Record bank wordt ING... HELP!
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Record bank wordt ING... HELP!
Hallo
Ik wil even raad.
Ik was jaren klant bij record bank, helaas lijkt daar nu een einde aan te komen.
Zelf zou ik alles willen weg halen aangezien dit ING wordt.
Ik heb bij record bank ook 4 fondsen. Per lijn vraagt ING daar 50 euro voor. Dat is dus erg veel 4x 50 = 200 + BTW.
Iemand die raad weet of tips?
ING / Record wil de overstap tegenhouden door te zeggen dat er andere voorwaaden voorwaarden zullen zijn voor recordklanten maar als ik vraag welke is hier geen reactie op.
Tips zeker welkom!
Ik wil even raad.
Ik was jaren klant bij record bank, helaas lijkt daar nu een einde aan te komen.
Zelf zou ik alles willen weg halen aangezien dit ING wordt.
Ik heb bij record bank ook 4 fondsen. Per lijn vraagt ING daar 50 euro voor. Dat is dus erg veel 4x 50 = 200 + BTW.
Iemand die raad weet of tips?
ING / Record wil de overstap tegenhouden door te zeggen dat er andere voorwaaden voorwaarden zullen zijn voor recordklanten maar als ik vraag welke is hier geen reactie op.
Tips zeker welkom!
Re: Record bank wordt ING... HELP!
Er zijn banken genoeg die uw fondsen gratis willen overnemen.
Medirect is een kandidaat bvb.
Medirect is een kandidaat bvb.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ing zijn toch degene die kosten aanrekenen? Want Argenta zei dat de kosten van hen komen.. Dat zij deze aanrekenen.
Is de overstap al gebeurd?
Bij DeutscheBank krijg je momenteel 2% cashback
https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... -over.html
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je hebt uitgaande (ING) en inkomende (Argenta) kosten voor transfers. Inkomende kosten zijn meestal gratis.
- Soms kan de bank waar je naartoe gaat de uitgaande kosten (deels) voor je betalen. Reken er maar niet op, maar je kan het vragen als nieuw klant
- Je kan alles verkopen en overschrijven. Betaal je beurstaks en transactiekosten, mogelijks wel een stuk minder dan 200 euro
- Je kan bekijken of ze jou nog moeten behandelen aan de voorwaarden van record bank. Mogelijks zijn de uitgaande kosten daar goedkoper.
- Soms kan de bank waar je naartoe gaat de uitgaande kosten (deels) voor je betalen. Reken er maar niet op, maar je kan het vragen als nieuw klant
- Je kan alles verkopen en overschrijven. Betaal je beurstaks en transactiekosten, mogelijks wel een stuk minder dan 200 euro
- Je kan bekijken of ze jou nog moeten behandelen aan de voorwaarden van record bank. Mogelijks zijn de uitgaande kosten daar goedkoper.
Dus je fondsen zitten nog bij record, dan kan je toch van record naar bvb medirect of db?Delphine2312 schreef: ↑30 april 2018, 22:29
Mijn contactpersoon van record bank zit nu al bij ING. De overstap is definitief in juni.
Maar ik wens de overstap niet ....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Danku voor de tip! Bekijk ik zeker!B7H4long schreef: ↑30 april 2018, 22:27 Bij DeutscheBank krijg je momenteel 2% cashback

Argenta betaald geen kosten terug.
Dat heb ik in het najaar ook meegemaakt met een overstap. Bij mij ging het om obligaties e.d., en heb uiteindelijk voor DB gekozen hiervoor.
Als het alleen fondsen zijn die je wilt overdragen, zou ik zeker bij MeDirect informeren.
Dat heb ik in het najaar ook meegemaakt met een overstap. Bij mij ging het om obligaties e.d., en heb uiteindelijk voor DB gekozen hiervoor.
Als het alleen fondsen zijn die je wilt overdragen, zou ik zeker bij MeDirect informeren.
Houd bij Deutsche Bank wel rekening met het bewaarloon/effectenrekeningenkosten van 8 euro/positie/jaar voor de 10 eerste posities.B7H4long schreef: ↑30 april 2018, 22:27 Bij DeutscheBank krijg je momenteel 2% cashback
-
- Hero Member
- Contacteer:
Daarom altijd bij een overstap naar deuteche bank: premie opstrijken en max na 11 maanden weer vertrekken. Dan betaal je normaal geen ‘bewaarkosten’.
Die kosten op effectenrekeningen bij Deutsche Bank zijn per kalenderjaar, meen ik in een ander topic te hebben gelezen. Als je de effectenrekening opent op 15/12 en sluit op 15/1, heb je 2 bewaarlonen aan je been.
Ik ben eens nieuwsgierig wat er hier met onze 'Record bank' gaat gebeuren.
Ik wou daar nog klant worden maar ben aan het wachten om te zien welk bankmerk ze gaan vertegenwoordigen.
Rare zaak is dat niemand het weet.. Het blijft open tot ze de reclameborden van de gevel komen halen.
Het moet aanvoelen als ontslagen worden op het werk en dat je baas zegt : kom maar nog gewoon alle dagen verder werken. Ik zeg het je wel als je vanaf morgen mag thuisblijven. En een jaar later vertrek je nog elke dag tegen je zin, met enige haat in je bloed, naar je werk.
Ondertussen maakt Record zelfs nog reclame. Wie is er nog gemotiveerd om te kopen ? Geen enkele potentiële klant, vermoed ik. Geen enkele kantoorhouder die nog 'Record' verkoopt.
Ik wou daar nog klant worden maar ben aan het wachten om te zien welk bankmerk ze gaan vertegenwoordigen.
Rare zaak is dat niemand het weet.. Het blijft open tot ze de reclameborden van de gevel komen halen.
Het moet aanvoelen als ontslagen worden op het werk en dat je baas zegt : kom maar nog gewoon alle dagen verder werken. Ik zeg het je wel als je vanaf morgen mag thuisblijven. En een jaar later vertrek je nog elke dag tegen je zin, met enige haat in je bloed, naar je werk.
Ondertussen maakt Record zelfs nog reclame. Wie is er nog gemotiveerd om te kopen ? Geen enkele potentiële klant, vermoed ik. Geen enkele kantoorhouder die nog 'Record' verkoopt.
-
- Jr. Member
- Contacteer: