rendementen Tak 21 voor 2011
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
-
webmaster
Re: rendementen Tak 21 voor 2011
rendementen 2011 verschijnen nu ook in onze tabellen
ook de grafieken op elke productpagina bevatten nu de rendementen van 2011
interessante data !
ook de grafieken op elke productpagina bevatten nu de rendementen van 2011
interessante data !
Is het rendement 2011 voor Federale Verzekering Vita Invest al gekend (vind het nog niet op het overzicht TAK 21 van spaargids...), of wanneer mogen we dit verwachten? Ben benieuwd hiernaar daar ik overweeg hierop in te tekenen...
Voor wat betreft DVV heb ik van hun volgend antwoord ontvangen:
"de jaaroverzichten atlantica worden midden februari opgestuurd. Er werd beslist geen winstdeelname uit te keren."
Dus maw zeer mager beestje voor Atlatica Invest. Ondanks hun 3% die ze waarborgen, dus absoluut te mijden als tak-21 belegging.
En verder nog:
"Inderdaad na een looptijd van 8 jaar kan er nog een conjuncturele uittredingsvergoeding aangerekend worden.
Deze uittredingsvergoeding is van toepassing voor de contracten afgesloten vanaf 23/12/2011"
Dus maw na zelf 8 jaar rekenen ze mogelijk nog kosten aan als ge uw geld opvraagt.
Pure diefstal lijkt me dit.
Besluit: DVV Atlantica Invest: te mijden als de pest !
"de jaaroverzichten atlantica worden midden februari opgestuurd. Er werd beslist geen winstdeelname uit te keren."
Dus maw zeer mager beestje voor Atlatica Invest. Ondanks hun 3% die ze waarborgen, dus absoluut te mijden als tak-21 belegging.
En verder nog:
"Inderdaad na een looptijd van 8 jaar kan er nog een conjuncturele uittredingsvergoeding aangerekend worden.
Deze uittredingsvergoeding is van toepassing voor de contracten afgesloten vanaf 23/12/2011"
Dus maw na zelf 8 jaar rekenen ze mogelijk nog kosten aan als ge uw geld opvraagt.
Pure diefstal lijkt me dit.
Besluit: DVV Atlantica Invest: te mijden als de pest !
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Delta LLoyd Strategy Eternal Alpha: 2,3% netto.
Is een tak 21 zonder gegarandeerde rentevoet.
Raar dat Delta LLoyd wel een winstdeelname kan voorleggen in crisistijden en AXA, Ethias,...niet!
Beter financieel beheer?
Is een tak 21 zonder gegarandeerde rentevoet.
Raar dat Delta LLoyd wel een winstdeelname kan voorleggen in crisistijden en AXA, Ethias,...niet!
Beter financieel beheer?
of minder zakkenvullerij?Brugse Leeuw schreef:Beter financieel beheer?
Velen laten zich vangen aan de klassieke truc, ik leg uit,
Maatschapij xxx opent in september een nieuwe tak 21, in januari geven ze een flinke bonus, en maken vervolgens veel reclame met hun schitterend resultaat.
En het werkt, het geld stroomt toe, de volgende jaren komt de kater.
Op die enkele maanden, waar dan nog weinig reclame wordt gemaakt voor hun nieuwe tak 21, is er nog weinig incasso, dus kost het weinig om het eerste jaar een flinke bonus te geven !
Dus laat je niet vangen !
Maatschapij xxx opent in september een nieuwe tak 21, in januari geven ze een flinke bonus, en maken vervolgens veel reclame met hun schitterend resultaat.
En het werkt, het geld stroomt toe, de volgende jaren komt de kater.
Op die enkele maanden, waar dan nog weinig reclame wordt gemaakt voor hun nieuwe tak 21, is er nog weinig incasso, dus kost het weinig om het eerste jaar een flinke bonus te geven !
Dus laat je niet vangen !
daarom kies ik voor een degelijke basisrente, zoals bij integrale 786: 3,25%, de winstdeling is de eventuele kers op de taart
Jhn schreef:daarom kies ik voor een degelijke basisrente, zoals bij integrale 786: 3,25%, de winstdeling is de eventuele kers op de taart
Klopt, maar het venijn zit hem juist in de staart !
Zoals je waarschijnlijk weet, is Integrale één van de weinige maatschapijen die de gestorte rente van dat ogenblik levenslang waarborgt.
Vorige keer gaf Integrale geen winstdeelname, maar bleef steken op 3.25 %, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Allianz Invest for live 3 A dat 4 % gaf, en dat bovendien de taks van 1.1 % ter zijner laste nam !
Dit jaar geeft Allianz Invest for live 3 A 3.75 %. In juni, na de algemene vergadering van Integrale, zullen we zien of ze nu een winstdeelname zullen geven.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Allianz is nochtans ook zo'n maatschappij die om de haverklap nieuwe tak 21 formules opent en zo in het begin met mooie rendementen uitpakt!
Dan geef ik liever mijn centen aan Integrale! (minimum 3,25% netto en dit levenslang, wie doet dit na???)
Dan geef ik liever mijn centen aan Integrale! (minimum 3,25% netto en dit levenslang, wie doet dit na???)
En Allianz is ook een maatschappijn die zijn oude contracten laat stikken en de basis rente geeft van 2,5 % en dan gauwe nieuwe tak 21 opstart waar dan wordt uitgepakt met een mooi rendement de eerste jaren om dan wshl snel weer te zakken naar de gewaarborgde rente.
Nooit meer Allianz voor mij hoor, dan is het aanbod van Integrale nog niet zo slecht...voor een tak 21.
Ik heb mijn buik een beetje vol van Tak 21 want is denk niet dat ze de komende jaren nog mooie rendementen zullen kunnen geven nu de rente zo laag staat.
Nooit meer Allianz voor mij hoor, dan is het aanbod van Integrale nog niet zo slecht...voor een tak 21.
Ik heb mijn buik een beetje vol van Tak 21 want is denk niet dat ze de komende jaren nog mooie rendementen zullen kunnen geven nu de rente zo laag staat.
Dat van Delta Lloyd is inderdaad een TAK21 dit na de crisis is opgericht. De oudere bestaande contracten zullen wel op hun kin mogen kloppen.
Delta Lloyd afficheert in hun folder ook het brutorendement. Dit wil zeggen dat je de beheerskosten er nog moet van af trekken. Pure oplichterij.
Delta Lloyd afficheert in hun folder ook het brutorendement. Dit wil zeggen dat je de beheerskosten er nog moet van af trekken. Pure oplichterij.
ok excuses, de oude producten van Delta Lloyd krijgen evenveel 
- Higherdemon
- Jr. Member

- Contacteer:
Is het rendement voor Keytrade KeyCapital Blue al gekend?
Of wanneer zou dit gekend zijn?
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Is dit produkt niet identiek aan Delta Lloyd Strategy Alpha?Higherdemon schreef:Is het rendement voor Keytrade KeyCapital Blue al gekend?
Dus dezelfde rendementen?
- Higherdemon
- Jr. Member

- Contacteer:
Ze hebben geantwoord dat dit eind volgende week bekend gemaakt zou worden.Higherdemon schreef:Is het rendement voor Keytrade KeyCapital Blue al gekend?
Een ander vraagje aangezien ik ook met een First zit. Als je nu bvb bij Integrale instapt krijg je dan een gewaarborgd rendement pro rata gerekend voor het eerst gedeeltelijke jaar?