rekening exchange cryptocoin aangeven
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
rekening exchange cryptocoin aangeven
Als je een account hebt op een exchange voor cryptocoins (poloniex, kraken, ...), dien je deze dan aan te geven bij de NBB?
Re: rekening exchange cryptocoin aangeven
Uiteraard.
Met de nieuwe wet zijn er alleen nog (ambigue) uitzonderingen voorzien voor platforms die louter als doorgeefluik functioneren. Wanneer je bijvoorbeeld een PayPal account hebt dat je uitsluitend gebruikt om kredietkaartbetalingen te faciliteren, moet je dat niet melden. Parkeer je geld op dat account of gebruik je het als handelsinstrument, moet je het wel aangeven.
Overigens kost het melden van dat account slechts enkele minuten via de website van de NBB, gesteld dat je alle nuttige informatie bij de hand hebt.
Met de nieuwe wet zijn er alleen nog (ambigue) uitzonderingen voorzien voor platforms die louter als doorgeefluik functioneren. Wanneer je bijvoorbeeld een PayPal account hebt dat je uitsluitend gebruikt om kredietkaartbetalingen te faciliteren, moet je dat niet melden. Parkeer je geld op dat account of gebruik je het als handelsinstrument, moet je het wel aangeven.
Overigens kost het melden van dat account slechts enkele minuten via de website van de NBB, gesteld dat je alle nuttige informatie bij de hand hebt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier staat:
Zijn die crypto exchange erkende wisselinstellingen? Indien niet, staat er geld op geparkeerd?Het gaat om elk type rekening geopend bij een bank-, wissel, krediet- of spaarinstelling in het buitenland. Bijvoorbeeld: een zichtrekening, een spaarrekening, een effectenrekening, een termijnrekening, …
U moet die rekeningen aangeven, zelfs als ze slechts gedurende een korte tijdspanne hebben bestaan tijdens het betrokken jaar.
U moet bijvoorbeeld volgende buitenlandse rekeningen meedelen:
*rekening geopend op 3 mei 2015 en afgesloten op 4 mei 2015
*rekening geopend op 31 december 2015 en nog steeds actief
Rekeningen van Paypal, Google enz. moet u in principe niet aangeven, tenzij
*ze verbonden zijn aan een beroepsactiviteit
*geldsommen op deze rekeningen gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
Als u dergelijke rekeningen aangeeft, gelieve het veld 'Rekeningnummer' in te vullen met het e-mailadres dat u aan Paypal, Google enz. heeft meegedeeld om de transactie uit te voeren.
Ik ben daar nog zo zeker niet van. Het is lang geen uitgemaakte zaak of bitcoins of consoorten zoals cryptocoins wel geld of effecten zijn.johann schreef:Uiteraard.
Het is zeker geen financieel instrument zoals bedoeld in de MiFID richtlijn; en het is discutabel of het een beleggingsinstrument is onder de prospectuswet.
Laatst gewijzigd door Vilpu op 31 augustus 2016, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn crypto's geld?
Wat ik zelf graag geloof is als je er euro's naartoe stuurt en meteen omzet in crypto dan parkeer je er geen geld en is het dus een doorgeefluik.
Wat ik zelf graag geloof is als je er euro's naartoe stuurt en meteen omzet in crypto dan parkeer je er geen geld en is het dus een doorgeefluik.
Vroeg ik mij ook af.
wetgeving is zo vaag cryptocoins zijn niet erkend als munt dus dat valt er momenteel buiten.
maar op kraken laad je jou account op met euro,s.vaalt het er daarmee wel in of alleen als je er van plan bent euro te stockeren of terug te halen?
weet wel dat Europa voor in 2017 een wetgeving is aan het maken dat alle cryptocoins coin adressen aangegeven moeten worden.voor verkoming terrorisme,geld witwassen,... .dus dan weet de staat het ook dus.
wetgeving is zo vaag cryptocoins zijn niet erkend als munt dus dat valt er momenteel buiten.
maar op kraken laad je jou account op met euro,s.vaalt het er daarmee wel in of alleen als je er van plan bent euro te stockeren of terug te halen?
weet wel dat Europa voor in 2017 een wetgeving is aan het maken dat alle cryptocoins coin adressen aangegeven moeten worden.voor verkoming terrorisme,geld witwassen,... .dus dan weet de staat het ook dus.
Heeft Europa / de Belgische staat daar de mogelijkheden voor als deze exchanges zich buiten de EER bevinden?Insan2 schreef:Vroeg ik mij ook af.