Rekeninguittreksels Deutsche Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rekeninguittreksels Deutsche Bank
Goeiedag,
Ik ben sinds kort DB Max geworden (4,25 + 1,00).
Ik heb tweemaal een storting uitgevoerd en van beiden een rekeninguittreksel per post ontvangen. Nu lees ik op hun site: "Portkosten : gratis indien trimestrieel rekeninguittreksel zoniet posttarief zending + 0,10 EUR (alle bestemmingen)". Hoe kan ik instellen dat ik enkel trimestrieel een uittreksel wens te ontvangen (ik wil geen onnodige portokosten betalen)?
Kan ik dit wijzigen via online banking? Iemand ervaring mee? Bedankt voor de hulp.
Ik ben sinds kort DB Max geworden (4,25 + 1,00).
Ik heb tweemaal een storting uitgevoerd en van beiden een rekeninguittreksel per post ontvangen. Nu lees ik op hun site: "Portkosten : gratis indien trimestrieel rekeninguittreksel zoniet posttarief zending + 0,10 EUR (alle bestemmingen)". Hoe kan ik instellen dat ik enkel trimestrieel een uittreksel wens te ontvangen (ik wil geen onnodige portokosten betalen)?
Kan ik dit wijzigen via online banking? Iemand ervaring mee? Bedankt voor de hulp.
Re: Rekeninguittreksels Deutsche Bank
Normaal is het standaard gratis driemaandelijks.
Maar als je pas een rekening hebt geopend, is de strategie van DB dat je toch ook nog tijdens de eerste maand je uittreksels krijgt thuisgestuurd. Dat is ook gratis.
Het is een beetje uitsloverij van DB om de klant in het begin gerust te stellen.
Maar als je pas een rekening hebt geopend, is de strategie van DB dat je toch ook nog tijdens de eerste maand je uittreksels krijgt thuisgestuurd. Dat is ook gratis.
Het is een beetje uitsloverij van DB om de klant in het begin gerust te stellen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik heb al verschillende keren gevraagd dat ze het om de 3 maand zouden sturen, en dat ik er niet wil voor betalen. Maar na een paar maand beginnen ze weer alles dagelijks door te sturen. Grrr.
gaat het om transacties op je effectenrekening? want die komen altijd dagelijks, dat kan je niet veranderen.
Dobredjen schreef: gaat het om transacties op je effectenrekening? want die komen altijd dagelijks, dat kan je niet veranderen.
Gewone spaar- en zichtrekening. 3 keer via telefoon. Zal het blijkbaar eens via mail moeten proberen.
Ik heb er ook 1 gekregen bij de eerste storting op mijn spaarrekening en gisteren heb ik mijn 2de gekregen bij mijn eerste overschrijving van spaar naar zicht.
Ik had maandagnacht via email een vraag gesteld wanneer de verrichtingen uitgevoerd worden omdat ik die niet zag op mijn overzicht.
Was al de 2de die mij belde vandaag van Deutsche Bank om mij daarop te antwoorden. Blijkbaar worden de emails niet direct gemarkeerd als "afgehandeld", misschien wordt dit ook maar 1x per dag ('s nachts) gedaan zoals de verwerking van de verrichtingen

Ik heb hen terloops de vraag gesteld ivm uittreksels. En dit is wat ze me alle 2 vertelden: "Zowiezo worden er elke 3 maand bij de intrestafrekening uittreksels verstuurd omdat dit wettelijk moet (waarom doen andere internetbanken dit dan niet?). Ook bij een eerste storting op een rekening wordt een uittreksel verstuurd. Ik zie in de instellingen dat er voor jou rekening staat 'om de 3 maand'".
Ik had maandagnacht via email een vraag gesteld wanneer de verrichtingen uitgevoerd worden omdat ik die niet zag op mijn overzicht.
Was al de 2de die mij belde vandaag van Deutsche Bank om mij daarop te antwoorden. Blijkbaar worden de emails niet direct gemarkeerd als "afgehandeld", misschien wordt dit ook maar 1x per dag ('s nachts) gedaan zoals de verwerking van de verrichtingen

Ik heb hen terloops de vraag gesteld ivm uittreksels. En dit is wat ze me alle 2 vertelden: "Zowiezo worden er elke 3 maand bij de intrestafrekening uittreksels verstuurd omdat dit wettelijk moet (waarom doen andere internetbanken dit dan niet?). Ook bij een eerste storting op een rekening wordt een uittreksel verstuurd. Ik zie in de instellingen dat er voor jou rekening staat 'om de 3 maand'".
Bart, toch goed in de gaten houden hoor.
DB durft soms wel eens "vergeten" en toch elke maand eentje sturen, zoals bij mij het geval was....
DB durft soms wel eens "vergeten" en toch elke maand eentje sturen, zoals bij mij het geval was....

Vanaf 1 oktober zullen de rekeninguittreksels bij DB online raadpleegbaar en afdrukbaar zijn. Gedaan met uittreksels via de post, behalve voor wie expliciet aanvraagt om ze nog op papier te krijgen (maar dan tegen portkosten + 0,10 euro).
Ook wie gedurende 6 maanden zijn online banking niet raadpleegt, zal zijn uittreksels nog via de post krijgen (dus opgepast voor slapende zicht & spaarrekeningen !).
Weeral flink wat bomen die niet moeten omgezaagd worden.
Ook wie gedurende 6 maanden zijn online banking niet raadpleegt, zal zijn uittreksels nog via de post krijgen (dus opgepast voor slapende zicht & spaarrekeningen !).
robokat schreef:Vanaf 1 oktober zullen de rekeninguittreksels bij DB online raadpleegbaar en afdrukbaar zijn. Gedaan met uittreksels via de post, behalve voor wie expliciet aanvraagt om ze nog op papier te krijgen (maar dan tegen portkosten + 0,10 euro).
Robokat, hebt u in verband hiermee een omzetbrief gekregen of zo ?
Ik weet tot hiertoe nog van niets !
Ik heb deze morgen hierover een mail ontvangenevita schreef:robokat schreef:Vanaf 1 oktober zullen de rekeninguittreksels bij DB online raadpleegbaar en afdrukbaar zijn. Gedaan met uittreksels via de post, behalve voor wie expliciet aanvraagt om ze nog op papier te krijgen (maar dan tegen portkosten + 0,10 euro).
Robokat, hebt u in verband hiermee een omzetbrief gekregen of zo ?
Ik weet tot hiertoe nog van niets !
Staat eveneens als 'message' vermeld als je ingelogd bent.
Ik ben blijkbaar geen klant van DB want ik heb ivm met die nieuwe richtlijn nog geen enkel bericht gekregen!!
tnx, had het nog niet gezien, bij mij stond er ook een 'ongelezen bericht' sinds 16 sept, waarvoor dit forum al niet goed is ...JoBe schreef:Staat eveneens als 'message' vermeld als je ingelogd bent.

Die online uittreksels slaan blijkbaar niet op de Mastercard uitegavenstaat?