Rekening voor feitelijke vereniging
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Rekening voor feitelijke vereniging
Beste,
Ik ben penningmeester, en er zijn de afgelopen jaren steeds opmerkingen vanwege de andere bestuursleden over de kosten van de rekening bij de fin. instelling (K**), waar een jaarlijkse bijdrage van 12 euro wordt gevraagd.
Heeft iemand kennis van een andere instelling, waar:
- de rekening minder kost
- het mogelijk is rekeningafschriften online te bekomen
- enkele keren per jaar een cashafhaling te doen
en vooral een feitelijke vereniging wordt aanvaard.
Dank u voor uw feedback
Ik ben penningmeester, en er zijn de afgelopen jaren steeds opmerkingen vanwege de andere bestuursleden over de kosten van de rekening bij de fin. instelling (K**), waar een jaarlijkse bijdrage van 12 euro wordt gevraagd.
Dank u voor uw feedback
Re: Rekening voor feitelijke vereniging
Bij Argenta was dat hier een jaar of 3 geleden helemaal geen probleem. Rekening voor feitelijke vereniging met 2 bankcontact-kaarten, 2 volmachthouders en online bankieren en rekeninguittreksels uiteraard. Geen kosten.
Het is waarschijnlijk wel afhankelijk van welk kantoor je gaat of ze je hiervoor willen verder helpen of niet...
Het is waarschijnlijk wel afhankelijk van welk kantoor je gaat of ze je hiervoor willen verder helpen of niet...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als de andere bestuursleden al jaren zeveren over een prutse miniem jaarlijks bedrag van 12 Euro bankkosten, dan zou ik alles in die hun pollen duwen en zeggen, dat ze het dan maar zelf moeten doen, en hun plan moeten trekken... en zou mijn mandaat van penningmeester opzeggen. Pffffff. Dergelijk onvolwassen gedrag zou ik kunnen missen als kiespijn. Das zeveren om te kunnen zeveren............Highfield schreef:Beste,
Dank u voor uw feedback
-
- Full Member
- Contacteer:
Triodos of Keytrade zijn goed, en beiden (voor zover ik weet) gratis. Wel uitsluitend online (dus geen cash binnenbrengen na een evenement).
Record Bank is 10 EUR per jaar (plus een fee voor het afhalen aan niet Record/ING terminals).
Verder heb je nog Fortis (nu niet bepaald een toonbeeld van vriendelijkheid voor feitelijke verenigingen), Belfius (geen ervaring mee) en KBC.
12 EUR kan veel zijn of weinig, hangt af van het soort vereniging en de bedragen die er in rondgaan.
Record Bank is 10 EUR per jaar (plus een fee voor het afhalen aan niet Record/ING terminals).
Verder heb je nog Fortis (nu niet bepaald een toonbeeld van vriendelijkheid voor feitelijke verenigingen), Belfius (geen ervaring mee) en KBC.
12 EUR kan veel zijn of weinig, hangt af van het soort vereniging en de bedragen die er in rondgaan.
Geachte forumleden,
Dank voor uw snelle feedback. Argenta heb ik ondertussen gecontacteerd.
En inderdaad, gelet op het bedrag op de zichtrekening (tussen de 1.200 en 1.600 euro naargelang de stand van de rekening) is 12 euro veel (1% kost) of weinig. Het is voor bepaalde mensen in het bestuur een aangelegenheid om kritiek te leveren. Uw suggestie tot een zekere assertiviteit naar de andere bestuursleden is inderdaad nuttig.
En inderdaad, gelet op het bedrag op de zichtrekening (tussen de 1.200 en 1.600 euro naargelang de stand van de rekening) is 12 euro veel (1% kost) of weinig. Het is voor bepaalde mensen in het bestuur een aangelegenheid om kritiek te leveren. Uw suggestie tot een zekere assertiviteit naar de andere bestuursleden is inderdaad nuttig.
Hoe is het uiteindelijk afgelopen bij Argenta? en zou je weten hoe het vandaag zit daar?hf1 schreef: ↑6 maart 2016, 15:23 Geachte forumleden,
De discussie heeft zichzelf opgelost: de bestuurder die steeds kritiek had neemt niet meer deel aan de vergaderingen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Altijd leuk als een topicstarter terugkomt om het topic af te ronden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Los van de kritiek.
Omdat het uw eigen geld niet is mag het de vereniging geld kosten.
( of is het voor uw gemak wegens prive relatie met de bank)
Centen beheren zoals een goede huisvader en zeer zeker transparant en zo goedkoop mogelijk.
Bovenstaande neemt sowieso alle kritiek weg.
Zelf ooit penning meester geweest , de vorige had zich maar op eigen houtje een pc gekocht voor de vereniging.
Bij het stopzetten van zijn mandaat is de pc waar gebleven , juist niet bij de vereniging.
En eens zoiets als een bestuurslid meegemaakt wordt men al wat kritischer he.
Estate Guru believer.