Rekening op andermans naam?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rekening op andermans naam?
Stel nu dat je 100.000 EUR hebt en je hebt een eigendom. Dan kan je toch gerust 10.000 - 20.000 EUR in iets vastrentend steken (obligaties bvb). Verschillend van bank tot bank en product tot product zal dat toch gemakkelijk al iets van een 4% opbrengen op een jaar of 5. Het risico is beperkt en je hebt meer opbrengst dan je spaarrekening. Als je het ooit moet verkopen, dan verlies je wellicht enkel een deel intrest. Maar laat ons eerlijk zijn: als je 100.000 cash hebt en eigendom hebt, moet je mij eens vertellen waarom je zo een groot bedrag altijd beschikbaar wilt houden op een armtierige spaarrekening.
Iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar ik wil een beetje het beleggerssentiment aanvuren
Iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar ik wil een beetje het beleggerssentiment aanvuren
Er zijn meerdere mogelijke redenen:
- ze verwachten op korte termijn een aanzienlijke stijging van de rente;
- ze willen tegen elke prijs vermijden dat ze roerende voorheffing moeten betalen;
- ze houden er niet van hun geld voor lange tijd vast te zetten;
- de spaarrekening is de enige beleggingsvorm die ze kennen of vertrouwen.
- ze willen tegen elke prijs vermijden dat ze roerende voorheffing moeten betalen;
- ze willen zekerheid want ze zijn de verschillende beurs-, bank- en vastgoedcrashes van de voorbije jaren nog niet vergetenYaris schreef:Er zijn meerdere mogelijke redenen:
- ze willen elk jaar een kleine beetje intrest (ipv een mogelijk groter rendement van 5 of 10 jaar)
- ik maak ook liever elk jaar een toffe citytrip van de opbrengst van mijn geld, dan misschien om de 5 of 10 jaar een verre reis