Record bank... de grootste fout van mijn leven
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Valentinev
- Newbie

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2017
- Contacteer:
Record bank... de grootste fout van mijn leven
Een verhaal dat eigenlijk absoluut niet ingewikkeld had moeten zijn, maar dankzij record bank nog amper zelf tr begrijpen valt...
Sinds november 2016 ben ik verhuisd. De huurwaarborg werd terug gestort op een gezamenlijke rekening van record bank. Een persoon die lid was van die rekening had haar faillisement aangevraagd. 1/3 van dit bedrag werd dus ontnomen. De gezamenlijke rekening werd geblokkeerd, uiteraard, want 1 lid was failliet.
Het faillisement werd afgerond op 4 januari. Daarbij heeft ook de curator toestemming gegeven de blokkering op te heffen. De overdracht van de waarborg zat ook op hold wegens het faillisement, op 12 januari werd deze uiteindelijk gestort op de gezamenlijke rekening. Op 25 januari was nog steeds niets vrij gekomen van deze rekening, bleef geblokkeerd. Je moet dan eigenlijk gaan stalken om te weten te komen dat ze toestemming nodig hebben van de curator, dewelke ze op 4 januari reeds kregen. Oke, op 25 januari stuurde de curator opnieuw een toestemmingsbrief naar record bank. Vandaag, alweer 7 dagen later, nog steeds niets. Alweer ga ik record bank stalken met de vraag of er nog steeds iets mist en waarom het zo lang duurt.
Blijkt nu dat ik iets moet tekenen zodat de curator zijn toestemming geldig is?!? Wat heb ik daar nu over te zeggen? De curator gaf zijn toestemming, het faillisement is verdorie al een maand afgelopen!! En waarom zeggen ze dat niet gewoon aan mij dat dat nodig is?
Ondertussen zitten we al zo ver dat de curator van die andere persoon nog 1/3 van de waarborg af zou houden, dit terwijl het faillisement gesloten is en dat laatste stuk waarborg van mij is!!?
Heb je dat eigenlijk al geweten zeg. Dus als ik die toestemming teken zodat de rekening gedeblokkeerd wordt, geef ik gelijk toestemming dat de curator er 1/3 van mag hebben he... Echt, ik word helemaal geschift van die bank. Vanaf alles eindelijk eens in orde is, sluit ik daar alles af, en wil ik NOOIT meer van leven te maken hebben met record bank!
Om het allemaal nog mooier te maken, is dit al de 3e keer in 3 maand tijd dat ik sukkel met record bank.
De eerste keer was net na mijn verhuis. Ik heb naast een gemeenschappelijke rekening ook een individuele rekening bij record. Ik stond in de winkel met een volle kar, bleek alles geblokkeerd te zijn van rekeningen. Zonder ook maar iets te laten weten. Ondertussen is het geen verrassing meer dat je bij record bank dus moet gaan vragen wat het probleem is. Ik moest een document ondertekenen... ah
ok, bedankt om dat te laten weten. Naar mijn bankagent gegaan, getekend. Het duurde een week voor mijn rekening gedeblokkeerd was, een week. Dat is een week niet kunnen tanken, geen eten kunnen kopen, niets, je kan niet aan je eigen verdiende centen. Dat vinden ze dan maar normaal.
Een maand later, het faillisement van de andere persoon was toen reeds lopende. De persoon was geschrapt als volmacht van de gemeenschappelijke rekening, ga ik er vanuit dat alles ok is. Ik stort geld op de gemeenschappelijke, want ik wilde die verder blijven gebruiken met het laatste lid van die rekening. Dan wil ik een betaling uitvoeren met die gemeenschappelijke.. jah geblokkeerd natuurlijk. Mijn geld dat ik gestort heb, kan er niet meer aan en moest een betaling uitvoeren. Toestemming van curator om het bedrag terug te storten op mijn rekening, wel na de toestemming duurde het meer dan een week voor ze die uitvoerden. Dat record bank voor alles ruim zijn tijd neemt, en de klant maar moet wachten. Helaas wachten facturen niet!
Soit, ondertussen al maanden hopende dat deze shit eindelijk eens voorbij zou gaan zijn, kan ik enkel maar blijven hopen en mijn hoofd gek laten worden door deze vreemde manier van werken.
Ik raad dan ook niemand aan om over te stappen naar record bank. Be warned!!!
Sinds november 2016 ben ik verhuisd. De huurwaarborg werd terug gestort op een gezamenlijke rekening van record bank. Een persoon die lid was van die rekening had haar faillisement aangevraagd. 1/3 van dit bedrag werd dus ontnomen. De gezamenlijke rekening werd geblokkeerd, uiteraard, want 1 lid was failliet.
Het faillisement werd afgerond op 4 januari. Daarbij heeft ook de curator toestemming gegeven de blokkering op te heffen. De overdracht van de waarborg zat ook op hold wegens het faillisement, op 12 januari werd deze uiteindelijk gestort op de gezamenlijke rekening. Op 25 januari was nog steeds niets vrij gekomen van deze rekening, bleef geblokkeerd. Je moet dan eigenlijk gaan stalken om te weten te komen dat ze toestemming nodig hebben van de curator, dewelke ze op 4 januari reeds kregen. Oke, op 25 januari stuurde de curator opnieuw een toestemmingsbrief naar record bank. Vandaag, alweer 7 dagen later, nog steeds niets. Alweer ga ik record bank stalken met de vraag of er nog steeds iets mist en waarom het zo lang duurt.
Blijkt nu dat ik iets moet tekenen zodat de curator zijn toestemming geldig is?!? Wat heb ik daar nu over te zeggen? De curator gaf zijn toestemming, het faillisement is verdorie al een maand afgelopen!! En waarom zeggen ze dat niet gewoon aan mij dat dat nodig is?
Ondertussen zitten we al zo ver dat de curator van die andere persoon nog 1/3 van de waarborg af zou houden, dit terwijl het faillisement gesloten is en dat laatste stuk waarborg van mij is!!?
Heb je dat eigenlijk al geweten zeg. Dus als ik die toestemming teken zodat de rekening gedeblokkeerd wordt, geef ik gelijk toestemming dat de curator er 1/3 van mag hebben he... Echt, ik word helemaal geschift van die bank. Vanaf alles eindelijk eens in orde is, sluit ik daar alles af, en wil ik NOOIT meer van leven te maken hebben met record bank!
Om het allemaal nog mooier te maken, is dit al de 3e keer in 3 maand tijd dat ik sukkel met record bank.
De eerste keer was net na mijn verhuis. Ik heb naast een gemeenschappelijke rekening ook een individuele rekening bij record. Ik stond in de winkel met een volle kar, bleek alles geblokkeerd te zijn van rekeningen. Zonder ook maar iets te laten weten. Ondertussen is het geen verrassing meer dat je bij record bank dus moet gaan vragen wat het probleem is. Ik moest een document ondertekenen... ah
Een maand later, het faillisement van de andere persoon was toen reeds lopende. De persoon was geschrapt als volmacht van de gemeenschappelijke rekening, ga ik er vanuit dat alles ok is. Ik stort geld op de gemeenschappelijke, want ik wilde die verder blijven gebruiken met het laatste lid van die rekening. Dan wil ik een betaling uitvoeren met die gemeenschappelijke.. jah geblokkeerd natuurlijk. Mijn geld dat ik gestort heb, kan er niet meer aan en moest een betaling uitvoeren. Toestemming van curator om het bedrag terug te storten op mijn rekening, wel na de toestemming duurde het meer dan een week voor ze die uitvoerden. Dat record bank voor alles ruim zijn tijd neemt, en de klant maar moet wachten. Helaas wachten facturen niet!
Soit, ondertussen al maanden hopende dat deze shit eindelijk eens voorbij zou gaan zijn, kan ik enkel maar blijven hopen en mijn hoofd gek laten worden door deze vreemde manier van werken.
Ik raad dan ook niemand aan om over te stappen naar record bank. Be warned!!!
Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven
Ik betwijfel of het bij een andere bank anders zou zijn gelopen. Een persoonlijk faillissement is nu eenmaal geen lachertje en als je dan in onverdeeldheid zit met die persoon, dan is het normaal dat de bank haar voorzorgen neemt. Als er na het faillissement ongeoorloofd gelden verdwijnen zijn zij anders de pineut.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven
Ik ben heel blij met ons filiaal van recordbank. Snelle antwoorden op vragen. Pas weer een nieuwe hypothecaire lening bij hen afgesloten. Zeer mooie rentevoet. Snelle goedkeuringen en alles correct opgevolgd en nageleefd. Terwijl wij deze bank niet gebruikten om te sparen.
Ik denk dat elke bank wel negatieve commentaren krijgt maar ook positieve.
Ik denk dat elke bank wel negatieve commentaren krijgt maar ook positieve.
-
Valentinev
- Newbie

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2017
- Contacteer:
Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven
De persoon in kwestie haar eigen rekeningen (bij een 2 tal andere banken) waren gedeblokkeerd op 6 januari.Didymus schreef:Ik betwijfel of het bij een andere bank anders zou zijn gelopen. Een persoonlijk faillissement is nu eenmaal geen lachertje en als je dan in onverdeeldheid zit met die persoon, dan is het normaal dat de bank haar voorzorgen neemt. Als er na het faillissement ongeoorloofd gelden verdwijnen zijn zij anders de pineut.
-
Valentinev
- Newbie

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2017
- Contacteer:
Re: Record bank... de grootste fout van mijn leven
Ik vermoed dat dit afhangt van de dienstdave1976 schreef:Ik ben heel blij met ons filiaal van recordbank. Snelle antwoorden op vragen. Pas weer een nieuwe hypothecaire lening bij hen afgesloten. Zeer mooie rentevoet. Snelle goedkeuringen en alles correct opgevolgd en nageleefd. Terwijl wij deze bank niet gebruikten om te sparen.
Ik denk dat elke bank wel negatieve commentaren krijgt maar ook positieve.
Bellen naar de interne dienst moet je ook niet proberen om sneller meer te weten, alles moet verlopen langs je bankagent, terwijl zij zelf naar de interne dienst moeten bellen om dit na te vragen.