Reckitt Benckiser
TIP
Reckitt Benckiser
Nog geen thread over dit aandeel blijkbaar. Is een wide moat maar over het groeipotentieel heb ik zo mijn twijfels en schuldgraad lijkt ook een probleem te zijn. Lijkt me eerder een reus die teert op zijn merken zonder met iets nieuws te komen.
Is qua koers serieus teruggevallen dus wou eens de mening van anderen hier horen of jullie het koopwaardig vinden.
Is qua koers serieus teruggevallen dus wou eens de mening van anderen hier horen of jullie het koopwaardig vinden.
Quality growth investor
Re: Reckitt Benckiser
Was dit geen favoriet van KBC/Bolero voor 2019?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Idd sterke merken daarop teren is toch niet altijd slecht?
Heb ze een tijdje gewatched uit overtuiging van moat Durex. Maar nooit gekocht.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Nee tuurlijk niet. Alleen is de vraag of het bedrijf nog verder kan groeien. L'Oreal bvb is zeer goed wat penetratie betreft in quasi elke nieuwe markt. Of RB dit ook kan is iets anders. Ook hun debt ratio is behoorlijk hoog.
Quality growth investor
in de draad groei en dividend aandelen is het aandeel reeds tersprake gekomen op 14 September 2014. Dit was toen mijn uiteindelijke bedenking:

Ondertussen is die dip er gekomen en is de hemel opgeklaard. Vandaar de laatste commentaar van IC (beleggersblad van Financial Times):Belca2 schreef: ↑15 september 2014, 18:43…zeezout schreef:ben eens gaan kijken en RB zat in de lijst van UK aandelen die ik cijfermatig onderzocht heb .
Doordat de groeivoet van het dividend laatste jaren steeds lager werd "scoorde" het aandeel relatief laag waardoor ik het niet in mijn interantional watch lijst gezet heb. ...Feit dat interim dividend niet verhoogd wordt, lijkt me cijfermatig geen goed teken naar volgend dividend....
De meeste analisten plaatsen dan ook het aandeel on hold.
Het zal wachten worden op een sterke dip.
PS: zelf heb ik geen RB. Je kan niet alles hebben......The shares have reached an inflection point and are now trading about in line with two-year historic averages at 20 times forward earnings – a small discount to the sector average. True, free cash flow contracted from £1.25bn last year to £919m, largely due to higher interest costs. But with the transition towards health and hygiene business on track, and new products set to launch in the second half, we remain bullish. Buy.

Heb je soms een link naar die review van IC?Belca2 schreef: ↑24 januari 2019, 15:55 Ondertussen is die dip er gekomen en is de hemel opgeklaard. Vandaar de laatste commentaar van IC (beleggersblad van Financial Times):PS: zelf heb ik geen RB. Je kan niet alles hebben......The shares have reached an inflection point and are now trading about in line with two-year historic averages at 20 times forward earnings – a small discount to the sector average. True, free cash flow contracted from £1.25bn last year to £919m, largely due to higher interest costs. But with the transition towards health and hygiene business on track, and new products set to launch in the second half, we remain bullish. Buy.![]()
Quality growth investor
Op vraag van sortino per pm:
Ik heb het aandeel niet bestudeerd maar op het eerste zicht lijkt me dat correct gewaardeerd te zijn. Vrije kasstromen in het artikel dat hierboven aangehaald wordt (IC) zijn compleet fout.
Ik heb het aandeel niet bestudeerd maar op het eerste zicht lijkt me dat correct gewaardeerd te zijn. Vrije kasstromen in het artikel dat hierboven aangehaald wordt (IC) zijn compleet fout.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Belca2 bedoelt dit heb ik zonet gemerkt: https://www.investorschronicle.co.uk/ti ... forecasts/
Nu ik het gelezen heb: de vrije kasstromen die ze vermelden gaan over de eerste jaarhelft van 2018.
Nu ik het gelezen heb: de vrije kasstromen die ze vermelden gaan over de eerste jaarhelft van 2018.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Trouwe Durex gebruiker.
Altijd goed om vanuit eigen consumptie ervaring naar beleggingen te screenen

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Tgoh, ik denk dat RB wel wat knowhow heeft over penetratie...
Tgoh, ik denk dat RB wel wat knowhow heeft over penetratie...