Re: Kosten om een portefuille te verplaatsen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Kosten om een portefuille te verplaatsen ?
Heeft iemand misschien een idee wat de kosten bij BNPParibas zijn om een aandelenportefeuille over te plaatsen naar bv Binck Bank ?
Zou zoveel mogelijk daar willen weghalen vanwege teveel kosten.
Alle kosten van een effectenrekening bij BNP kan je hier vinden:ann01 schreef: Heeft iemand misschien een idee wat de kosten bij BNPParibas zijn om een aandelenportefeuille over te plaatsen naar bv Binck Bank ?
https://www.fortisbanking.be/pics/be/co ... tingen.pdf
Specifiek:
Transfer van een Effectenrekening
Kosten per post:
• Transfer naar een andere Effectenrekening binnen Fortis Bank in België: gratis.
• Transfer naar een Effectenrekening van Banque Générale du Luxemburg of Fortis Bank in Frankrijk: gratis.
• Andere transfers: 25 EUR + 21% BTW.
Per post = per verschillend aandeel.
Stel je hebt:
100 x dexia
100 x kbc
100 x fortis
dan zal je 3 keer 25 euro + BTW betalen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb eens even gerekend.
Heb 5 lijnen dus 25*5 +21% = 151,25 euro.
Is al redelijk veel om terug te verdienen lijkt me.
Laatst gewijzigd door ann01 op 5 januari 2010, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Keytrade betaalt je kosten terug indien je je effectenrekening laat transfereren. Zie volgende link : http://www.keytradebank.com/nl/invest/tftpromoann01 schreef: Heb eens even gerekend.
Bij Keytrade betaal je geen bewaarloon. wel iets duurdere transacties als Binckbank.
Zou ik eens aan Binckbank moeten vragen ben daar klant.
Bij Fortis was dat 30,25 Euro per lijn, ook voor strips.
Bij het overgaan van Fortis naar BinckBank heb ik het grootste deel van mijn aandelen verkocht, zodat ik maar voor een paar lijnen moest betalen.
Mijn strips heb ik geschonken aan een Gouden Daad:
http://www.goudendaad.be/nl/home/welkom ... daad-.html
Het kostte mij minder om ze opnieuw te kopen dan om ze over te hevelen.
Bij het overgaan van Fortis naar BinckBank heb ik het grootste deel van mijn aandelen verkocht, zodat ik maar voor een paar lijnen moest betalen.
Mijn strips heb ik geschonken aan een Gouden Daad:
http://www.goudendaad.be/nl/home/welkom ... daad-.html
Het kostte mij minder om ze opnieuw te kopen dan om ze over te hevelen.
Bij Binck krijg je een gratis transactie van 9,75 euro per lijn. Is dus geen volledige compensatie, maar toch een deel ervan.
robokat schreef:
Bij Binck krijg je een gratis transactie van 9,75 euro per lijn. Is dus geen volledige compensatie, maar toch een deel ervan.
De volgende voorwaarden zijn van toepassing op de BinckBank transferactie:
* Actie loopt tot 31 december 2009!
heb ook aanvraagformulieren voor keytrade al klaarliggen, maar een ding vind ik minder ... transfers zijn gratis vanaf waarde 500 euro ... ik heb paar "lijnen" van "cadeau's" van afsplitsingen en andere kul die dus meer kosten dan ze waard zijn om te sluiten bij bolero
een ander forumlid had hetzelfde probleem en schonk effecten die niet zoveel waard zijn aan www.goudendaad.be. misschien is dat voor jou ook een oplossing?der schreef: heb ook aanvraagformulieren voor keytrade al klaarliggen, maar een ding vind ik minder ... transfers zijn gratis vanaf waarde 500 euro ... ik heb paar "lijnen" van "cadeau's" van afsplitsingen en andere kul die dus meer kosten dan ze waard zijn om te sluiten bij bolero
thnx, nog nooit van gehoord ... zal het eens bekijken als het zo ver is ...
Vandaag mailtje van Binck Bank gekregen :
Ter informatie willen wij u meedelen dat BinckBank geen kosten aanrekent voor het overboeken van uw portefeuille en dat er geen bewaarloon wordt aangerekend over uw effectenportefeuille bij BinckBank. Ook indien u later effecten zou willen transfereren van BinckBank naar een andere financiële instelling, dan zullen wij u geen kosten aanrekenen.
De kosten die andere financiële instellingen u eventueel aanrekenen voor het transfereren van effecten, worden door BinckBank niet terugbetaald. BinckBank biedt u echter wel een gratis transactie aan (korting van 9,75 euro op transactiekosten) voor iedere aandelenpositie die u overboekt.
Verder voert BinckBank voor u ook gratis alle verrichtingen op effecten ('Corporate Actions') uit, zoals dividendbetalingen, splitsingen, inschrijvingen, omruilingen, ingaan op bod enz.
Ter informatie willen wij u meedelen dat BinckBank geen kosten aanrekent voor het overboeken van uw portefeuille en dat er geen bewaarloon wordt aangerekend over uw effectenportefeuille bij BinckBank. Ook indien u later effecten zou willen transfereren van BinckBank naar een andere financiële instelling, dan zullen wij u geen kosten aanrekenen.
De kosten die andere financiële instellingen u eventueel aanrekenen voor het transfereren van effecten, worden door BinckBank niet terugbetaald. BinckBank biedt u echter wel een gratis transactie aan (korting van 9,75 euro op transactiekosten) voor iedere aandelenpositie die u overboekt.
Verder voert BinckBank voor u ook gratis alle verrichtingen op effecten ('Corporate Actions') uit, zoals dividendbetalingen, splitsingen, inschrijvingen, omruilingen, ingaan op bod enz.