Record Fund: ervaringen
TIP
Record Fund: ervaringen
Ik zou graag mijn eerste (beperkte) stappen in het fondsleven wagen en via de bank kreeg ik Record Fund voorgeschoteld. http://www.recordbank.be/nl/recordfund/ ... ls#dynamic. Iemand ervaring met deze? Daar zit een mooie groeicurve (http://fundfinder.tijd.be/?id=60013832) in, maar is dit het moment om te kopen of beter nog wachten, aangezien deze momenteel bovenaan een piek zit. Of zijn er mensen die een andere interessante tip hebben?
Re: Record Fund: ervaringen
Het is nog een zeer jong fonds. Kies beter een fonds dat al tenminste 5 jaar bestaat zoals Carmignac Patrimoine of Blackrock global allocation A2. Probeer ook gespreid in te stappen (maandelijks of trimestrieel) want de beurs is al 6 jaar aan het stijgen indien je een volatiel fonds koopt. Een grote beursdip is altijd mogelijk.
Laatst gewijzigd door luc1961 op 16 februari 2015, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Niet doen!
Deze 2 fondsen zijn zogenaamde dakfondsen. Deze beleggen niet direct in onderliggende waarden (aandelen, obligaties, ...), maar in andere fondsen. De kosten kunnen hierdoor oplopen.
* Je betaalt 1% instapkosten
* Per jaar betaal je voor het 'gebeer' van dit dakfonds ook nog eens 1,30% kosten
* Elk onderliggend fonds rekent ook nog eens op zijn beurt kosten aan van zo'n 0,20%
Je kan dan beter de onderliggende fondsen (trackers) aankopen, zoals je onder puntje 4 in de link van jou ziet.
Deze 2 fondsen zijn zogenaamde dakfondsen. Deze beleggen niet direct in onderliggende waarden (aandelen, obligaties, ...), maar in andere fondsen. De kosten kunnen hierdoor oplopen.
* Per jaar betaal je voor het 'gebeer' van dit dakfonds ook nog eens 1,30% kosten
* Elk onderliggend fonds rekent ook nog eens op zijn beurt kosten aan van zo'n 0,20%
Je kan dan beter de onderliggende fondsen (trackers) aankopen, zoals je onder puntje 4 in de link van jou ziet.
Ik had hetzelfde willen antwoorden als Luc. Het fonds is nog zeer jong, dus heb je weinig aanknopingspunten.
Er zijn veel -oudere en grotere- fondsen die de prestaties evenaren en overtreffen. Maar daar weet je tenminste hoe ze zich in het verleden hebben gedragen.
Minstens even belangrijk is hoeveel kosten je bank je graag had aangerekend : instap-, beheers-, uitstapkosten enzomeer. Kosten voor een effectenrekening, noem maar op. Want die gaan integraal van je winst (of verlies) af. Kies altijd een efficiënte (en goedkope) bank wanneer je in fondsen gaat beleggen; in België worden banken sowieso al vergoed voor de distributie ervan; bijkomende kosten komen zuiver uit je eigen zak.
Groeten en succes,
Carl
Er zijn veel -oudere en grotere- fondsen die de prestaties evenaren en overtreffen. Maar daar weet je tenminste hoe ze zich in het verleden hebben gedragen.
Minstens even belangrijk is hoeveel kosten je bank je graag had aangerekend : instap-, beheers-, uitstapkosten enzomeer. Kosten voor een effectenrekening, noem maar op. Want die gaan integraal van je winst (of verlies) af. Kies altijd een efficiënte (en goedkope) bank wanneer je in fondsen gaat beleggen; in België worden banken sowieso al vergoed voor de distributie ervan; bijkomende kosten komen zuiver uit je eigen zak.
Groeten en succes,
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Absoluut akkoord, anonymousanonymous schreef:Niet doen!
Bovendien zit dit fonds enkel in US$-genoteerde ETF's. Enkel de stijging van de US$ tegenover de EURO over de laatste maanden kan de geboekte prestaties al verantwoorden; qua beheer houdt dit dus inderdaad niets in.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Lees dit Record Bank lanceert Record Fund Balanced en Dynamic eens op mijnkapitaal.be.