RD Shell
TIP
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
-
anonymous8
Re: RD Shell
Ach Shell, buiten gestampt met verlies en puts verzilverd waardoor verlies minimaal is. Rommel.
Waarom zou het rommel zijn?
Oliesector is de zwakste sector.
Staat momenteel op de laatste plaats.
Beleg steeds in STERKE sectoren.
Dus spreiden ook vermijden. Daarmee kan je nooit de index kloppen.
Particuliere beleggers laten zich ook veel vangen aan die olieaandelen, deze betalen een hoog dividend om te maken dat ze nog beleggers hebben. Die worden zo jaren in deze rommel zoet gehouden. Maar ze lopen gigantische winsten mis door niet in de sterke aandelen te zitten.
Die beleggers weten trouwens zelfs niet eens wat de olie doet. Beleggen in olie is even slipperig als de olie zelf. Van blijven. Dit zijn countertrend aandelen om hoogstens eens een kortstondige bounce mee te maken.
Van de slipperige grafiek van een olieaandeel gaat mijn hoofd draaien als een paardemolen. De koers gaat als een hippe kermisattractie. Op en neer en je staat terug gelijk na 30 jaar
Particuliere beleggers laten zich ook veel vangen aan die olieaandelen, deze betalen een hoog dividend om te maken dat ze nog beleggers hebben. Die worden zo jaren in deze rommel zoet gehouden. Maar ze lopen gigantische winsten mis door niet in de sterke aandelen te zitten.
Die beleggers weten trouwens zelfs niet eens wat de olie doet. Beleggen in olie is even slipperig als de olie zelf. Van blijven. Dit zijn countertrend aandelen om hoogstens eens een kortstondige bounce mee te maken.
Van de slipperige grafiek van een olieaandeel gaat mijn hoofd draaien als een paardemolen. De koers gaat als een hippe kermisattractie. Op en neer en je staat terug gelijk na 30 jaar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatste verlaging van dividend bij Shell was in '43, dan hadden ze wel andere problemen dan een virus en lage olieprijs. In het recent verleden toen olie rond de 30 dollar stond heeft shell zijn dividend ook niet moeten verlagen, men gaf beleggers toen de optie op te kiezen voor dividend in aandelen.
Van het dividend van Shell lig ik dus niet wakker.
Mvg,
Geblin
Bedankt voor je advies, DirkDirk2 schreef: ↑1 maart 2020, 18:49 Oliesector is de zwakste sector.
Ook niet goed om een rit naar boven mee te maken?
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Volgens de grafieken die ik volg op internet:
Total in 2003: rond Euro 30,00
RDS in 2009: rond Euro 17,00
De rente brengt niets op; conclusie een klein bedrag beleggen in bovengenoemde aandelen kan geen kwaad. Kan me wel voorstellen dat er een ethisch dilemma is.
Total in 2003: rond Euro 30,00
RDS in 2009: rond Euro 17,00
De rente brengt niets op; conclusie een klein bedrag beleggen in bovengenoemde aandelen kan geen kwaad. Kan me wel voorstellen dat er een ethisch dilemma is.
-
ariecitroC
- Newbie

- Contacteer:
RD Shell - verplichte fusie: 30% roerende voorheffing
Vandaag bericht van MeDirect ivm mijn aandelen SHELL PLC CLASS A (GB00B03MLX29).
SHELL PLC CLASS A is onderworpen aan een verplichte fusie.
Elk aandeel van SHELL PLC CLASS A wordt ingeruild tegen de volgende betalingsvoorwaarden:
- 1 nieuw resulterend aandeel per 1 aandeel
Gelieve er nota van de nemen dat de rechten, die voortkomen uit deze corporate actie, kunnen
eventueel onderhevig zijn aan de lokale roerende voorheffing. Deze heffing zal van uw rekening worden
gehouden, berekend op de waarde van de post-fusie aandelen en de eventuele cash positie, indien van
toepassing.
Weer een rippoff van de kleine aandeelhouder, in de vorm van 30% roerende voorheffing? Moeten we nu preventief verkopen? Ze hebben het over ingangsdatum 31/01/2022.
SHELL PLC CLASS A is onderworpen aan een verplichte fusie.
Elk aandeel van SHELL PLC CLASS A wordt ingeruild tegen de volgende betalingsvoorwaarden:
- 1 nieuw resulterend aandeel per 1 aandeel
Gelieve er nota van de nemen dat de rechten, die voortkomen uit deze corporate actie, kunnen
eventueel onderhevig zijn aan de lokale roerende voorheffing. Deze heffing zal van uw rekening worden
gehouden, berekend op de waarde van de post-fusie aandelen en de eventuele cash positie, indien van
toepassing.
Weer een rippoff van de kleine aandeelhouder, in de vorm van 30% roerende voorheffing? Moeten we nu preventief verkopen? Ze hebben het over ingangsdatum 31/01/2022.