Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Record bank... de grootste fout van mijn leven

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Valentinev
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2017
Contacteer:
Contacteer Valentinev
Verstuur privébericht

Record bank... de grootste fout van mijn leven

  • Citeer

Bericht door Valentinev » 1 februari 2017, 16:42

Een verhaal dat eigenlijk absoluut niet ingewikkeld had moeten zijn, maar dankzij record bank nog amper zelf tr begrijpen valt...

Sinds november 2016 ben ik verhuisd. De huurwaarborg werd terug gestort op een gezamenlijke rekening van record bank. Een persoon die lid was van die rekening had haar faillisement aangevraagd. 1/3 van dit bedrag werd dus ontnomen. De gezamenlijke rekening werd geblokkeerd, uiteraard, want 1 lid was failliet.
Het faillisement werd afgerond op 4 januari. Daarbij heeft ook de curator toestemming gegeven de blokkering op te heffen. De overdracht van de waarborg zat ook op hold wegens het faillisement, op 12 januari werd deze uiteindelijk gestort op de gezamenlijke rekening. Op 25 januari was nog steeds niets vrij gekomen van deze rekening, bleef geblokkeerd. Je moet dan eigenlijk gaan stalken om te weten te komen dat ze toestemming nodig hebben van de curator, dewelke ze op 4 januari reeds kregen. Oke, op 25 januari stuurde de curator opnieuw een toestemmingsbrief naar record bank. Vandaag, alweer 7 dagen later, nog steeds niets. Alweer ga ik record bank stalken met de vraag of er nog steeds iets mist en waarom het zo lang duurt.
Blijkt nu dat ik iets moet tekenen zodat de curator zijn toestemming geldig is?!? Wat heb ik daar nu over te zeggen? De curator gaf zijn toestemming, het faillisement is verdorie al een maand afgelopen!! En waarom zeggen ze dat niet gewoon aan mij dat dat nodig is?
Ondertussen zitten we al zo ver dat de curator van die andere persoon nog 1/3 van de waarborg af zou houden, dit terwijl het faillisement gesloten is en dat laatste stuk waarborg van mij is!!?

Heb je dat eigenlijk al geweten zeg. Dus als ik die toestemming teken zodat de rekening gedeblokkeerd wordt, geef ik gelijk toestemming dat de curator er 1/3 van mag hebben he... Echt, ik word helemaal geschift van die bank. Vanaf alles eindelijk eens in orde is, sluit ik daar alles af, en wil ik NOOIT meer van leven te maken hebben met record bank!

Om het allemaal nog mooier te maken, is dit al de 3e keer in 3 maand tijd dat ik sukkel met record bank.

De eerste keer was net na mijn verhuis. Ik heb naast een gemeenschappelijke rekening ook een individuele rekening bij record. Ik stond in de winkel met een volle kar, bleek alles geblokkeerd te zijn van rekeningen. Zonder ook maar iets te laten weten. Ondertussen is het geen verrassing meer dat je bij record bank dus moet gaan vragen wat het probleem is. Ik moest een document ondertekenen... ah :) ok, bedankt om dat te laten weten. Naar mijn bankagent gegaan, getekend. Het duurde een week voor mijn rekening gedeblokkeerd was, een week. Dat is een week niet kunnen tanken, geen eten kunnen kopen, niets, je kan niet aan je eigen verdiende centen. Dat vinden ze dan maar normaal.

Een maand later, het faillisement van de andere persoon was toen reeds lopende. De persoon was geschrapt als volmacht van de gemeenschappelijke rekening, ga ik er vanuit dat alles ok is. Ik stort geld op de gemeenschappelijke, want ik wilde die verder blijven gebruiken met het laatste lid van die rekening. Dan wil ik een betaling uitvoeren met die gemeenschappelijke.. jah geblokkeerd natuurlijk. Mijn geld dat ik gestort heb, kan er niet meer aan en moest een betaling uitvoeren. Toestemming van curator om het bedrag terug te storten op mijn rekening, wel na de toestemming duurde het meer dan een week voor ze die uitvoerden. Dat record bank voor alles ruim zijn tijd neemt, en de klant maar moet wachten. Helaas wachten facturen niet!

Soit, ondertussen al maanden hopende dat deze shit eindelijk eens voorbij zou gaan zijn, kan ik enkel maar blijven hopen en mijn hoofd gek laten worden door deze vreemde manier van werken.

Ik raad dan ook niemand aan om over te stappen naar record bank. Be warned!!!
Omhoog

Didymus
VIP member
VIP member
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 jul 2013
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven

  • Citeer

Bericht door Didymus » 1 februari 2017, 16:54

Ik betwijfel of het bij een andere bank anders zou zijn gelopen. Een persoonlijk faillissement is nu eenmaal geen lachertje en als je dan in onverdeeldheid zit met die persoon, dan is het normaal dat de bank haar voorzorgen neemt. Als er na het faillissement ongeoorloofd gelden verdwijnen zijn zij anders de pineut.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dave1976
Full Member
Full Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 nov 2008
Contacteer:
Contacteer dave1976
Verstuur privébericht

Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven

  • Citeer

Bericht door dave1976 » 1 februari 2017, 20:13

Ik ben heel blij met ons filiaal van recordbank. Snelle antwoorden op vragen. Pas weer een nieuwe hypothecaire lening bij hen afgesloten. Zeer mooie rentevoet. Snelle goedkeuringen en alles correct opgevolgd en nageleefd. Terwijl wij deze bank niet gebruikten om te sparen.
Ik denk dat elke bank wel negatieve commentaren krijgt maar ook positieve.
Omhoog

Valentinev
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2017
Contacteer:
Contacteer Valentinev
Verstuur privébericht

Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven

  • Citeer

Bericht door Valentinev » 2 februari 2017, 10:32

Didymus schreef:Ik betwijfel of het bij een andere bank anders zou zijn gelopen. Een persoonlijk faillissement is nu eenmaal geen lachertje en als je dan in onverdeeldheid zit met die persoon, dan is het normaal dat de bank haar voorzorgen neemt. Als er na het faillissement ongeoorloofd gelden verdwijnen zijn zij anders de pineut.
De persoon in kwestie haar eigen rekeningen (bij een 2 tal andere banken) waren gedeblokkeerd op 6 januari.
Omhoog

Valentinev
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2017
Contacteer:
Contacteer Valentinev
Verstuur privébericht

Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven

  • Citeer

Bericht door Valentinev » 2 februari 2017, 10:37

dave1976 schreef:Ik ben heel blij met ons filiaal van recordbank. Snelle antwoorden op vragen. Pas weer een nieuwe hypothecaire lening bij hen afgesloten. Zeer mooie rentevoet. Snelle goedkeuringen en alles correct opgevolgd en nageleefd. Terwijl wij deze bank niet gebruikten om te sparen.
Ik denk dat elke bank wel negatieve commentaren krijgt maar ook positieve.
Ik vermoed dat dit afhangt van de dienst :) de allereerste keer dat mijn rekening uit het niets geblokkeerd was, had ik gemaild naar de ombuds, na een maand kreeg ik reactie dat ze het zouden nakijken... gelukkig was het dan wel al lang opgelost.
Bellen naar de interne dienst moet je ook niet proberen om sneller meer te weten, alles moet verlopen langs je bankagent, terwijl zij zelf naar de interne dienst moeten bellen om dit na te vragen.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy