renatfix 6,5
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: renatfix 6,5
In de bewuste rentafix 6,5% stond niets vermeld over 5% annulatie. Bij de volgende pas werd dit expliciet vermeld.
De rentafix 6,5% noteert nu rond 91%.ronnie schreef:
Iemand een idee hoeveel de rentafixen noteren op de secundaire markt?
Waar kan je de koers hiervan eigenlijk volgen ? Kan je deze kopen via Keytrade ?robokat schreef:De rentafix 6,5% noteert nu rond 91%.ronnie schreef:
Iemand een idee hoeveel de rentafixen noteren op de secundaire markt?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik heb de koers teruggevonden in het BKCP online bankieren. Ik heb niet de indruk dat deze op de open markt noteren?Stier schreef:
Waar kan je de koers hiervan eigenlijk volgen ? Kan je deze kopen via Keytrade ?
Je kan deze dus wellicht enkel bij BKCP aankopen.
Ik ben geen klant meer bij BKCP.
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: rentafix 6,5
Voor wie in de Rentafix is ingestapt, vandaag heeft BKCP netjes een eerste coupon uitgekeerd op de spaarrekening. Een mooi bruto rendement van 6,50% voor de langste looptijd.
Tot mijn aangename verrassing noteert dit product intussen aan 104,268%, wat dus wel een veel hoger vertrouwen van de markt uitdrukt dan begin dit jaar.
Tot mijn aangename verrassing noteert dit product intussen aan 104,268%, wat dus wel een veel hoger vertrouwen van de markt uitdrukt dan begin dit jaar.
Re: rentafix 6,5
Mocht deze verhandeld geweest zijn via Keytrade, had ik deze waarschijnlijk ook flink onder pari opgepikt in de loop van dit jaar.robokat schreef: Voor wie in de Rentafix is ingestapt, vandaag heeft BKCP netjes een eerste coupon uitgekeerd op de spaarrekening. Een mooi bruto rendement van 6,50% voor de langste looptijd.
Ik denk dat we niet op korte termijn kunnen hopen op dergelijke rendementen in deze risicoklasse. Mijn inziens is deze uitgifte nog veiliger dan de recente obligatieuitgifte van UCB.
Rentafix 6,5
Wat zijn de gevolgen van de Dexia toestand op deze Rentafix van BKCP ?
Dit is een product met onderliggend een obligatie van Dexia Credit Local.
Zover ik weet behoort DCL nog altijd tot de "bad bank", en is men nog op zoek naar een oplossing voor deze instelling.
Deze onzekerheid resulteert in heel lage koersen voor de Rentafix, die nu rond de 75% schommelt. En dat is wel wat zorgwekkend, de markt schijnt er weinig vertrouwen in te hebben.
(en ja, kon ik maar een PB sturen naar mezelf in 2009, als ik mijn eigen berichtje van hierboven lees
)
Zover ik weet behoort DCL nog altijd tot de "bad bank", en is men nog op zoek naar een oplossing voor deze instelling.
Deze onzekerheid resulteert in heel lage koersen voor de Rentafix, die nu rond de 75% schommelt. En dat is wel wat zorgwekkend, de markt schijnt er weinig vertrouwen in te hebben.
(en ja, kon ik maar een PB sturen naar mezelf in 2009, als ik mijn eigen berichtje van hierboven lees

Als je er echt van af wil, dan wil ik er wel een prijkske voor geven.robokat schreef:Dit is een product met onderliggend een obligatie van Dexia Credit Local.
(ja, kon ik mezelf maar een PB sturen naar 2009, als ik mijn eigen berichtje van hierboven lees)

Ik denk dat paniek hier een heel slechte raadgever is. Ik sta nog altijd achter mijn berichten van 2009-2010. Er is nu een borgstelling van België, Frankrijk en GH Luxembourg voor de Dexia holding. Dexia Crédit Local gaat onder de Dexia holding brengen. De Dexia holding is de "bad bank" maar ze zijn nog naar een meer aantrekkelijke naam aan het zoeken.
Al deze operaties zijn in geen geval een credit event die impact gaat hebben op de RentaFix. Ik zou me niet te veel zorgen maken.
Op de Tijd hebben ze al een goeie naam voor de bad bank gevonden: Toxia