Recht op dividend?
TIP
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Recht op dividend?
Goedemiddag,
Op 09/02 heb ik aandelen gekocht van BP
Op 16/02 gingen deze ex-dividend
Op 17/02 vaststelling dividend
Op 31/03 betaalbaarstelling
Als ik het goed begrijp heb ik dan toch recht op dividend? Normaal staat de vaststelling (niet uitbetaling))van dividend in de transactiegeschiedenis bij Binck, maar van BP staat deze er niet in, en naar mijn ervaring betaald Binck stipt op de betaalbaarstellingsdatum maar ik heb nog niets ontvangen
Zou het kunnen dat ik om de een of andere reden dan toch geen recht heb op dividend?
Als ik het goed begrijp heb ik dan toch recht op dividend? Normaal staat de vaststelling (niet uitbetaling))van dividend in de transactiegeschiedenis bij Binck, maar van BP staat deze er niet in, en naar mijn ervaring betaald Binck stipt op de betaalbaarstellingsdatum maar ik heb nog niets ontvangen
Zou het kunnen dat ik om de een of andere reden dan toch geen recht heb op dividend?
Re: Recht op dividend?
U hebt wel recht op het dividend. Echter als het dividend van Londen of USA moet komen duurt dit altijd een paar dagen soms meer dan 1 week bij Binck.DonPastello schreef:Goedemiddag,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Dat begrijp ik maar normaal gezien staat de toekenning (datum vaststelling) in de transactiegeschiedenis van je rekening (zie onderstaand uittreksel).
22/03/2017 Uitkering XXX Think iBoxx Corporate Bond UCITS ETF cash div. XXX euro
15/03/2017 Toekenning XXX Think iBoxx Corporate Bond UCITS ETF cash div. XXX euro
Die datum was voor BP 17/02, maar daar is niets van terug te vinden in mijn transactiegeschiedenis, en het is dat dat ik net zo vreemd vind.
22/03/2017 Uitkering XXX Think iBoxx Corporate Bond UCITS ETF cash div. XXX euro
15/03/2017 Toekenning XXX Think iBoxx Corporate Bond UCITS ETF cash div. XXX euro
Die datum was voor BP 17/02, maar daar is niets van terug te vinden in mijn transactiegeschiedenis, en het is dat dat ik net zo vreemd vind.
Ik heb dit al vaak meegemaakt hoor en Engelse dividenden staan bijna nooit in de transactiegeschiedenis!DonPastello schreef:Dat begrijp ik maar normaal gezien staat de toekenning (datum vaststelling) in de transactiegeschiedenis van je rekening (zie onderstaand uittreksel).
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt voor de info!
Ik kan dit bevestigen, er zit bij Binck bij sommige buitenlandse aandelen enkele dagen (soms meer dan een week) vertraging op de uitkering van het dividend. Volgens Binck hebben zij op dat moment het geld nog niet ontvangen van de tussenpersoon.
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Inderdaad, je dividend heeft gewoon wat vertraging maar komt wel.
Mijn shell dividenden (LSE) komen ook altijd een paar dagen achter, en de boeking in je transactiegeschiedenis volgt wel. Geen zorgen
Mijn shell dividenden (LSE) komen ook altijd een paar dagen achter, en de boeking in je transactiegeschiedenis volgt wel. Geen zorgen
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Omgekeerde situatie: (rekening Keytrade)
Pakket aandelen BHP Billiton Plc verkocht op 09/03/2017
Nog dividend ontvangen op rekening met val. 28/03/2017
Is ook normaal.Afhankelijk van welk aandeel u juist bezit is de ex-cp datum 08/03 of 09/03.De betaaldatum van het dividend is echter 28/03.PJP schreef:Omgekeerde situatie: (rekening Keytrade)
Dus uw aandelen zijn verkocht maar de cp die zal betalen werd bij de verkoop geknipt en bevindt zich in uw effektendossier tot de betaaldatum.