Rendementen tak 21 jaar 2009
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendementen tak 21 jaar 2009
Diezelfde aandelen zijn wel eerst 50 % in waarde gedaald en staan nu, behoudens enkele uitzonderingen, nog ver van hun koersen in de periode van 2007. Bovendien werd er regelmatig geld teruggetrokken uit het First gamma zodat ze vermoedelijk weinig of geen fondsen hadden om te investeren in aandelen aan lagere koersen. Ik zie dan ook niet in hoe ze nu al terug winst zouden kunnen gemaakt hebben. Ik zou het ook liever anders hebben maar denk dat we ons nog een jaartje zullen moeten tevreden stellen met de gewaarborgde intrestvoet. Zelfs nul procent kan nog veel winst betekenen in vergelijken met aandelenfondsen. De pensioenspaarfondsen bvb hebben op twee jaar bekeken nog allemaal verlies.scoobydo schreef:
Als het weer 0% denk ik eraan om mijn First Invest af te halen, en op een tak21 met min. rendement te zetten ondanks de kosten. Als ze in een jaar waar de aandelen 60% gestegen zijn geen 2à3% kunnen geven dan zijn ze de naam Invest niet waardig !!!
First classic aangepast op "My Ethias". Geen bonus, enkel de gewaarborgde intrest van 3 % of meer van eerdere stortingen.
Intrest op 31/12/10 al bijgeschreven op nieuwe fiche.
Wie heeft de resultaten van First Invest al gezien ?
Intrest op 31/12/10 al bijgeschreven op nieuwe fiche.
Wie heeft de resultaten van First Invest al gezien ?
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
First junior geeft wel iets .... zo een 2,5 % denk ik .... Mja, misschien misreken ik me wel 
Gewone Firstrekening : Geen bonus, enkel gewaarborgde rente.
Top First 3,25%
First Invest 3%
Positief voor de First Invest (dus ook voor de Junior), is dat de verliezen van vorig jaar zijn weggewerkt.
Top First 3,25%
First Invest 3%
Positief voor de First Invest (dus ook voor de Junior), is dat de verliezen van vorig jaar zijn weggewerkt.
Laatst gewijzigd door Hector op 15 januari 2010, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
rendementen zijn gekend
Top First 3,25 %
FIrst rekening gegarandeerd rend
First Invest 3%
First Junior 3%
Top First 3,25 %
First Invest 3%
First Junior 3%
-
Adbie
First rekening gegarandeerd rend
Het ziet er naar uit dat de Oude First Rekeningen nooit nog een bonus gaan krijgen.
Had men ooit eens niet gezegt dat de Bonus van Top First en FI gelijk zouden geschakeld worden?
Graag reacties
Het ziet er naar uit dat de Oude First Rekeningen nooit nog een bonus gaan krijgen.
Had men ooit eens niet gezegt dat de Bonus van Top First en FI gelijk zouden geschakeld worden?
Graag reacties
Dat ze nu eens eindelijk hun Ethias arena verkopen en de winst verdelen onder de First klanten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Binnen korte tijd vinden ze opnieuw iets anders uit dan de top first en krijgen deze klanten ook geen bonus meer, zoals wij van de FIRST nu!!!!!!!!!
Binnen korte tijd vinden ze opnieuw iets anders uit dan de top first en krijgen deze klanten ook geen bonus meer, zoals wij van de FIRST nu!!!!!!!!!
Waar heb je die rendementen gevonden?jv1 schreef: rendementen zijn gekend
Top First 3,25 %
First Invest 3%
First Junior 3%
Heb daarstraks met Ethias gebeld en pas eind januari zouden de bonussen worden vrijgegeven.
Of is er iemand die meer weet?
Heb zojuist gebeld met Ethias. Als je de Classic First vergelijkt met de Top dan heb je bij Top veel kosten (beheerstkosten 0,12 % - uitstapkosten voor 3 jaar 1,5 %), zodat het verschil door de bonus niet zoveel scheelt. Bij Classic heb je een gemiddeld rendement door de jaren heen van 3,25 %, wat mooi is.
De Classic blijft bestaan voor wie zo'n contract heeft, alsook alle voorwaarden (beheerskost 12,39 euro, geen RV na 8 jaar en 1 dag vanaf eerste storting). Indien de economie erop vooruitgaat (2011 ?) zal en kan de basisintrest aangepast worden. Het product zal niet stopgezet worden of worden benadeeld tov de nieuwe producten.
De Classic blijft bestaan voor wie zo'n contract heeft, alsook alle voorwaarden (beheerskost 12,39 euro, geen RV na 8 jaar en 1 dag vanaf eerste storting). Indien de economie erop vooruitgaat (2011 ?) zal en kan de basisintrest aangepast worden. Het product zal niet stopgezet worden of worden benadeeld tov de nieuwe producten.
Bij de vroegere First rekening heb je de rente van het moment van inlage. Bij mij was dat gemiddeld - na aftrek van 12.39 € per jaar - 3.06%.
Bonus zal er nooit meer komen, zelfs "trekt de economie volgend jaar aan".
De basisrente nog minder!
Bonus zal er nooit meer komen, zelfs "trekt de economie volgend jaar aan".
De basisrente nog minder!
@ rob - We zullen moeten afwachten. Netto 3 % blijft voorlopig mooi. Maar waarom denk je dat, heb jij dat ergens gelezen of gehoord dat de basisintrest en/of bonus van de oude first niet zou kunnen/mogen verhoogd worden ?
In 2012 heeft mijn First 8 jaar gelopen.Ik veronderstel dat er zo nog veel mensen zijn.Mocht dan de actuele rente op spaarrekeningen en termijn -rekeningen dan echt hoger liggen dan 3% en Ethias geeft dan geen bonus in verhouding met die rente dan haalt toch iedereen zijn rekening leeg.
@ alegria
Nee, nog geen absolute uitsluiting. Maar :
- geen nieuws en we beginnen toch bijna al de derde week
- op mijn fiche 2009 staat zo'n dubbelzinnige tekst die niets goeds laat vermoeden
- gelet op de rendementen van recentere firsts
@ flijovi
Bij mij loopt ze tot april 2011. Maar Ethias kent ook de intresten op de spaarrekeningen. Waarom zouden ze dan klanten verliezen of anderzijds nog een bonus bijgeven. Ik geloof het niet.
Nee, nog geen absolute uitsluiting. Maar :
- geen nieuws en we beginnen toch bijna al de derde week
- op mijn fiche 2009 staat zo'n dubbelzinnige tekst die niets goeds laat vermoeden
- gelet op de rendementen van recentere firsts
@ flijovi
Bij mij loopt ze tot april 2011. Maar Ethias kent ook de intresten op de spaarrekeningen. Waarom zouden ze dan klanten verliezen of anderzijds nog een bonus bijgeven. Ik geloof het niet.
Hallo ofwel heb ik het mis maar Ethias speelt blufpoker!
Keren geen winstdeelnames meer uit!
Had ik niet zoveel kosten dan was ik weg met First rekening, First invest, Lift Invest en Multy security 12/2006
Schande!
mvg Jempi25
Keren geen winstdeelnames meer uit!
Had ik niet zoveel kosten dan was ik weg met First rekening, First invest, Lift Invest en Multy security 12/2006
Schande!
mvg Jempi25
Laatst gewijzigd door jempi25 op 15 januari 2010, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De First rekening zal zonder bonus aan het einde van de rit maar een mager beestje zijn dan.
En wat zal de First Invest dit jaar opbrengen? Of komt daar ook geen bonus en brengt die weer niks op zoals vorig jaar.
Op deze manier worden wij gegijzeld, want weggaan kost ons veel geld.
En wat zal de First Invest dit jaar opbrengen? Of komt daar ook geen bonus en brengt die weer niks op zoals vorig jaar.
Op deze manier worden wij gegijzeld, want weggaan kost ons veel geld.