Rendement crest 40 over het jaar 2009
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Rendement crest 40 over het jaar 2009
Ik ben benieuwd
welk rendement we mogen verwacht (zal wellicht deze maand bekend gemaakt worden) op de CREST 40...
Jammer dat deze CREST formule (crest 40) niet in het overzicht staat van de tak 21 spaarverzekeringen op spaargids.
(voorlopig) kan er niet meer ingetekend worden op deze formule, wat niet wil zeggen dat bestaande klanten deze formule niet zouden willen vergelijken met andere tak 21 spaarverzekeringen.
Misschien bijvoegen?
Jammer dat deze CREST formule (crest 40) niet in het overzicht staat van de tak 21 spaarverzekeringen op spaargids.
(voorlopig) kan er niet meer ingetekend worden op deze formule, wat niet wil zeggen dat bestaande klanten deze formule niet zouden willen vergelijken met andere tak 21 spaarverzekeringen.
Misschien bijvoegen?
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Re: Rendement crest 40 over het jaar 2009
Ik denk dat iedereen dit jaar benieuwd is naar de opbrengsten van zijn "spaarverzekering". Ik denk ook dat de banken gaan inspelen op die oh zo moeilijke tijden en ons naar huis gaan sturen met peanuts, alhoewel de beursindexen wereldwijd tussen de 20% en 80% gerecupereerd zijn in het afgelopen jaar. Eens benieuwd wat ze ons gaan wijsmaken als ze gaan afkomen met een intrest vergelijkbaar met een spaarboekje. 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is het net. Crest 40 geeft 0% gewaarborgd.
Maar gezien het relatief goede herstel van de beurzen in 2009 is het uitkijken naar het rendement dat ze geven.
Dat is net de troef van een Crest 40 => belegt max. 40% in aandelen, en is dus een aantrekkelijk product bij goede beursjaren.
Maar gezien het relatief goede herstel van de beurzen in 2009 is het uitkijken naar het rendement dat ze geven.
Dat is net de troef van een Crest 40 => belegt max. 40% in aandelen, en is dus een aantrekkelijk product bij goede beursjaren.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Dat bedoelde ik nou ook, Bart. Ik zit in Top Rendement Invest, van toen nog Fortis AG, met 0% gewaarborgd.
En vanwaar zouden ze hun rendement moeten halen? Ze doen het even slecht als de "kleine" belegger op de beurs: kopen als de aandelen duur zijn, verkopen (niet kopen) als de aandelene goedkoop zijn.
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Belgi ... rzekeraars
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Verze ... rzekeraars
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Insti ... rzekeraars
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Belgi ... rzekeraars
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Verze ... rzekeraars
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Insti ... rzekeraars
Ik verwacht dat de Axa Crest 40 minder dan 3% gaat opbrengen over het jaar 2009. Het zou me zelfs niet verbazen als het minder dan 1% is.
Deze invest formules slepen verliezen uit het verleden mee. Zoals piejer aanhaalt gaan ze ook niet maximaal genieten van het boerenjaar dat de beursgrafieken van 2009 tonen.
Het is trouwens één van mijn 10 voorspelling voor 2010:
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=7939.0
TAK 21 producten met gegarandeere rente brengen meer op dan investformules zonder gewaarborgde rente.
De crest 40 loopt ook niet meer in de picture op de website van Axa.
Deze invest formules slepen verliezen uit het verleden mee. Zoals piejer aanhaalt gaan ze ook niet maximaal genieten van het boerenjaar dat de beursgrafieken van 2009 tonen.
Het is trouwens één van mijn 10 voorspelling voor 2010:
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=7939.0
TAK 21 producten met gegarandeere rente brengen meer op dan investformules zonder gewaarborgde rente.
De crest 40 loopt ook niet meer in de picture op de website van Axa.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Ik kreeg begin 2009 een brief van Fortis over mijn Top Rendement Invest spaarverzekering 0% waar letterlijk in staat : "Om het fonds gezond te houden en de toekomstige winstdelingen niet in het gedrang te brengen werd het gedeelte van het fonds belegd in aandelen in de loop van 2008 volledig verkocht. De minwaarden veroorzaakt door de verkoop van deze aandelenportefeuille zijn mede door een financiële injectie van Fortis Insurance Belgium in het fonds volledig gecompenseerd. Daardoor verschijnt het fonds begin 2009 aangezuiverd aan de start."
Als nu dit fonds door professionals is beheerd geworden dit jaar (wat ik toch zou denken) mag ik mij na het volledige beursjaar 2009 toch aan wat winst verwachten, of niet.
(Als ze eerlijk zijn, maar hoe controlleer je dat)
Als nu dit fonds door professionals is beheerd geworden dit jaar (wat ik toch zou denken) mag ik mij na het volledige beursjaar 2009 toch aan wat winst verwachten, of niet.
(Als ze eerlijk zijn, maar hoe controlleer je dat)
Ik heb zoiets dergelijks ook gehoord van AXA (een via-via bericht van iemand die werkt voor AXA).
Ik neem het met de nodige voorzichtigheid, want ik heb het nooit op papier gezien.
Aan de andere kant. Als ze jaaaaren geen (deftige) intrest blijven geven (ook niet in goede beursjaren) zullen ze het aan de straatstenen niet meer kwijtraken.
Zoiets (rendement vorige jaren) ga je toch wel eens bekijken en analyseren als je een dergelijk product wil aankopen.
Qua marketing een niet te verwaarlozen arugment lijkt me, niet?
Ik neem het met de nodige voorzichtigheid, want ik heb het nooit op papier gezien.
Aan de andere kant. Als ze jaaaaren geen (deftige) intrest blijven geven (ook niet in goede beursjaren) zullen ze het aan de straatstenen niet meer kwijtraken.
Zoiets (rendement vorige jaren) ga je toch wel eens bekijken en analyseren als je een dergelijk product wil aankopen.
Qua marketing een niet te verwaarlozen arugment lijkt me, niet?
Wees toch niet zo goedgelovig. Heb je dan nog je les niet geleerd?
In juni 2007 euro 150.000 gestort in (elk fonds) van Ethias, Crest 30 en Fortis Top Rendement (totaal dus euro 450.000,-). Over 2008 geen cent opgebracht en volgens mij over 2009 amper.
Ethias tegen (hoge) kosten gestopt in april 2009, bij AXA en Fortis maximum toegestane bedrag zonder uitstapkosten opgevraagd. Vrijgekomen gelden gestord in tak21 van Allianz (gegarandeerd tegen 3,75%) en BKCP (deels tegen 3,75 en deels tegen 3,25%).
Van de "restanten" van Crest 30 en Fortis Top Rendement vandaag weer de maximum toegestane bedrag zonder uitstapkosten opgevraagd. En als ze inderdaad over 2009 weer niets of een peanut uitkeren vraag ik eind deze maand de restanten direct op. De 5% extra kosten zijn nu tenminste vervallen. En stort alles in tak21 fondsen met gegarendeerde rente.
PS: al mijn spaargeld bij BKCP weggehaald en bij Deutsche Bank neergezet.
In juni 2007 euro 150.000 gestort in (elk fonds) van Ethias, Crest 30 en Fortis Top Rendement (totaal dus euro 450.000,-). Over 2008 geen cent opgebracht en volgens mij over 2009 amper.
Ethias tegen (hoge) kosten gestopt in april 2009, bij AXA en Fortis maximum toegestane bedrag zonder uitstapkosten opgevraagd. Vrijgekomen gelden gestord in tak21 van Allianz (gegarandeerd tegen 3,75%) en BKCP (deels tegen 3,75 en deels tegen 3,25%).
Van de "restanten" van Crest 30 en Fortis Top Rendement vandaag weer de maximum toegestane bedrag zonder uitstapkosten opgevraagd. En als ze inderdaad over 2009 weer niets of een peanut uitkeren vraag ik eind deze maand de restanten direct op. De 5% extra kosten zijn nu tenminste vervallen. En stort alles in tak21 fondsen met gegarendeerde rente.
Laatst gewijzigd door vital1 op 4 januari 2010, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Op die maximum toegestane bedragen die je afhaalde, werd daar 15% RV op afgehouden?vital1 schreef: Wees toch niet zo goedgelovig. Heb je dan nog je les niet geleerd?
Inderdaad, er werd 15% afgehouden.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik zie maandag mijn axa-bankagent. Ik zal het eens navragen...Bart schreef: Ik heb zoiets dergelijks ook gehoord van AXA (een via-via bericht van iemand die werkt voor AXA).
Als je iets kan laten weten zouden we dit ten zeerste appreciëren 
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Dat was ik uiteraard van plan, maar de afspraak zal wss niet doorgaan. Ik heb mijn bankagent een mailtje gestuurd. Binnen de acht minuten had ik antwoord. Qua service zit mijn bankantoor in de allerhoogste regionen.Bart schreef: Als je iets kan laten weten zouden we dit ten zeerste appreciëren![]()
Zijn antwoord was echter ontwijkend
Ik had nochtans expleciet gevraagd om de verliezen van 2008 meegenomen werden.Wat Crest 40 betreft zal het rendement inderdaad bekend gemaakt worden tegen einde januari.
Tot zolang gebeurt er geen communicatie.
Ik vermoed wel dat het rendement positief zal zijn.
't is dus afwachtan tot eind januari. Maar mijn bankagent zijn gevoel blijkt meestal te kloppen, dus als hij denkt dat er een positief rendement zal zijn, dan zal dit ook kloppen. We zullen dus alleszinds 'iets' krijgen
Afwachten dus...
Beste, WebsterMC hoeveel mag je afhalen zonder uitstapkosten? Ik zit nl ook in die Crest 40! Gaat er dit jaar winst uitgekeerd worden? Of begrijp ik het goed dat je bankagent het zelfs niet weet?mvg
Laatst gewijzigd door jempi25 op 8 januari 2010, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.