Regelmatig overschrijven buiten de Eurozone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Regelmatig overschrijven buiten de Eurozone
Ik moet regelmatig overschrijven naar Engeland en ook soms naar Azie.
Bij Dexia kan je online enkel overschrijven van je Euro compartiment van mijn zichtrekening naar een rekening in pond en de transactie kost gemakkelijk 5 Euro voor een overschrijving van rond de 200 Euro. Bovendien weet je nooit het exacte "pond" bedrag dat de begunstigde zal ontvangen, je kan enkele ponden verkeerd zijn - te veel - te weinig.
Alternatief moet ik telkens een bericht sturen naar het agentschap, wat vervelend is, en steed ongeveer 5 euro voor een gelijkaardige transactie van mijn pond compartiment naar een pond rekening.
Het kost me ongeveer 30 Euro voor 2-3000 Euro naar de Filippijnen, en dit kan helemaal niet online gebeuren.
Zijn er banken waar je het direct online kan doen - en een stuk goedkoper?
Bedankt voor jullie advies.
Bij Dexia kan je online enkel overschrijven van je Euro compartiment van mijn zichtrekening naar een rekening in pond en de transactie kost gemakkelijk 5 Euro voor een overschrijving van rond de 200 Euro. Bovendien weet je nooit het exacte "pond" bedrag dat de begunstigde zal ontvangen, je kan enkele ponden verkeerd zijn - te veel - te weinig.
Alternatief moet ik telkens een bericht sturen naar het agentschap, wat vervelend is, en steed ongeveer 5 euro voor een gelijkaardige transactie van mijn pond compartiment naar een pond rekening.
Het kost me ongeveer 30 Euro voor 2-3000 Euro naar de Filippijnen, en dit kan helemaal niet online gebeuren.
Zijn er banken waar je het direct online kan doen - en een stuk goedkoper?
Bedankt voor jullie advies.
Re: Regelmatig overschrijven buiten de Eurozone
Het goedkoopste zou natuurlijk zijn als jezelf in de landen een rekening in de plaastelijke munt opent en online de overschrijving kan doen.
Eventueel kan je eens aan de moderator van rabobank.be hier vragen hoeveel zij aanrekenen ? ( Vraag mij wel af of het nu effen kan duren voor er een vervanger voor de moderator is gevonden. Nu hij andere oorden gaat opzoeken.
Op op de websites van andere banken eens kijken.
Eventueel kan je eens aan de moderator van rabobank.be hier vragen hoeveel zij aanrekenen ? ( Vraag mij wel af of het nu effen kan duren voor er een vervanger voor de moderator is gevonden. Nu hij andere oorden gaat opzoeken.
Op op de websites van andere banken eens kijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hi,
Ik (of beter mijn dochter) heb een rekening in Engeland in pond - maar de kosten zijn zoals ik erder beschreef.
Hoe vraag ik dat aan de rabobank.be moderator?
(sorry - k'ben nieuw hier)
Ik (of beter mijn dochter) heb een rekening in Engeland in pond - maar de kosten zijn zoals ik erder beschreef.
Hoe vraag ik dat aan de rabobank.be moderator?
(sorry - k'ben nieuw hier)
Best een topic openen in de "Vraag het aan rabobank.be". Dat subforum kan je hier vinden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
http://www.moneybookers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus als ik het goed begrijp neem jij het bedrag in pond dat je moet betalen, rekent dat om in euro en stort je dat via een pondrekening op de rekening van de begunstigde? Dat is helemaal verkeerd. De begunstigde dient het exacte bedrag in pond te ontvangen waar hij recht op heeft, geen penny meer of minder. Jij moet de betaling in pond doen en achteraf zie je wel hoeveel dat jou in euro heeft gekost.JanD schreef:Bovendien weet je nooit het exacte "pond" bedrag dat de begunstigde zal ontvangen, je kan enkele ponden verkeerd zijn - te veel - te weinig.