Record Bank step up kasbon 5 - 7 - 10 jaar?
TIP
Record Bank step up kasbon 5 - 7 - 10 jaar?
Hallo
Wat vinden jullie momenteel van de Record Bank step up kasbon 5 - 7 - 10 jaar?
Waar kan ik mijn effectief rendement/interest berekenen?
Is dit de moeite?
Dank
Wat vinden jullie momenteel van de Record Bank step up kasbon 5 - 7 - 10 jaar?
Waar kan ik mijn effectief rendement/interest berekenen?
Is dit de moeite?
Dank
Re: Record Bank step up kasbon 5 - 7 - 10 jaar?
http://www.recordbank.be/sites/default/ ... f_bank.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een step up kasbon bij Recordbank op 10 jaar geeft op einddatum, een gemiddelde van 4.25 %, bruto uiteraaard.
Hier moet je nog 21 % roerende voorheffing op betalen, en hou je netto 3.36 % over. Dit is uiteraard een gemiddelde, de eerste jaren krijg je minder, de laatste jaren krijg je meer.
De eerste jaren krijg je een kleine rente, de laatste jaren een hoge rente, vandaar de naam step up.
Als we een glazen bol hadden, en wisten wat de renteevolutie de volgende jaren gaat doen, dan wisten we of het interessant was te beleggen op korte termijn, of eerder op lange termijn !
Hier moet je nog 21 % roerende voorheffing op betalen, en hou je netto 3.36 % over. Dit is uiteraard een gemiddelde, de eerste jaren krijg je minder, de laatste jaren krijg je meer.
De eerste jaren krijg je een kleine rente, de laatste jaren een hoge rente, vandaar de naam step up.
Als we een glazen bol hadden, en wisten wat de renteevolutie de volgende jaren gaat doen, dan wisten we of het interessant was te beleggen op korte termijn, of eerder op lange termijn !
Ik heb ook een step up termijnrekening van KBC op 3 jaar en 10 maanden. Ik ben nu halverwege.
De voorbije 2 jaar kreeg ik weinig interest. Geeft niet dacht ik, dat wordt de volgende 2 jaar toch gecompenseerd.
Maar nu is de roerende voorheffing verhoogd.
Daardoor zal er van de hoge interest die ik nog ga krijgen veel meer afgeroomd worden dan verwacht.
Had ik een klassieke termijnrekening genomen met ieder jaar evenveel interest dan zou ik op het einde van de rit netto meer overgehouden hebben omdat ik in dat geval meer interest had gekregen toen de RV nog 15% was. Voor mij dus geen step ups meer.
Denk eraan dat de RV de komende 10 jaar nog wel eens verhoogd kan worden en dat jullie dan dezelfde situatie meemaken als ik.
De voorbije 2 jaar kreeg ik weinig interest. Geeft niet dacht ik, dat wordt de volgende 2 jaar toch gecompenseerd.
Maar nu is de roerende voorheffing verhoogd.
Daardoor zal er van de hoge interest die ik nog ga krijgen veel meer afgeroomd worden dan verwacht.
Had ik een klassieke termijnrekening genomen met ieder jaar evenveel interest dan zou ik op het einde van de rit netto meer overgehouden hebben omdat ik in dat geval meer interest had gekregen toen de RV nog 15% was. Voor mij dus geen step ups meer.
Denk eraan dat de RV de komende 10 jaar nog wel eens verhoogd kan worden en dat jullie dan dezelfde situatie meemaken als ik.
die 21% is voor sommige mensen 25 %, voor
-de plus "20 020"
-en degenen die er niet meer aanuit raken, en kiezen voor anonimiteit
-de plus "20 020"
-en degenen die er niet meer aanuit raken, en kiezen voor anonimiteit
Hier hetzelfde trukje: "hoge" rente de laatste jaren van de looptijd = klanten lokken !
tarieven nog tot vrijdag blijkbaar...