Rechtbank verklaart RES failliet
Rechtbank verklaart RES failliet
Misschien zijn er hier ook mensen die bij bepaalde handelaren met RES betaalden.
Het was te mooi om waar te zijn.
RES is failliet verklaard.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... lliet.html
Het was te mooi om waar te zijn.
RES is failliet verklaard.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... lliet.html
Re: Rechtbank verklaart RES failliet
Wat een achterlijk systeem was mich dat nu ook weer...
Dat heb ik nooit begrepen. Zoals Bitcoins pure virtuele zever?
Dat heb ik nooit begrepen. Zoals Bitcoins pure virtuele zever?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het was duur ook:
Transactiekosten
B2C : 3,5% in RES (excl. BTW in euro) per transactie (op verkopen) op het RES-gedeelte van de transactie.
B2B : 3,5% in euro (excl. BTW in euro) per transactie (aankoop/verkoop) op het RES-gedeelte van de transactie
Jaarlijkse bijdrage
vanaf het 2e jaar: 150 RES
Was raar en kon niet blijven duren (misschien?).
Ik heb ook zo een kaart, gelukkig ben ik verleden vrijdag gaan eten samen met vrienden. Heb de totale rekening betaald met RES. Totale rekening waw 150 RES (euro). Ik heb 90 euro gekregen van mijn tafelgenoten. Mijn vrouw en ik hadden dus om 60 euro gegeten.
Ik had nog 175 RES op mijn kaart staan, dus na het betalen nog 25 RES. Die 25 RES ben ik kwijt normaal gezien.
Maar ik betaalde maar 100 euro voor 200 Res op mijn kaart te zetten. Ik heb dus altijd winst gemaakt met die Res kaart!
Als je die rekening bekijkt van 150 euro, dan koste mij dat 75 euro. Dus heb ik “gratis gegeten” en er nog 15 euro winst over.
Met mijn overschot van 25 Res (12,5 euro ) mogen ze gerust de curator betalen -)))
Heb zo ongeveer 1100 REs uitgegeven de laatste 3 jaar, maakt dus een winst van 550 -12,5 euro.
Einde verhaal nu, misschien two for one, Social deal alternatieven? Alhoewel die aanbiedingen niet altijd 1 + 1 = 1 .
Bij de laatste, weet de zaak dat je goedkoper komt consumeren, bij Res betaalde je gewoon de rekening.
Het leek bij Res altijd een beetje profiteren ...
Ik heb ook zo een kaart, gelukkig ben ik verleden vrijdag gaan eten samen met vrienden. Heb de totale rekening betaald met RES. Totale rekening waw 150 RES (euro). Ik heb 90 euro gekregen van mijn tafelgenoten. Mijn vrouw en ik hadden dus om 60 euro gegeten.
Ik had nog 175 RES op mijn kaart staan, dus na het betalen nog 25 RES. Die 25 RES ben ik kwijt normaal gezien.
Maar ik betaalde maar 100 euro voor 200 Res op mijn kaart te zetten. Ik heb dus altijd winst gemaakt met die Res kaart!
Als je die rekening bekijkt van 150 euro, dan koste mij dat 75 euro. Dus heb ik “gratis gegeten” en er nog 15 euro winst over.
Met mijn overschot van 25 Res (12,5 euro ) mogen ze gerust de curator betalen -)))
Heb zo ongeveer 1100 REs uitgegeven de laatste 3 jaar, maakt dus een winst van 550 -12,5 euro.
Einde verhaal nu, misschien two for one, Social deal alternatieven? Alhoewel die aanbiedingen niet altijd 1 + 1 = 1 .
Bij de laatste, weet de zaak dat je goedkoper komt consumeren, bij Res betaalde je gewoon de rekening.
Het leek bij Res altijd een beetje profiteren ...
-
anonymous9
Wacht. Een RES aankopen kostte een halve euro. En bij het uitgeven is 1 RES = 1 EUR?
Ja, normaal gaf 1 euro 1,5 Res, maar regelmatig kon je bijladen aan 1 euro naar 2 Res. Dan waren er zaken die 100 percent Res aanvaarden en andere 50 percent.
Ik heb altijd bijgeladen voor 1 euro naar 2 Res ....
De meeste zaken begonnen aan 100 percent Res en gingen daarna naar 50 percent.
Blijkbaar zouden er handelaars zijn met duizenden , zelfs tien duizenden RES ... ( artikel van de tijd).
Dus de handelaars zijn de pineut.
-
anonymous9
Waarom wisselden die dan niet terug in naar Euro? Want wat is voor de handelaar de noodzaak om RES aan te houden als er geen wisselgeld in RES gegeven moest worden? Ook maar gek working capital management als je het mij vraagt.
Ik heb nooit aan een handelaar gevraagd wat hij deed met zijn saldo Res...
maar ik denk dat de handelaar moest proberen om zijn Res uit te geven bij andere handelaars die Res aanvaarden.
Indien er geen volk staat in de bloemenwinkel die Res aanvaarde zal ik binnen gaan en het hem vragen.
Hoop dat hij mij geen blauw oog slaat...
Als ik antwoord krijg, zal ik het posten
Volgens mij ging het zo: je koopt als handelaar RES munten (virtueel). Je kan. Hiermee andere handelaars betalen en men kan aan u betalen.
Enige nadeel voor handelaars, je kan NOOIT Res munten omzetten in euro's.
Dus als de uitgever over al die jaren 10 miljoen euro heeft laten omzetten in Res munten, dan heeft hij deze zeker op zak. Moet ze nooit terugkopen en kan bijdrukken aan de lopende band.
Daarom vind ik het een achterlijk systeem, behalve voor de uitgever.
Idem Bitcoins?
Enige nadeel voor handelaars, je kan NOOIT Res munten omzetten in euro's.
Dus als de uitgever over al die jaren 10 miljoen euro heeft laten omzetten in Res munten, dan heeft hij deze zeker op zak. Moet ze nooit terugkopen en kan bijdrukken aan de lopende band.
Daarom vind ik het een achterlijk systeem, behalve voor de uitgever.
Idem Bitcoins?