Reeds verkregen belastingsvermindering en lening vroeger dan 10 jaar volledig aflossen, kan dit?
TIP
Reeds verkregen belastingsvermindering en lening vroeger dan 10 jaar volledig aflossen, kan dit?
Hallo,
Ik denk eraan om mijn woonkrediet volledig terug te betalen. Dit is een woonkrediet met een looptijd van 20 jaar en voldoet dus om fiscaal aftrekbaar te zijn omdat de minumulooptijd groter is dan 10 jaar.
Het is nu wel zo dat ik nog maar 9 jaar aan het afbetalen ben en dit is dus minder dan die 10 jaar.
Kan ik nu volledig terugbetalen of moet ik toch nog een jaar wachten?
Kan ik hierdoor problemen krijgen met de fiscus omdat ik toch al 9 jaar van belastingsvermindering heb genoten?
Ik besef wel dat ik daardoor een financieel verlies lijdt doordat ik nog 11 jaar aan belastingsvermindering verlies, maar eerlijk gezegd ik wil dat verlies dragen, ik wil er vanaf.
Alvast bedankt voor de info.
Groeten,
Kris.
Ik denk eraan om mijn woonkrediet volledig terug te betalen. Dit is een woonkrediet met een looptijd van 20 jaar en voldoet dus om fiscaal aftrekbaar te zijn omdat de minumulooptijd groter is dan 10 jaar.
Het is nu wel zo dat ik nog maar 9 jaar aan het afbetalen ben en dit is dus minder dan die 10 jaar.
Kan ik nu volledig terugbetalen of moet ik toch nog een jaar wachten?
Kan ik hierdoor problemen krijgen met de fiscus omdat ik toch al 9 jaar van belastingsvermindering heb genoten?
Ik besef wel dat ik daardoor een financieel verlies lijdt doordat ik nog 11 jaar aan belastingsvermindering verlies, maar eerlijk gezegd ik wil dat verlies dragen, ik wil er vanaf.
Alvast bedankt voor de info.
Groeten,
Kris.
Re: Reeds verkregen belastingsvermindering en lening vroeger dan 10 jaar volledig aflossen, kan dit?
Hele goeie vraag. Ik ga ervan uit dat enkel de initiële looptijd geldt en het oké is om nu volledig af te lossen.
Maar zou voor de zekerheid toch nog bevestiging vragen bij de fiscus.
Maar zou voor de zekerheid toch nog bevestiging vragen bij de fiscus.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Reeds verkregen belastingsvermindering en lening vroeger dan 10 jaar volledig aflossen, kan dit?
belastingverminderingen worden per jaar toegekend, dus wat in het verleden werd verrekend blijft ongewijzigd. Je toekomstige aftrek zal je uiteraard wel verliezen, omdat je de nodige stukken niet langer kan bezorgen in uw aangifte PB.