Rente aftrekken van welk KI?
TIP
-
jonathan_h
Rente aftrekken van welk KI?
Hallo,
ik probeer er achter te komen van welk KI (niet-geindexeerd KI, geindexeerd KI of geindexeerd KI verhoogd met 40%) ik de interesten kan aftrekken onder het federaal stelsel van LT sparen.
Ik vermoed dat dit in de wizard van Tax-on-web wel automatisch zal gaan, maar zou dit willen weten om mijn belastingvoordeel op voorhand te kunnen bereken.
Wie kan dit met zekerheid zeggen?
Alvast bedankt
ik probeer er achter te komen van welk KI (niet-geindexeerd KI, geindexeerd KI of geindexeerd KI verhoogd met 40%) ik de interesten kan aftrekken onder het federaal stelsel van LT sparen.
Ik vermoed dat dit in de wizard van Tax-on-web wel automatisch zal gaan, maar zou dit willen weten om mijn belastingvoordeel op voorhand te kunnen bereken.
Wie kan dit met zekerheid zeggen?
Alvast bedankt
Re: Rente aftrekken van welk KI?
U brengt de aftrek in rekening op het belastbare bedrag. Logisch toch?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
jonathan_h
Ja helemaal... (dus het geindexeerde KI verhoogd met 40% neem ik aan)
U gaat belast worden op:
((NGKI x index x 1.4) - betaalde intresten).
+/- = (NGKI x 2.5) - betaalde intresten
((NGKI x index x 1.4) - betaalde intresten).
+/- = (NGKI x 2.5) - betaalde intresten
is dat dan van een leningske 2e woonst?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Verhuurde woonst is zeker zo, 2de woonst ben ik niet zeker van maar denk dat dit ook gaat, maar daar is misschien meer mogelijk.
Hoe dan ook is de aftrek van die intresten beperkt tot het onroerende inkomen (=NGKI * index * 1.4, or reeele inkomsten indien professioneel verhuurd), dus ga je zeker niet minder belasting betalen door die lening.
Hoe dan ook is de aftrek van die intresten beperkt tot het onroerende inkomen (=NGKI * index * 1.4, or reeele inkomsten indien professioneel verhuurd), dus ga je zeker niet minder belasting betalen door die lening.
Verhuurde woonst is zeker zo, 2de woonst ben ik niet zeker van maar denk dat dit ook gaat, maar daar is misschien meer mogelijk.
Hoe dan ook is de aftrek van die intresten beperkt tot het onroerende inkomen (=NGKI * index * 1.4, of reeele inkomsten indien professioneel verhuurd), dus ga je zeker niet minder belasting betalen door die lening.
Hoe dan ook is de aftrek van die intresten beperkt tot het onroerende inkomen (=NGKI * index * 1.4, of reeele inkomsten indien professioneel verhuurd), dus ga je zeker niet minder belasting betalen door die lening.
-
jonathan_h
Weet iemand of je die interest aftrek kan combineren met de oude (niet verhoogde want niet meer enige woonst) woonbonus (2005-2015)?
Als je 2 of meer woningen hebt, mag je kiezen welk KI je inbrengt als eigen bewoning.
Dus als je een woning hebt met een hoog KI en je kunt je rente inbrengen/aftrekken ben je beter af dat je het laagste KI als eigen bewoning ingeeft denk ik
Dus als je een woning hebt met een hoog KI en je kunt je rente inbrengen/aftrekken ben je beter af dat je het laagste KI als eigen bewoning ingeeft denk ik