RecordBank Gold-Spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
RecordBank Gold-Spaarrekening
Vorig jaar eind december heb ik een bedrag op een recordbank Gold-Spaarrekening gezet.
Ik weet niet meer exact wat de intrest toen was bij het aangaan, allessinds meer dan nu, anders had ik het niet op de rekening geplaatst.
Nu krijg ik mijn intrestafrekening en als ik het uittel is het niet eens een 1,8% rente die ik heb gehad over dat hele jaar (01/12 - 01/12)
Dat is dezelfde rente dan dat het nu is op die rekening, dit terwijl de rentes enkel maar gedaald zijn??
Hoe kan dit? Klopt dit? Weet iemand nog wat de rente toen was? Iets is hier toch niet juist?
Echt vreemd...
Ik weet niet meer exact wat de intrest toen was bij het aangaan, allessinds meer dan nu, anders had ik het niet op de rekening geplaatst.
Nu krijg ik mijn intrestafrekening en als ik het uittel is het niet eens een 1,8% rente die ik heb gehad over dat hele jaar (01/12 - 01/12)
Dat is dezelfde rente dan dat het nu is op die rekening, dit terwijl de rentes enkel maar gedaald zijn??
Hoe kan dit? Klopt dit? Weet iemand nog wat de rente toen was? Iets is hier toch niet juist?
Echt vreemd...
Re: RecordBank Gold-Spaarrekening
Rente-evolutie volgens het nieuwsoverzicht van Spaargids:
- 01/12/2009: 2,0% + 0,5%
01/04/2010: 1,9% + 0,5%
19/07/2010: 1,8% + 0,5%
01/10/2010: 1,8% + 0,4%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat kan ik dan het beste doen? Gewoon nog laten staan?Werkpaard schreef:Rente-evolutie volgens het nieuwsoverzicht van Spaargids:Wanneer u het geld eind december stortte, en de intrestafrekening gebeurt begin december (1/12), dan heeft het geen volledig jaar (12 maanden) maar slechts 11,xxx maanden intrest opgebracht. De getrouwheidspremie is ook nog niet verworven.
Ja, wacht tot je geld er een jaar en een dag heeft opgestaan en haal het er dan af.MeOnline schreef:Wat kan ik dan het beste doen? Gewoon nog laten staan?Werkpaard schreef:Rente-evolutie volgens het nieuwsoverzicht van Spaargids:Wanneer u het geld eind december stortte, en de intrestafrekening gebeurt begin december (1/12), dan heeft het geen volledig jaar (12 maanden) maar slechts 11,xxx maanden intrest opgebracht. De getrouwheidspremie is ook nog niet verworven.
dus als het geplaatst is op 22/12/2009 kan ik dat bv. 24/12/2010 van af halen?Maarten schreef:Ja, wacht tot je geld er een jaar en een dag heeft opgestaan en haal het er dan af.MeOnline schreef:
Wat kan ik dan het beste doen? Gewoon nog laten staan?
Dan krijg ik nog rente?
Maar de goldspaarrekening is wel goed nog denk ik he? 1;80% rente? Wat zou jij doen?
Als je je geld ergens anders wilt opzetten, kan je het er al de 23ste afhalen. Als je het geld niet wilt verplaatsen, zou ik het laten staan: 1,80 als basisrente is in deze tijden inderdaad vrij goed.MeOnline schreef:dus als het geplaatst is op 22/12/2009 kan ik dat bv. 24/12/2010 van af halen?Maarten schreef: Ja, wacht tot je geld er een jaar en een dag heeft opgestaan en haal het er dan af.
Dan krijg ik nog rente?
Maar de goldspaarrekening is wel goed nog denk ik he? 1;80% rente? Wat zou jij doen?
Maar het is dus logisch dat wanneer je je geld er afhaalt terwijl het er net geen jaar opstaat, je de getrouwheidspremie niet ontvangt.
Bedankt
het hoeft voor mij niet direct naar een andere bank...
MAAR: die getrouwheidspremie, begint die vanaf de 22e dan weer opnieuw te tellen OF is dat alleen op NIEUW geld?
m.a.w. Krijg ik, als ik dit geld laat staan, volgend jaar alleen de basisrente OF ook de getrouwheidspremie nog eens over dat geld?
het hoeft voor mij niet direct naar een andere bank...
MAAR: die getrouwheidspremie, begint die vanaf de 22e dan weer opnieuw te tellen OF is dat alleen op NIEUW geld?
m.a.w. Krijg ik, als ik dit geld laat staan, volgend jaar alleen de basisrente OF ook de getrouwheidspremie nog eens over dat geld?
De getrouwheidspremie op een gereglementeerde spaarrekening begint telkens opnieuw te lopen. Dus zodra je huidige premie binnen is, begint die storting aan een nieuwe getrouwheidspremie aan het tarief dat dan van toepassing is, als je het geld niet afhaalt.
@ MeOnline ik zou toch eens contact opnemen met mijn kantoorhouder ,want een van de voordelen bij record bank is de vrije keuze data uitbetaling interest...zo kunt ge zeker op veiligheid spelen inzake de termijn van de getrouwheidspremie.
Ik heb vorig jaar in de tweede helft van Januari een Gold rekening geopend, optie intrest uitbetaling 31 Januari. Eind januari had ik een eerste intrest uitbetaling...nu verwacht ik eerstdaags mijn berekening intrest plus getrouwheidspremie.
Ik heb vorig jaar in de tweede helft van Januari een Gold rekening geopend, optie intrest uitbetaling 31 Januari. Eind januari had ik een eerste intrest uitbetaling...nu verwacht ik eerstdaags mijn berekening intrest plus getrouwheidspremie.
Klopt wat Herman46 zegt. Onlangs nog contact gehad met mijn kantoor waarbij dit ter sprake kwam. Getrouwheidspremie wordt gestort wanneer de 12 maanden bereikt zijn. Het maakt niet uit in welke maand dit is. Ik weet nu niet of dit afhankelijk is van het kantoor waar je klant bent.
Het klopt niet dat je meerdere intrestuitkeringen krijgt per jaar. Dus je gaat niet wanneer er een getrouwheidspremie verworven hebt deze automatisch uitgekeerd krijgen. Wat wel waar is, is dat je de datum van intrestuitkering kan kiezen (het moet dus niet 1 januari zijn). Maar wanneer een getrouwheidspremie pas de dag na de rente-uitkering verworven is, moet je ook bij record nog een jaar wachten tegen dat deze uitbetaald wordt.dave1976 schreef:Klopt wat Herman46 zegt. Onlangs nog contact gehad met mijn kantoor waarbij dit ter sprake kwam. Getrouwheidspremie wordt gestort wanneer de 12 maanden bereikt zijn. Het maakt niet uit in welke maand dit is. Ik weet nu niet of dit afhankelijk is van het kantoor waar je klant bent.