst misschien eens uit hoe u aan dit bedrag komt?Matt01 schreef:Als intrinsieke waarde heb ik 21,80€
Hebben jullie deze ook?
Graag de berekening of andere methode die u gebruikt hebt om tot die IW van €21,80 te komen.
Ik had inderdaad wat meer info moeten geven:)
Ik heb deze IW via quotes.morningstar, ik vroeg mij af of deze steeds up to date is. Zijn de resultaten van Q4 reeds in rekening genomen etc...
Ik ga er van uit dat morningstar wel betrouwbare info geeft maar deze verschilt soms toch met wat ik op het forum van spaargids lees. Daarom de vraag aan de RDSA opvolgers
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Daling van Shell te wijten aan daling Olieprijs of heb ik iets gemist?
Wanneer koopwaardig?
Wanneer koopwaardig?
-
pisa
Ik sta short op RDSA. Het gaat nu heel lekker. Op dit moment voor vandaag alleen al meer dan 10% winst.
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik vermoed daling olieprijs, mijn BP's hebben er ook last van (voorlopig -1,8% vandaag)contextbinder schreef:Daling van Shell te wijten aan daling Olieprijs of heb ik iets gemist?
Wanneer koopwaardig?
Edit: Shell trekt zich terug uit oliewinning uit teerzanden in Canada.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Zijn er nog aandeelhouders van Shell actief hier? Ik heb een kleine positie maar overweeg deze toch wat uit te breiden na het lezen van onderstaande mededeling. Met het wegvallen van de dubbelde belasting op het dividend vanaf volgend jaar ...
http://www.shell.com/media/news-and-med ... ategy.html
http://www.shell.com/media/news-and-med ... ategy.html
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Na wat getreuzel toch bijgekocht, cash -flows zijn meer dan ok, dividend ok, inkoopprogramma ok, ...
Niet gekocht voor potentieel maar eerder als extra bron van inkomen
Niet gekocht voor potentieel maar eerder als extra bron van inkomen
ik heb er een tijdje geleden turbo's van gekocht met lage hefboom. Puur voor het dividend. Heb het me nog niet beklaagd