Re: Welk pensioenspaarfonds
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
Guest
Persoonlijk beleg ik in ING Star Fund dat ongeveer 55% in aandelen belegt op 30/9/2009.
Laatst gewijzigd door Guest op 6 januari 2010, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
luc1961 schreef: Persoonlijk beleg ik in ING Star Fund dat ongeveer 55% in aandelen belegt.
Is dat Star Fund niet in samenwerking met Dexia? Want op de site van Dexia staat er ook iets over Star Fund, daar staat evenwel dat er voor 70% in aandelen wordt belegd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Star Fund is wel degelijk van ING Investment.
Dexia verkoopt 2 pensioenspaarfondsen, hun eigen (Dexia Pension Fund) en dit van ING.
Het Dexia fonds scoort echter matig tot zwak en blijkbaar opteert Dexia om hun klanten ook de keuze te laten voor een beter scorend fonds.
Het % aandelen schommelt van moment tot moment, nu is dit 53,57%.
Dexia verkoopt 2 pensioenspaarfondsen, hun eigen (Dexia Pension Fund) en dit van ING.
Het Dexia fonds scoort echter matig tot zwak en blijkbaar opteert Dexia om hun klanten ook de keuze te laten voor een beter scorend fonds.
Dexia staat in de top 5 van de best scorende fondsen van 2009. Of dat een fonds matig of zwak scoort hangt af vanaf wanneer je instapt.robokat schreef:
Star Fund is wel degelijk van ING Investment.
Per definitie is een pensioenspaarfonds een langtermijnbelegging. Enkel de prestaties op lange termijn zijn van belang.Pieterjan schreef: Dexia staat in de top 5 van de best scorende fondsen van 2009. Of dat een fonds matig of zwak scoort hangt af vanaf wanneer je instapt.
De prestaties van 2009 zijn van geen betekenis want wie dieper valt kan nadien sterker stijgen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Even de TOP-5 bekeken in de link van De Tijd, maar geen HM teruggevonden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Met alle respect maar dat is volledig onjuist. De kansen op een stijging of een daling hangen af van het instapmoment. Als iemand instapt op 01.01.2009 heeft hij winst. Iemand die instapt op 01.01.2008 heeft nog altijd verlies. Hij heeft niet meer kans op winst dan degene die pas instapt op 01.01.2009.robokat schreef:Per definitie is een pensioenspaarfonds een langtermijnbelegging. Enkel de prestaties op lange termijn zijn van belang.Pieterjan schreef: Dexia staat in de top 5 van de best scorende fondsen van 2009. Of dat een fonds matig of zwak scoort hangt af vanaf wanneer je instapt.
De prestaties van 2009 zijn van geen betekenis want wie dieper valt kan nadien sterker stijgen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
HAL9000
Ik denk dat robokat bedoelt dat je meer deelbewijzen aankoopt als de koers laag staat. Op lange termijn is dat lucratief.
-
KoenBB
volstrekt nutteloos persbericht om iedereen te bedotten...
60% winnen van je verlies, dan heb je ruwweg gewoon nog dik verlies.
Inderdaad. De titels moeten blijkbaar zo spectaculair mogelijk zijn.KoenBB schreef: volstrekt nutteloos persbericht om iedereen te bedotten...
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ken mensen die ze een pensioenspaarfonds hebben aangesmeerd want "van uw pensioen kunde uw huidige levensstandaard niet behouden meneer/mevrouw".KoenBB schreef: volstrekt nutteloos persbericht om iedereen te bedotten...
Dat de waarde ervan nogal eens kan schommelen was er natuurlijk niet bijgezegd en die mensen kregen het bijna aan hun wekker toen ze tijdens de crisis merkte dat hun spaarpotje met een dikke 30% was geslinkt.
Uit eigen ervaringen weet ik dat ze bij de banken graag hameren op het belastingvoordeel.
Maar die mop van die 10% heffing op je 60ste verjaardag houden ze natuurlijk maar al te graag achterwege.
Een pensioenspaarfonds? In geen duizend jaar. Ik zal mijn geld zelf wel beheren en dat belastingvoordeel mogen ze steken waar de zon niet schijnt.
Ik ben hier altijd wantrouwig geweest tegenover en ik ben blij nooit mijne poot te hebben gezet als ze kwamen aanzetten met dit product.
Vind het trouwens erg voor de mensen die aan het pensioensparen deelnemen en nu pas ten volle beseffen wat ze indertijd hebben ondertekend.
Je overdrijft, je krijgt ieder jaar 300 EUR terug van wat je stort. Dat kan je evengoed ook meetellen met de opbrengst. In principe stort je zelf maar 570 EUR, de rest wordt betaald door de staat. Als je bijvoorbeeld die 300 EUR gestort zou krijgen op een rekening omdat je genoeg belastingen hebt betaald, kan je die onmiddellijk storten in het fonds.relativity schreef:Ik ken mensen die ze een pensioenspaarfonds hebben aangesmeerd want "van uw pensioen kunde uw huidige levensstandaard niet behouden meneer/mevrouw".KoenBB schreef: volstrekt nutteloos persbericht om iedereen te bedotten...
Dat de waarde ervan nogal eens kan schommelen was er natuurlijk niet bijgezegd en die mensen kregen het bijna aan hun wekker toen ze tijdens de crisis merkte dat hun spaarpotje met een dikke 30% was geslinkt.
Uit eigen ervaringen weet ik dat ze bij de banken graag hameren op het belastingvoordeel.
Maar die mop van die 10% heffing op je 60ste verjaardag houden ze natuurlijk maar al te graag achterwege.
Een pensioenspaarfonds? In geen duizend jaar. Ik zal mijn geld zelf wel beheren en dat belastingvoordeel mogen ze steken waar de zon niet schijnt.
Ik ben hier altijd wantrouwig geweest tegenover en ik ben blij nooit mijne poot te hebben gezet als ze kwamen aanzetten met dit product.
Vind het trouwens erg voor de mensen die aan het pensioensparen deelnemen en nu pas ten volle beseffen wat ze indertijd hebben ondertekend.
Ten tweede is het inderdaad zo dat de wettelijke pensioenen te laag zijn.
Ten derde zal inderdaad zo'n pensioenfonds je niet schatrijk maken maar je moet het bekijken in de hele portefeuille
ten vierde is die 10% belasting een 300 miljard keer dubbele schande misschien dat dit ooit wel veranderd.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Je mag best van mening zijn dat ik overdrijf, toch blijf ik het pensioensparen serieus overschat vinden (ondanks het fiscale voordeel).Je overdrijft, je krijgt ieder jaar 300 EUR terug van wat je stort. Dat kan je evengoed ook meetellen met de opbrengst. In principe stort je zelf maar 570 EUR, de rest wordt betaald door de staat. Als je bijvoorbeeld die 300 EUR gestort zou krijgen op een rekening omdat je genoeg belastingen hebt betaald, kan je die onmiddellijk storten in het fonds.
Ten derde zal inderdaad zo'n pensioenfonds je niet schatrijk maken maar je moet het bekijken in de hele portefeuille
ten vierde is die 10% belasting een 300 miljard keer dubbele schande misschien dat dit ooit wel veranderd.
De pensioenen zijn inderdaad laag in België, maar veel mensen hebben gelukkig een eigen woonst wanneer ze stoppen met werken, waarvoor geen maandelijkse lasten meer moeten betaald worden.
Heb je dan zelf een potje bijeen, is er geen enkele reden tot stress.
En die 10% belastingen op uw 60 vind ik ook dé dooddoener aan dit product. En dit zal alleen veranderen, wanneer je minder fiscaal voordeel kan genieten. Want wanneer vadertje staat 1 euro geeft, nemen ze er twee terug.
-
fendtje
hallo ,
die 10% is dat niet alleen op de meerwaarde ?
van 60 tot 65 is alvast belasting vrij.
op 65 een dipje , laten staan tot dipje voorbij is.
wat wel een grotere zorg is dan 10% is dat er een andere belasting wordt geheven.
welke ja ge moet minstens 5 maal op 10 jaar tijd aan pensioen sparen hebben gedaan anders valt fiskaal voordeel weg en wordt niet aan 10 % maar psp bij uw inkomsten geteld.
of is dat niet zo.
die minstens 5 maal , weinigen die het weten.
die 10% is dat niet alleen op de meerwaarde ?
van 60 tot 65 is alvast belasting vrij.
op 65 een dipje , laten staan tot dipje voorbij is.
wat wel een grotere zorg is dan 10% is dat er een andere belasting wordt geheven.
welke ja ge moet minstens 5 maal op 10 jaar tijd aan pensioen sparen hebben gedaan anders valt fiskaal voordeel weg en wordt niet aan 10 % maar psp bij uw inkomsten geteld.
of is dat niet zo.
die minstens 5 maal , weinigen die het weten.
De staat geeft nog steeds MEER terug via de fiscale aftrek dan dat ze er van haalt.relativity schreef:Je mag best van mening zijn dat ik overdrijf, toch blijf ik het pensioensparen serieus overschat vinden (ondanks het fiscale voordeel).Je overdrijft, je krijgt ieder jaar 300 EUR terug van wat je stort. Dat kan je evengoed ook meetellen met de opbrengst. In principe stort je zelf maar 570 EUR, de rest wordt betaald door de staat. Als je bijvoorbeeld die 300 EUR gestort zou krijgen op een rekening omdat je genoeg belastingen hebt betaald, kan je die onmiddellijk storten in het fonds.
De pensioenen zijn inderdaad laag in België, maar veel mensen hebben gelukkig een eigen woonst wanneer ze stoppen met werken, waarvoor geen maandelijkse lasten meer moeten betaald worden.
Heb je dan zelf een potje bijeen, is er geen enkele reden tot stress.
En die 10% belastingen op uw 60 vind ik ook dé dooddoener aan dit product. En dit zal alleen veranderen, wanneer je minder fiscaal voordeel kan genieten. Want wanneer vadertje staat 1 euro geeft, nemen ze er twee terug.
Ten tweede gaat de eigen woonst op voor de vorige generaties en niet zozeer voor de huidige generaties en de komende generaties. Die hebben het zeer moeilijk om eigen woonsten te financieren. De prijzen in België zijn verdubbeld in 10 jaar, de lonen zijn met gemiddeld 21% gestegen. De verwachting is dat Belgen van eigenaars richting huurders verschuiven en dat steeds minder Belgen een eigen woning bezitten. Zoals de topman van itinera zegt: duur vastgoed allemaal goed en wel maar wat ben je er mee wanneer de jeugd het niet kan betalen. Hopelijk komen de voorspellingen van een zware correctie op de Belgische vastgoedmarkt uit. Er zou 20% van de prijs moeten om correct gewaardeerd te zijn.