Registratierechten splitsen
TIP
Registratierechten splitsen
Vraag voor een kennis van mij.
Man erft huis van zijn ouders (via schenking!), hij renoveert dit en verhuurd het pand. Ondertussen leert hij meisje kennen, ze trouwen en huren een huis. Nu willen ze een huis kopen. De registratierechten zijn naar mijn mening 10%, aangezien het niet om de enigste woonst gaat. Volgens de man zal hij 10% moeten betalen en de vrouw 7%.
Ben ik correct met te stellen dat registratierechten niet te delen zijn? Ze zijn getrouwd, maw, het huurhuis is van beiden volgens de fiscus, ongeacht onder welk stelsel ze getrouw zijn => 10% registratie.
Alvast bedankt voor de hulp
Man erft huis van zijn ouders (via schenking!), hij renoveert dit en verhuurd het pand. Ondertussen leert hij meisje kennen, ze trouwen en huren een huis. Nu willen ze een huis kopen. De registratierechten zijn naar mijn mening 10%, aangezien het niet om de enigste woonst gaat. Volgens de man zal hij 10% moeten betalen en de vrouw 7%.
Ben ik correct met te stellen dat registratierechten niet te delen zijn? Ze zijn getrouwd, maw, het huurhuis is van beiden volgens de fiscus, ongeacht onder welk stelsel ze getrouw zijn => 10% registratie.
Alvast bedankt voor de hulp
Re: Registratierechten splitsen
Heel juist. Als elk 50% koopt.
Volgens de man zal hij 10% moeten betalen en de vrouw 7%.
Volgens de man zal hij 10% moeten betalen en de vrouw 7%.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor uw antwoord, al snap ik het niet goed

Heel juist => Dus ik heb gelijk dat ze 10% zullen moeten betalen?
Volgens de man zal hij 10% moeten betalen en de vrouw 7% => Dus ik heb geen gelijk en registratierechten zijn op te splitsen?
Bedankt Ludo, duidelijk