Re: 6%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
6%
Beste spaarders,
Ik weet dat dit niet veel te maken heeft met kaupthing maar zo is het bij vele van ons begonnen.
Zal iemand hier een rekening openen ?
http://www.advanziakonto.com/nl/index.p ... 1AodRQuBOA
Ik weet dat dit niet veel te maken heeft met kaupthing maar zo is het bij vele van ons begonnen.
Zal iemand hier een rekening openen ?
http://www.advanziakonto.com/nl/index.p ... 1AodRQuBOA
-
plentycoups
- Sr. Member

- Contacteer:
ik zeker niet...
ik had juist een rekening geopend bij credit europe, en een kleine som gezet, maar die heb ik dadelijk na het nieuws van kaupthing omgezet, al was het maar 500 euro, als ik daar ook nog eens moet gaan voor lopen, nee dank u.
direct terug naar argenta gestort... maar ja, wie weet, gaat het dar goed???
ik weet het niet meer.
ik had juist een rekening geopend bij credit europe, en een kleine som gezet, maar die heb ik dadelijk na het nieuws van kaupthing omgezet, al was het maar 500 euro, als ik daar ook nog eens moet gaan voor lopen, nee dank u.
direct terug naar argenta gestort... maar ja, wie weet, gaat het dar goed???
ik weet het niet meer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
(even ter info : ik ben nooit bij kaupthing geweest, en kom maar eens toevallig kijken hoe het hier staat)
Maar wat betreft advanzia bank en 6 % :
Pas Op ! Jullie weten toch dat dit geen gewone spaarrekening kan zijn, want deze mogen momenteel slechts een maximum basisrente van 4,25 % geven.
En op alle rekeningen die niet als reglementaire spaarrekeningen beschouwd worden, wordt er automatisch 15 % voorheffing van afgehouden. (ook indien het om een buitenlandse rekening gaat, kun je die 6 % nooit netto krijgen)
Pas Op ! Jullie weten toch dat dit geen gewone spaarrekening kan zijn, want deze mogen momenteel slechts een maximum basisrente van 4,25 % geven.
En op alle rekeningen die niet als reglementaire spaarrekeningen beschouwd worden, wordt er automatisch 15 % voorheffing van afgehouden. (ook indien het om een buitenlandse rekening gaat, kun je die 6 % nooit netto krijgen)
Laatst gewijzigd door Nefertari op 10 november 2008, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb die bank altijd al verdacht gevonden.louise schreef: (even ter info : ik ben nooit bij kaupthing geweest, en kom maar eens toevallig kijken hoe het hier staat)
Even vermelden dat die bank in Luxemburg gevestigd is, en dat er dan geen sprake is van een gereglementeerd spaarboeking met fiscale vrijstelling 1660/3320
Er is in dit geval 20% ipv 15% roerende voorheffing verschuldigd.
In het verleden viel die bank mij op door het feit dat ze bv maar 1 maand een hoge intrest gaven, en die nadien lieten zakken.
-
forum_ludo
- Jr. Member

- Contacteer:
20% is de zogenaamde woonstaatheffing: als je via je belastingsbrief de buitenlandse rekening aangeeft kan je dus een stuk recuperen: je blijft dan slechts 15% RV verschuldigd en je hebt 20% voorafbetaaldpaul schreef:Ik heb die bank altijd al verdacht gevonden.louise schreef: (even ter info : ik ben nooit bij kaupthing geweest, en kom maar eens toevallig kijken hoe het hier staat)
Even vermelden dat die bank in Luxemburg gevestigd is, en dat er dan geen sprake is van een gereglementeerd spaarboeking met fiscale vrijstelling 1660/3320
[glow=red,2,300]Er is in dit geval 20% ipv 15% roerende voorheffing verschuldigd[/glow].
In het verleden viel die bank mij op door het feit dat ze bv maar 1 maand een hoge intrest gaven, en die nadien lieten zakken.
Dat klopt, maar in het geval je het via je belastingbrief recupereert, moet je ook de gemeentebelasting daarop betalen ( tussen de 5 en 9% )forum_ludo schreef:20% is de zogenaamde woonstaatheffing: als je via je belastingsbrief de buitenlandse rekening aangeeft kan je dus een stuk recuperen: je blijft dan slechts 15% RV verschuldigd en je hebt 20% voorafbetaaldpaul schreef:
Ik heb die bank altijd al verdacht gevonden.
[glow=red,2,300]Er is in dit geval 20% ipv 15% roerende voorheffing verschuldigd[/glow].
![]()