Rekening openen bij Keytrade: hoe lang duurt dat bij jullie?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Rekening openen bij Keytrade: hoe lang duurt dat bij jullie?
Beste spaargidsers,
Ik heb onlangs enkele aanvragen gedaan om rekeningen te openen bij Keytrade.
De eerste aanvraag - een gemeenschappelijke zichtrekening op naam van mijn echtgenote en mezelf - werd relatief snel behandeld. Na ongeveer 2 weken was de rekening actief, nog een weekje later ontvingen we onze debetkaarten en nog eens 2 weken later ook een creditcard. De tweede aanvraag - een zichtrekening op mijn eigen naam - heeft ongeveer 4 weken nodig gehad eer de rekening actief was.
Ik heb daarnaast op 6/10 ook nog een rekening aangevraagd op naam van mijn (minderjarige) dochter, en op 13/10 een rekening voor 1 van mijn vennootschappen. Die laatste 2 aanvragen zijn ondertussen dus al bijna 2 maanden in behandeling...
Via de telefoon kon men mij niet zeggen wat de status was van deze aanvragen ("ik kan uw dossier niet meteen terugvinden"). Via email kreeg ik volgende reactie: "Ik bevestig hierbij dat uw aanvraag reeds in behandeling is. U hoeft momenteel niets te ondernemen. Indien we nog verdere informatie nodig hebben, zullen we zelf contact opnemen met u via e-mail. Als gevolg van het coronavirus werken wij momenteel met een beperktere bezetting dan gewoonlijk. Daardoor is het waarschijnlijk dat uw aanvraag pas met een aanzienlijke vertraging kan behandeld worden."
Ik vermoed dat ik niet de enige zal zijn die in de afgelopen maanden een rekening heeft aangevraagd bij KT. Wat is jullie ervaring? Hoe lang hebben jullie moeten wachten?
Ik heb onlangs enkele aanvragen gedaan om rekeningen te openen bij Keytrade.
De eerste aanvraag - een gemeenschappelijke zichtrekening op naam van mijn echtgenote en mezelf - werd relatief snel behandeld. Na ongeveer 2 weken was de rekening actief, nog een weekje later ontvingen we onze debetkaarten en nog eens 2 weken later ook een creditcard. De tweede aanvraag - een zichtrekening op mijn eigen naam - heeft ongeveer 4 weken nodig gehad eer de rekening actief was.
Ik heb daarnaast op 6/10 ook nog een rekening aangevraagd op naam van mijn (minderjarige) dochter, en op 13/10 een rekening voor 1 van mijn vennootschappen. Die laatste 2 aanvragen zijn ondertussen dus al bijna 2 maanden in behandeling...
Via de telefoon kon men mij niet zeggen wat de status was van deze aanvragen ("ik kan uw dossier niet meteen terugvinden"). Via email kreeg ik volgende reactie: "Ik bevestig hierbij dat uw aanvraag reeds in behandeling is. U hoeft momenteel niets te ondernemen. Indien we nog verdere informatie nodig hebben, zullen we zelf contact opnemen met u via e-mail. Als gevolg van het coronavirus werken wij momenteel met een beperktere bezetting dan gewoonlijk. Daardoor is het waarschijnlijk dat uw aanvraag pas met een aanzienlijke vertraging kan behandeld worden."
Ik vermoed dat ik niet de enige zal zijn die in de afgelopen maanden een rekening heeft aangevraagd bij KT. Wat is jullie ervaring? Hoe lang hebben jullie moeten wachten?
Vreugde hebben in observeren en begrijpen, is de mooiste gift van de natuur.
-
jorisvanhoute
- Newbie

- Berichten: 33
- Lid geworden op: 19 okt 2020
Re: Rekening openen bij Keytrade: hoe lang duurt dat bij jullie?
De rekening openen duurt slechts enkele uren. Maar eer je de kaarten en de codes hebt, ben je wel een week (7 dagen) verder.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Rekening openen bij Keytrade: hoe lang duurt dat bij jullie?
Veel succes , denkelijk kunnen ze zelf niet meer volgen met wat ge allemaal aanvraagt.h2osurfer schreef: ↑26 november 2020, 11:02 Beste spaargidsers,
Ik heb onlangs enkele aanvragen gedaan om rekeningen te openen bij Keytrade.
De eerste aanvraag - een gemeenschappelijke zichtrekening op naam van mijn echtgenote en mezelf - werd relatief snel behandeld. Na ongeveer 2 weken was de rekening actief, nog een weekje later ontvingen we onze debetkaarten en nog eens 2 weken later ook een creditcard. De tweede aanvraag - een zichtrekening op mijn eigen naam - heeft ongeveer 4 weken nodig gehad eer de rekening actief was.
Ik heb daarnaast op 6/10 ook nog een rekening aangevraagd op naam van mijn (minderjarige) dochter, en op 13/10 een rekening voor 1 van mijn vennootschappen. Die laatste 2 aanvragen zijn ondertussen dus al bijna 2 maanden in behandeling...
Via de telefoon kon men mij niet zeggen wat de status was van deze aanvragen ("ik kan uw dossier niet meteen terugvinden"). Via email kreeg ik volgende reactie: "Ik bevestig hierbij dat uw aanvraag reeds in behandeling is. U hoeft momenteel niets te ondernemen. Indien we nog verdere informatie nodig hebben, zullen we zelf contact opnemen met u via e-mail. Als gevolg van het coronavirus werken wij momenteel met een beperktere bezetting dan gewoonlijk. Daardoor is het waarschijnlijk dat uw aanvraag pas met een aanzienlijke vertraging kan behandeld worden."
Ik vermoed dat ik niet de enige zal zijn die in de afgelopen maanden een rekening heeft aangevraagd bij KT. Wat is jullie ervaring? Hoe lang hebben jullie moeten wachten?
Zie mijn verhaal van een tijd terug.
Heden alles afgesloten en ontvang nog steeds mails waar ze vragen om iets door te mailen. (om rekening te openen)
Allang al mee gestopt om te antwoorden , vermits geen klant meer.
Estate Guru believer.
Re: Rekening openen bij Keytrade: hoe lang duurt dat bij jullie?
Denk dat alles met Corona net wat langer aan het duren is dan "normaal".
Iedereen werkt van thuis terwijl de brieven allen nog steeds op kantoor wordt ontvangen. Daar moet dan iemand zijn om dat allemaal te behandelen.
Bij onze helpdesk doen alle agenten dit als ze het minder druk hebben, nu met Corona sturen we niet iedereen naar kantoor maar beperken we het tot 1 persoon (en die persoon moet primair nog steeds de telefonische klanten ondersteunen).
Resultaat, post behandelen gaat net wat trager dan normaal.
Het feit dat er ook gewisseld werd tussen van thuis werken en dan weer niet maakt het extra complex want zo krijgen dingen vertraging of geraken ze mogelijk zelfs verloren (proces van inkomende brieven moet telkens wijzigen).
Ervaringen die mensen delen is niet representatie voor de situatie waar we nu in zitten vrees ik.
Geduld hebben en eigenlijk (bij ons alvast) is bellen contraproductief want meer calls wilt zeggen minder tijd voor brieven
Iedereen werkt van thuis terwijl de brieven allen nog steeds op kantoor wordt ontvangen. Daar moet dan iemand zijn om dat allemaal te behandelen.
Bij onze helpdesk doen alle agenten dit als ze het minder druk hebben, nu met Corona sturen we niet iedereen naar kantoor maar beperken we het tot 1 persoon (en die persoon moet primair nog steeds de telefonische klanten ondersteunen).
Resultaat, post behandelen gaat net wat trager dan normaal.
Het feit dat er ook gewisseld werd tussen van thuis werken en dan weer niet maakt het extra complex want zo krijgen dingen vertraging of geraken ze mogelijk zelfs verloren (proces van inkomende brieven moet telkens wijzigen).
Ervaringen die mensen delen is niet representatie voor de situatie waar we nu in zitten vrees ik.
Geduld hebben en eigenlijk (bij ons alvast) is bellen contraproductief want meer calls wilt zeggen minder tijd voor brieven