Rekening voor 6 personen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Rekening voor 6 personen
Hoi,
Samen met 5 andere personen ga ik volgend jaar een huis huren.
Graag hadden we hiervoor een rekening geopend langs waar we alle betalingen doen.
Deze zou dus ook op naam van de 6 personen moeten staan.
Is dit mogelijk? Moeten we dan zowel een spaar als zichtrekening openen? Een bankkaart hebben we niet nodig, maar we moeten wel betalingen kunnen doen.
We willen ook van elke persoon een domicilie naar de rekening starten voor de huur. Zodat er geen problemen kunnen ontstaan ivm te laat betaalde huur.
Hoe gaat dit in zijn werking?
En worden hier voor extra kosten aangerekend?
Kan ik dit allemaal online aanvragen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten!
Samen met 5 andere personen ga ik volgend jaar een huis huren.
Graag hadden we hiervoor een rekening geopend langs waar we alle betalingen doen.
Deze zou dus ook op naam van de 6 personen moeten staan.
Is dit mogelijk? Moeten we dan zowel een spaar als zichtrekening openen? Een bankkaart hebben we niet nodig, maar we moeten wel betalingen kunnen doen.
We willen ook van elke persoon een domicilie naar de rekening starten voor de huur. Zodat er geen problemen kunnen ontstaan ivm te laat betaalde huur.
Hoe gaat dit in zijn werking?
En worden hier voor extra kosten aangerekend?
Kan ik dit allemaal online aanvragen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten!
Re: Rekening voor 6 personen
Volgens mij is dit mogelijk, ik dacht dat het dan een "rekening in onverdeeldheid" zal zijn. Extra kosten wordt hier niet voor aangerekend. Ik denk niet dat je dit online kunt aanvragen, best in een kantoor navragen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Indien het een spaarrekening zou zijn, dan kan je NIET genieten van 1730 euro vrijstelling roerende voorheffing.
Ik heb indertijd bij Argenta en Dexia ook een gezamelijke spaarrekening afgesloten (zonder wettelijk samenwonen of gehuwd) en met een krabbel op een extra blad was het wel mogelijk de vrijstelling te krijgen (als natuurlijke persoon).paul schreef:Indien het een spaarrekening zou zijn, dan kan je NIET genieten van 1730 euro vrijstelling roerende voorheffing.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Ik heb destijds bij Argenta een rekening geopend voor 3 personen. En dat ging goed.
Een domiciliering is denk ik niet mogelijk. Maar neem gewoon een bestendige opdracht.
Een domiciliering is denk ik niet mogelijk. Maar neem gewoon een bestendige opdracht.
Op dat " extra blad " verklaren alle mede-rekeninghouders ( = niet met elkaar gehuwde natuurlijke personen ) dat zij de ontvangen intresten in gelijke delen onder elkaar zullen verdelen. In dat geval heeft de spaarrekening wel recht op de normale vrijstelling van 1730 € .Vaganzza schreef: Ik heb indertijd bij Argenta en Dexia ook een gezamelijke spaarrekening afgesloten (zonder wettelijk samenwonen of gehuwd) en met een krabbel op een extra blad was het wel mogelijk de vrijstelling te krijgen (als natuurlijke persoon).
In voorkomend geval best de bankbediende hier attent op maken !