Realtime koersdata - Professional of Non-Professional Subscriber met vennootschap?
TIP
Realtime koersdata - Professional of Non-Professional Subscriber met vennootschap?
Bij beleggingsrekeningen gekoppeld aan vennootschappen is het me niet volledig duidelijk of ik recht heb op (gratis) realtime koersdata.
De voorwaarden bij Euronext:
Waarom ik twijfel is voornamelijk omwille van "natural person".
Wat is jullie mening?
De voorwaarden bij Euronext:
De voorwaarden bij NYSE/NASDAQ:Non-Professional Subscriber or Private Investor means a Subscriber of the Client who is (i) a natural person that is not required to be regulated or supervised by a body concerned with the regulation or supervision of investment or financial services and (ii) that meets all of the following criteria:
a) The Private Investor subscribes (i.e. registers and pays) in an individual and personal capacity. The Private Investor does not subscribe as a principal, officer, partner, employee or agent neither of any business nor on behalf of any other individual.
b) The Private Investor uses the Information solely for management of his/her own personal property, i.e. his/her own personal investment activities. The Private Investor does not use the Information as a trader to the public or for the investment of corporate funds. Furthermore, the Private Investor does not operate a credit institution and/or a financial services institution.
c) The Private Investor shall not be a day trader dealing at a credit institutions and/or financial services institutions premises or be a self-employed individual maintaining an account on his/her companys name.
d) The Private Investor shall not use of the Information for the management of the property of third parties with or without a remunerative character for the Private Investor. This includes, but is not limited to the use of the Information for the (non-professional) management of third-party assets and/or within the framework of a (non-commercial) investment club.
e) The Private Investor shall not use or process data for any business purpose.
Professional Subscriber means all Subscribers who do not meet the definition of Non-Professional Subscriber. The exemption to this would be where the Non-Professional Subscriber's personal property is subsumed under a limited liability company that has statutory fund obligations solely towards that Non-Professional Subscriber and for which tax obligation is deferred.
Het gaat over normaal beheer van vermogen in de vennootschap, en geen financiële dienstverlening aan derden bijvoorbeeld."Non-Professional Subscriber" shall mean any natural person who is not: (a) registered or qualified in any capacity with the SEC, the Commodoties Futures Trading Commission, any state securities agency, any securities exchange or association, or any commodities or futures contract market or association; (b) engaged as an "investment advisor" as that term is defined in Section 202(a)(11) of the Investment Advisors Act of 1940 (whether or not registered or qualified under that Act); or (c) employed by a bank or other organization exempt from registration under federal or state securities laws to perform fuctions that would require registration of qualification if such functions were performed for an organization not so exempt.
"Professional Subscriber" shall mean all other Persons who do not meet the definition of Non-Professional Subscriber.
Waarom ik twijfel is voornamelijk omwille van "natural person".
Wat is jullie mening?
Re: Realtime koersdata - Professional of Non-Professional Subscriber met vennootschap?
Een natuurlijk persoon is een individueel persoon i.e. geen vennootschap, geen vzw, geen vereniging (groep) van personen (vb beleggingsclub), ...
Als je een abonnement gebruikt voor het beheer van de middelen van een vennootschap, dan doe je dat niet als natuurlijk persoon maar als (zaakgelastigde van een) vennootschap.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Realtime koersdata - Professional of Non-Professional Subscriber met vennootschap?
Zo begrijp ik het ook, maar bij Bolero doen ze lastig.
Na wat over en weer mailen omdat ik dit niet zomaar wil ondertekenen krijg ik dit te horen...
Na wat over en weer mailen omdat ik dit niet zomaar wil ondertekenen krijg ik dit te horen...
Zonder aanvaarding van deze contractern kan er geen verdere toegang verleend worden op het platform.
Ze willen waarschijnlijk geen enkel risico lopen: bij twijfel kiezen ze voor de (voor hen) veilige weg. Bolero heeft zelf met de providers contracten afgesloten waarin er ongetwijfeld astronomische vergoedingen te betalen zijn indien ze de regels niet strikt naleven.
Bolero is niet geschikt voor een vennootschap want ze doen niet de minste moeite om de verminderde voorheffing op buitenlandse dividenden te recupereren.
OsiriX schreef: ↑25 november 2020, 12:15
Je hebt geen recht op realtime koers data omdat je het vennootschapsvermogen beheerd. M.a.w. je belegd de fondsen van de vennootschap, zie corporate funds in de Euronext voorwaarden:
b) The Private Investor uses the Information solely for management of his/her own personal property, i.e. his/her own personal investment activities. The Private Investor does not use the Information as a trader to the public or for the investment of corporate funds. Furthermore, the Private Investor does not operate a credit institution and/or a financial services institution.
Bolero heeft een aantal standaardformulieren voor vermindering aan de bron o.b.v. DBV's met Frankrijk, Italië, Spanje, Verenigde Staten en Canada. Voor de anderen zijn ze correct en delen ze mee dat het sop de kool niet waard is door de kosten die ofwel Euroclaer ofwel clearstream aanrekenen per dividend en per lijn waarvoor je de teveel betaalde bronheffing terugvraagt. Die bedraagt minimaal 100€ zie voorbeeld brief voor recuperatie bronbelasting in Noorwegen en Clearsteam Banking fee Schedule.
Dat is inderdaad zo voor wat de persoonlijke rekeningen betreft, dat doen ze dan onberispelijk.
Voor de vennootschappen doen ze dat niet, daar sturen ze jou met een kluitje in het riet!
Ik was zo stom om de rekening van mijn vennootschap bij Binck over te plaatsen naar Bolero want ik had daar reeds een persoonlijke rekening en dacht dat het eenvoudiger zou zijn om de twee rekeningen bij dezelfde broker te plaatsen. De buitenlandse aandelen zijn meestal Amerikaanse en tot op heden is dat niet in orde (bijna 2 jaar).
Voor de vennootschappen doen ze dat niet, daar sturen ze jou met een kluitje in het riet!
Ik was zo stom om de rekening van mijn vennootschap bij Binck over te plaatsen naar Bolero want ik had daar reeds een persoonlijke rekening en dacht dat het eenvoudiger zou zijn om de twee rekeningen bij dezelfde broker te plaatsen. De buitenlandse aandelen zijn meestal Amerikaanse en tot op heden is dat niet in orde (bijna 2 jaar).
Mattia, heb jij met je vennootschap bij Bolero realtime koersen van NYSE/NASDAQ?
Ik heb gevraagd naar koersen met een vertraging van 15min. Benieuwd naar hun reactie.
Ik heb gevraagd naar koersen met een vertraging van 15min. Benieuwd naar hun reactie.
Ik heb realtime koersdata met mijn vennootschap ...