Recordbank veilig in crisistijd?
TIP
Recordbank veilig in crisistijd?
Beste
Op deze website heb ik gezien dat de Record bank hoge procenten geeft op hun kasbons vergeleken met mijn bank KBC. Mijn vraag is hoe betrouwbaar en hoe sterk is die bank? Op welke plaats stond de record bank in crisis tijd vergeleken met de andere belgische banken?
Dank u, Jurgen
Op deze website heb ik gezien dat de Record bank hoge procenten geeft op hun kasbons vergeleken met mijn bank KBC. Mijn vraag is hoe betrouwbaar en hoe sterk is die bank? Op welke plaats stond de record bank in crisis tijd vergeleken met de andere belgische banken?
Dank u, Jurgen
Re: Recordbank veilig in crisistijd?
Recordbank is een dochter van ING.
Net als iedere bank zijn de deposito's door de overheid gewaarborgt tot 100.000 €.
Net als iedere bank zijn de deposito's door de overheid gewaarborgt tot 100.000 €.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die 100K€ is voor wat het waard is hé. Volgens mij loopt die staatswaarborg maar tot 31/12/2011, hoogstwaarschijnlijk wordt die verlengd. Maar dan nog...even doorlichten: volgens de laatste berichten stond er 214 miljard€ op de Belgische spaarrekeningen (zonder termijnrekeningen en kasbons) Als er één Belgische bank overkop gaat (vallen onder Belgische garantiefonds) dan is de overheid samen met de andere Belgische banken verplicht om die ter hulp te springen terwijl het water nu al tot aan de lippen staat.patrick1 schreef:Recordbank is een dochter van ING.
Als we nu alleen nog maar de spaarrekeningen zouden bekijken: 214 miljard €... je moet dat bedrag eens vergelijken met de bedragen waarover moeilijk gedaan wordt bij de kredietcrisis. Hiermee zou de staatschuld meer dan 60% stijgen, waar gaan ze dat geld nu halen?
En dan nam ik enkel maar de spaarrekeningen onder de loep, ook termijnrekeningen/kasbons vallen onder die regel. Kan je het inschatten? Welke bank je kiest, het is enkel 'n andere dominosteen die je gekozen hebt, je kan enkel hopen dat er geen enkel steentje in de rij omvalt.
Als je dan toch misschien iets extra van veiligheid wil inbouwen (en daar gaat het jou toch ook wel om gezien het onderwerp) is er de optie om je centen te verdelen onder de verschllende beschermingsfondsen. Maw: je spaarcenten verdelen over verschillende banken die onder verschillende garantiefondsen vallen, in jouw geval dan Recordbank (Bel. garantiestelsel- max 100K€) en laat ons stellen bvb Rabobank (Ned. garantiestelsel- max 100K€)
De garantie geldt per persoon en per rekening.
Weet je ook ik ben er niet meer gerust in.Uitbetalen kan vader staat nooit als het er op aan komt.Ik heb er echt al aan gedacht om een kluis te hueren en cash er in te steken tot???ok je hebt dan wel rente verlies maar is beter dan niets.Ik ben ook bang als het ooit zover is dat de gewone mens het zal te weten komen als het kalf verdronken is.We hebben altijd gespaard maar zouden dit toch niet graag in rook zien opgaan,je zal daar dan maar staan met je papiertje in de hand waarop je waarborg staat.Ik weet het echt niet meer.Vlug nog iets kopen huis of grond pfff kopen om te kopen zie ik ook niet zitten.Ik ben bang als er ene valt dat die iedereen meesleurd ok ik ben een doemdenker maar uitsluiten kan je nooit he.
Je kan nooit iets uitsluiten. Zo kan het ook dat je morgen omver gereden wordt door een auto, of dat er NU een vliegtuig op je hoofd neerstort. Of je het nu wil of niet, de grote banken kunnen niet vallen hier, want ze zijn te zeer verstrengeld met de rest van onze economie en maatschappij... Overgenomen worden, dat wel. Aandelen die tot absolute bodemkoersen zakken, dat ook. Maar echt bordje op de deur met 'failliet': never.
-
- VIP member
- Contacteer:
Record heeft dan ook een goedkoper businessmodel dan KBC. Bv Personeel veel minder betaald en de kantoren ook veel minder luxueus en worden ook niet elke 5 jaar hernieuwd.boy8500be schreef:Beste
Op deze website heb ik gezien dat de Record bank hoge procenten geeft op hun kasbons vergeleken met mijn bank KBC.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Daar zou ik niet m'n hand voor in het vuur willen steken. Welke bank gaat nu 'n andere bank die diep in de schulden zit overnemen, met wat? Met peeschijven? We zitten dieper als in 2008 hoor. Als je de leverage bekijkt waarmee sommige banken werken.Stabilo86 schreef:...Of je het nu wil of niet, de grote banken kunnen niet vallen hier, want ze zijn te zeer verstrengeld met de rest van onze economie en maatschappij... Overgenomen worden, dat wel. Aandelen die tot absolute bodemkoersen zakken, dat ook. Maar echt bordje op de deur met 'failliet': never.

Klopt die 100 000 geldt voorlopig maar tot 31-12-2011 en als ze dan nog geen nieuwe regering zouden hebben zou het wel eens tot 31-12-2011 kunnen blijven. Die 100 000 is maar zoveel waard als het "monopolie" geld van het gelijknamig spel. Indien een grootbank failliet zou gaan, hebben ze gewoonweg zoveel geld niet omdat te betalen.Spruitekop schreef:Die 100K€ is voor wat het waard is hé. Volgens mij loopt die staatswaarborg maar tot 31/12/2011, hoogstwaarschijnlijk wordt die verlengd. Maar dan nog...even doorlichten: volgens de laatste berichten stond er 214 miljard€ op de Belgische spaarrekeningen (zonder termijnrekeningen en kasbons) Als er één Belgische bank overkop gaat (vallen onder Belgische garantiefonds) dan is de overheid samen met de andere Belgische banken verplicht om die ter hulp te springen terwijl het water nu al tot aan de lippen staat.patrick1 schreef:Recordbank is een dochter van ING.
Als we nu alleen nog maar de spaarrekeningen zouden bekijken: 214 miljard €... je moet dat bedrag eens vergelijken met de bedragen waarover moeilijk gedaan wordt bij de kredietcrisis. Hiermee zou de staatschuld meer dan 60% stijgen, waar gaan ze dat geld nu halen?
En dan nam ik enkel maar de spaarrekeningen onder de loep, ook termijnrekeningen/kasbons vallen onder die regel. Kan je het inschatten? Welke bank je kiest, het is enkel 'n andere dominosteen die je gekozen hebt, je kan enkel hopen dat er geen enkel steentje in de rij omvalt.
Als je dan toch misschien iets extra van veiligheid wil inbouwen (en daar gaat het jou toch ook wel om gezien het onderwerp) is er de optie om je centen te verdelen onder de verschllende beschermingsfondsen. Maw: je spaarcenten verdelen over verschillende banken die onder verschillende garantiefondsen vallen, in jouw geval dan Recordbank (Bel. garantiestelsel- max 100K€) en laat ons stellen bvb Rabobank (Ned. garantiestelsel- max 100K€)
De garantie geldt per persoon en per rekening.
Om te resumeren :
Geen enkele grootbank biedt 100% zekerheid. (het is niet voor niks dat de bankenaandelen 25 à 30 % verloren hebben op 1 maand tijd)
vele "kleine banken" zijn eigenlijk dochters van grote; dus...
Het veiligste is en blijft spreiden
verschillende banken/verzekeringen
verschillende producten : spaar - termijn/kasbon - tak 21
Geen enkele grootbank biedt 100% zekerheid. (het is niet voor niks dat de bankenaandelen 25 à 30 % verloren hebben op 1 maand tijd)
vele "kleine banken" zijn eigenlijk dochters van grote; dus...
Het veiligste is en blijft spreiden
verschillende banken/verzekeringen
verschillende producten : spaar - termijn/kasbon - tak 21