Rendement fonds
TIP
-
Theoneandonlytisa
- Newbie

- Contacteer:
Rendement fonds
Hallo,
nog een beginnersvraagje waar ik maar geen antwoord kan op vinden.
Bekijk nu bijvoorbeeld eens het fonds Comgest Growth Europe Opportunities EUR Acc.
Kan iemand mij transparant uitleggen hoe ik nu het rendement van dit fonds moet bekijken? Kan ik uit deze informatie berekenen hoeveel ik zou hebben verdiend als ik op 1/1/2021 dit fonds had gekocht voor 10.000 euro?
nog een beginnersvraagje waar ik maar geen antwoord kan op vinden.
Bekijk nu bijvoorbeeld eens het fonds Comgest Growth Europe Opportunities EUR Acc.
Kan iemand mij transparant uitleggen hoe ik nu het rendement van dit fonds moet bekijken? Kan ik uit deze informatie berekenen hoeveel ik zou hebben verdiend als ik op 1/1/2021 dit fonds had gekocht voor 10.000 euro?
Re: Rendement fonds
Volgens morningstar is de year to date 22,97%: https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... F000005MUA
Dus 10.000€ belegd op 01/01/21 is nu 12.297€.
Dus 10.000€ belegd op 01/01/21 is nu 12.297€.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Theoneandonlytisa
- Newbie

- Contacteer:
Ok dat dacht ik dus logischerwijs ook, wat ik niet snap is waarom ze dan in hemelsnaam vol lof zijn over het persoonlijk vermogenbeheer dat "schitterende" resultaten van amper 4-5% heeft? En waarom iedereen zegt hoe moeilijk het is om de markt te kloppen dat op vandaag dacht ik gemiddeld 7% opbrengt?
Inderdaad. Het lijkt alsof ze maar een gemiddeld resultaat halen, en daarvan dan 2% voor hun eigen houden.Theoneandonlytisa schreef: ↑29 oktober 2021, 09:03 Ok dat dacht ik dus logischerwijs ook, wat ik niet snap is waarom ze dan in hemelsnaam vol lof zijn over het persoonlijk vermogenbeheer dat "schitterende" resultaten van amper 4-5% heeft? En waarom iedereen zegt hoe moeilijk het is om de markt te kloppen dat op vandaag dacht ik gemiddeld 7% opbrengt?
Er zijn fondsen waar jij als belegger gegarandeerd het gemiddeld resultaat haalt: dat +20 kan zijn, maar ook -20%
Laatst gewijzigd door B7H4long op 29 oktober 2021, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat "gemiddeld 7% jaarlijks rendement" gaat volgens mij over het gemiddelde rendement van *aandelen* over een *lange periode* (50+ jaar).Theoneandonlytisa schreef: ↑29 oktober 2021, 09:03 Ok dat dacht ik dus logischerwijs ook, wat ik niet snap is waarom ze dan in hemelsnaam vol lof zijn over het persoonlijk vermogenbeheer dat "schitterende" resultaten van amper 4-5% heeft? En waarom iedereen zegt hoe moeilijk het is om de markt te kloppen dat op vandaag dacht ik gemiddeld 7% opbrengt?
Dat uw fonds een YTD haalt van 23% is niet bijzonder.
Dat is dit jaar gewoon vrij "normaal" voor zo'n fonds zou ik denken (details niet bekeken).
Als je *over je volledige portefeuille* een gemiddeld jaarlijks rendement van 5% haalt "over een lange periode", dan is dat volgens mij al een goed resultaat.
En je moet daarbij ook altijd de genomen risico's in beschouwing nemen. Alsook de tijd die je er in steekt.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 oktober 2021, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gemiddeld rendement van een fonds op zich zegt niet veel. Je zou moeten kunnen vergelijken met het gemiddeld rendement van de index over dezelfde periode. Daarvoor zijn de grafieken op Morningstar handig.
-
odbc
blackrock fonds gekocht aan 71,75 dollar op 19 mei en nu verkocht aan 87,65 dollar
Ben tevreden
mag weer blijven staat tot er weer een piekje komt onder de nominale stijging van dit fonds.
Ben tevreden
Black rock gekocht aan 28 € en verkocht aan 53 €.
Is wel iets meer he.
Estate Guru believer.
-
odbc
Gaat toch niet om wie den dikste of de grootste heeft. Juist genoeg is al goed zeker.