Rekening in CAD openen/ CAD aankopen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Rekening in CAD openen/ CAD aankopen
Hallo,
Ik vertrek binnenkort (eind juni) naar Canada om daar te gaan wonen (alleszins voor minimum 1 jaar).
Nu zie ik dat de EURCAD koers vrij voordelig is 1.6060 (danku Trump).
Ik zou daarvan nu willen profiteren.
Wat is volgens jullie de beste manier om nu CAD aan te kopen?
Volgens mij kan ik momenteel nog geen CAD account openen omdat ik geen officieel adres heb in Canada (bovendien zijn trasfers tussen een EUR rekening in België naar een CAD rekening in Canada vrij duur).
Wat is degoedkoopste manier om deze valuta aan te kopen? Ik ben bereid om eventueel het in cash om te wisselen.
Alvast bedankt voor uw tips.
Anthony
Ik vertrek binnenkort (eind juni) naar Canada om daar te gaan wonen (alleszins voor minimum 1 jaar).
Nu zie ik dat de EURCAD koers vrij voordelig is 1.6060 (danku Trump).
Ik zou daarvan nu willen profiteren.
Wat is volgens jullie de beste manier om nu CAD aan te kopen?
Volgens mij kan ik momenteel nog geen CAD account openen omdat ik geen officieel adres heb in Canada (bovendien zijn trasfers tussen een EUR rekening in België naar een CAD rekening in Canada vrij duur).
Wat is degoedkoopste manier om deze valuta aan te kopen? Ik ben bereid om eventueel het in cash om te wisselen.
Alvast bedankt voor uw tips.
Anthony
Re: Rekening in CAD openen/ CAD aankopen
Wat je zou kunnen doen is een account openen bij Revolut, Euro's overschrijven en ze vervolgens omwisselen naar CAD.
Eens in Canada kan je het gelimiteerd afhalen in cash of gewoon gebruiken in de winkel met de bijhorende Mastercard.
Eens in Canada kan je het gelimiteerd afhalen in cash of gewoon gebruiken in de winkel met de bijhorende Mastercard.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Canada, een land vol mogelijkheden. Proficiat met deze stap!
Misschien een idee om bij MeDirect vanaf de geldrekening in euro CAD te kopen.
Vervolgens kun je het (mits een kleine kost) naar een andere bank overschrijven. Vervolgens kun je er mee doen wat je wil en wanneer je wil: bijv het gewenste bedrag met je kaart cash afhalen in Canada.
Als je nu wil aankopen tegen een gunstige koers, kun je het ook vast zetten op een termijnrekening en later hopelijk blij zijn met je aankoop. Zie de tarieven voor termijnrekeningen hier:
https://www.medirect.com.mt/save/fixed-term-deposit
Misschien een idee om bij MeDirect vanaf de geldrekening in euro CAD te kopen.
Vervolgens kun je het (mits een kleine kost) naar een andere bank overschrijven. Vervolgens kun je er mee doen wat je wil en wanneer je wil: bijv het gewenste bedrag met je kaart cash afhalen in Canada.
Als je nu wil aankopen tegen een gunstige koers, kun je het ook vast zetten op een termijnrekening en later hopelijk blij zijn met je aankoop. Zie de tarieven voor termijnrekeningen hier:
https://www.medirect.com.mt/save/fixed-term-deposit
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Danku voor jullie tips.
Revolut lijkt mij een goed idee.
Als ik het goed begrijp kost het enkel 6 EUR om de kaart aan te vragen (geen andere kosten).
Ik kan dan het EUR bedrag overschrijven naar mijn Revolut account en gratis aan de interbank exchange rate omwisselen tegen CAD.
Wanneer ik in Canada aankomt ben ik van plan een echte bankrekening te openen.
Als ik correct ben kan ik dan een overschrijving doen van mijn Revolut account naar mijn nieuw canadees bank account (ook zonder kosten).
Op deze manier zou ik de mogelijkheid hebben om (tegen betaling van 6 EUR) nu euros om te wisselen tegen CAD aan de voordelige interbank rate (rond de 1.60).
Is deze redenering correct?
Revolut lijkt mij een goed idee.
Als ik het goed begrijp kost het enkel 6 EUR om de kaart aan te vragen (geen andere kosten).
Ik kan dan het EUR bedrag overschrijven naar mijn Revolut account en gratis aan de interbank exchange rate omwisselen tegen CAD.
Wanneer ik in Canada aankomt ben ik van plan een echte bankrekening te openen.
Als ik correct ben kan ik dan een overschrijving doen van mijn Revolut account naar mijn nieuw canadees bank account (ook zonder kosten).
Op deze manier zou ik de mogelijkheid hebben om (tegen betaling van 6 EUR) nu euros om te wisselen tegen CAD aan de voordelige interbank rate (rond de 1.60).
Is deze redenering correct?
Ik heb de helpdesk van Revolut gecontacteerd.
Spijtig genoug is het niet mogelijk om mijn CAD balance naar een canadees bank account zonder kosten over te schrijven.
Het zal mij ongeveer 20 CAD kosten per overschrijving.
Ik denk dus dat ik de Revolut kaart zal gebruiken.
Spijtig genoug is het niet mogelijk om mijn CAD balance naar een canadees bank account zonder kosten over te schrijven.
Het zal mij ongeveer 20 CAD kosten per overschrijving.
Ik denk dus dat ik de Revolut kaart zal gebruiken.
Als het een voldoende groot bedrag is, dan is 20 CAD nog steeds peanuts qua kosten in vergelijking met andere routes. Moet je uiteraard niet gebruiken om wekelijks een paar honderd dollar over te schrijven.