rekening op iemand anders naam
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
rekening op iemand anders naam
Is er gevaar aan om een rekening te openen op iemand anders naam? Ik zou anders een rekening openen bij keytrade op naam van een familielid (geen gezinslid want ik ben alleenstaand) die al wat ouder is en toch nooit een internetrekening zal openen. Eigenlijk moet deze persoon enkel zijn handtekening zetten, paswoorden en pincodes om in te loggen zal ik allemaal zelf beheren. Maar ik vroeg mij af: wat als die persoon komt te overlijden? Ik heb hier geen ervaring mee. Wordt dat dan automatisch doorgegeven aan een bank? Wordt die rekening dan geblokkeerd en ben ik mijn eigen geld dan kwijt? Of ga ik er dan successierechten op moeten betalen als ik overschrijf naar mijn rekening?
En wat als ik een volmacht neem op die rekening? Verandert dat iets aan de situatie?
En wat als ik een volmacht neem op die rekening? Verandert dat iets aan de situatie?
Re: rekening op iemand anders naam