Rente bij Credit Europe bank dubbel belastbaar?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rente bij Credit Europe bank dubbel belastbaar?
Heb ik het juist dat als we sparen bij Credit Europe we zowel in Nederland als in België roerende voorheffing dienen te betalen?
CE heeft het Nederlandse depositogarantiestelsel en is dus een Nederlandse bank met bijkantoor in Belgie.
Indien dit zo is dienen we momenteel rekening te houden met 30% kosten,
4,25% geeft dan een netto van 2,975 % intrest
5,25 % geeft dan een netto van 3,625 % intrest
Het verse geld met een bruto van 6% brengt dan nog 4,2 % op wat het voor het eerste jaar nog aanvaardbaar maakt.
Ik heb nu geen probleem dat de Nederlandse bankier dan ook mijn rekeninggegevens dient door te spelen aan de Belgische fiscus maar anderen misschien wel.
Vanaf 2010 dienen we dan reeds 35% kosten in te calculeren (17,5 X 2)
Dit zou sparen bij CE een pak minder mooi maken dan de basis gegevens welke we hier op de site terugvinden.
Ik hoop dat ik er naast zit...
Danio
CE heeft het Nederlandse depositogarantiestelsel en is dus een Nederlandse bank met bijkantoor in Belgie.
Indien dit zo is dienen we momenteel rekening te houden met 30% kosten,
4,25% geeft dan een netto van 2,975 % intrest
5,25 % geeft dan een netto van 3,625 % intrest
Het verse geld met een bruto van 6% brengt dan nog 4,2 % op wat het voor het eerste jaar nog aanvaardbaar maakt.
Ik heb nu geen probleem dat de Nederlandse bankier dan ook mijn rekeninggegevens dient door te spelen aan de Belgische fiscus maar anderen misschien wel.
Vanaf 2010 dienen we dan reeds 35% kosten in te calculeren (17,5 X 2)
Dit zou sparen bij CE een pak minder mooi maken dan de basis gegevens welke we hier op de site terugvinden.
Ik hoop dat ik er naast zit...
Danio
Re: Rente bij Credit Europe bank dubbel belastbaar?
Nee , je hebt het verkeerd . Je spaart bij een belgische bijfiliaal van credit europe maar je valt wel onder het nederlandse garantiefonds omdat het een bijfiliaal is van een nederlandse bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Rente bij Credit Europe bank dubbel belastbaar?
Je zit er inderdaad naast, alleen in België wordt roerende voorheffing afgehouden.