rente nog jaren altijd lager?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
rente nog jaren altijd lager?
Ik ben toch geschokt dat nu ook Credit Europe haar termijnrenten zo drastisch verlaagd. Tijd voor haar de 5,5% reclame te verwijderen!!
Nu sta ik te tobben, hoe lang de intresten nog lager zullen gaan. Moeten we een 0-rente vreezen of , nog erger, hoe in Japan (een gerucht???) de banken ervoor betalen, dat ze ons geld bewaren?
Hoe kan men met een paar tienduizend € het best goochelen? Zekere maar best lage termijnrekeningen of hopen dat de rente zich herstelt?
Dan is er nog de vraag hoe laag de 100.000€ waarborg vanaf oktober daalt. Naar 50.000€ zoals voorspeld in een Europeese wet (zie vraag het an rabobank)? Of toch weer naar schamele 20.000€.
Indien ik nu te veel vastleg, ontnem ik me misschien de kans op betere spaarrente.
Ideën?
Nu sta ik te tobben, hoe lang de intresten nog lager zullen gaan. Moeten we een 0-rente vreezen of , nog erger, hoe in Japan (een gerucht???) de banken ervoor betalen, dat ze ons geld bewaren?
Hoe kan men met een paar tienduizend € het best goochelen? Zekere maar best lage termijnrekeningen of hopen dat de rente zich herstelt?
Dan is er nog de vraag hoe laag de 100.000€ waarborg vanaf oktober daalt. Naar 50.000€ zoals voorspeld in een Europeese wet (zie vraag het an rabobank)? Of toch weer naar schamele 20.000€.
Indien ik nu te veel vastleg, ontnem ik me misschien de kans op betere spaarrente.
Ideën?
Re: rente nog jaren altijd lager?
Inderdaad. Het is de kleine spaarder die maar een paar tienduizend eurokes heeft die nu niet meer weet wat te doen. Op een spaarboekje krijg je niks meer en op een termijnrekening ook al niet.
Het enige dat je nog kan doen is je geld afhalen en er iets mee kopen dat je later aan een goede meerprijs kan verkopen.
Een vat ruwe olie misschien?
Het enige dat je nog kan doen is je geld afhalen en er iets mee kopen dat je later aan een goede meerprijs kan verkopen.
Een vat ruwe olie misschien?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat was een foutje van ons, is aangepastlissiedoe schreef: Tijd voor haar de 5,5% reclame te verwijderen!!
ik zou zeggen, net zoals de aandelen: spreiden die handel:
een deel in
een deel in
- spaarrekeningen (ook al brengen die niets op)
- termijnrekeningen (laag maar zeker)
- aandelen (misschien nu de tijd om te kopen)
- zoals varkentje zegt: aankopen die hopelijk iets opbrengen
Idd, misschien immobilien als investering : een appartementje kopen aan zee bv ...en geld lenen ...WIE POEFT (EN AFBETAALT) GAAT VOORUIT ...
Nu aandelen aankopen zal op termijn een gigantisch rendement leveren. Het ECB zal de rente blijven verlagen, ik zet nog zo weinig mogelijk cash op spaarrekeningen.
Vele van ons doen het NU al soms zonder het te wetenCampzie schreef: Nu aandelen aankopen zal op termijn een gigantisch rendement leveren. Het ECB zal de rente blijven verlagen, ik zet nog zo weinig mogelijk cash op spaarrekeningen.

Bij pensioenspaarfonds (in de reeks 870 EUR) zijn vele fonds met een portie AANDELEN (30 tot 75 % volgens de versie).
Sommige van die fondsen laten toe om KOSTELOOS over te stappen van de ene (weinig of de helft) naar de andere (meer aandelen) versie.
Let wel op dat je het BEURS effect verhoogt zowel in DALENDE als in STIJGENDE trend. Het komt erop aan om het JUISTE moment te kiezen hiervoor.
Wanneer is het juiste moment ?:-\
Beleggingshorizon MINIMUM 5 JAAR.
ted schreef:Vele van ons doen het NU al soms zonder het te wetenCampzie schreef: Nu aandelen aankopen zal op termijn een gigantisch rendement leveren. Het ECB zal de rente blijven verlagen, ik zet nog zo weinig mogelijk cash op spaarrekeningen.
Bij pensioenspaarfonds (in de reeks 870 EUR) zijn vele fonds met een portie AANDELEN (30 tot 75 % volgens de versie).
Sommige van die fondsen laten toe om KOSTELOOS over te stappen van de ene (weinig of de helft) naar de andere (meer aandelen) versie.
Let wel op dat je het BEURS effect verhoogt zowel in DALENDE als in STIJGENDE trend. Het komt erop aan om het JUISTE moment te kiezen hiervoor.
Wanneer is het juiste moment ?:-\
Beleggingshorizon MINIMUM 5 JAAR.
Dat klopt maar een deel van je cash dat anders toch maar op een spaarrekening staat kan je op dit moment beter in de beurs investeren. Toch als je het bedrag minstens 5 jaar kan missen... Enkel zo kan je "gigantische" rendementen halen. Al moet je het risico er natuurlijk wel bij durven nemen.
Je moet al een vrij groot bedrag hebben om op de beurs te gaan met een BREDE portefeuille. Koop je voor 1.000 EUR van een bepaalde aandeel heb je al 15 à 30 EUR kosten. Bij 500 of 350 EUR zijn de kosten nagenoeg dezelfde (als ze dat KLEINE order wel uitvoeren, zijn er geen minimum bedragen
)
Met 10.000 EUR heb je maar 10 aandelen. De welke gaat je kiezen en hoe gaat je je spreiding doen? We spreken hier niet van een "coup" op DEXIA (1.25 kopen en een paar dagen later 2.50 verkopen wat vereist dat je VOLTIJDS bezig ben met het opvolgen van je aandelen en dat ook kan TEGENVALLEN).

Met 10.000 EUR heb je maar 10 aandelen. De welke gaat je kiezen en hoe gaat je je spreiding doen? We spreken hier niet van een "coup" op DEXIA (1.25 kopen en een paar dagen later 2.50 verkopen wat vereist dat je VOLTIJDS bezig ben met het opvolgen van je aandelen en dat ook kan TEGENVALLEN).
Bij Binck kost het 7,25 euro per order. Valt dus goed mee 

Als je zulk een bedrag te beleggen hebt op de beurs, koop je best een aantal holdings. Dan beleg je onrechtstreeks in een heleboel bedrijven. Op Euronext kan je een heleboel zeer goede holdings vinden zoals GBL, NPM, Ackermans & Van Haaren, Sofina, GIMV, ...ted schreef: Je moet al een vrij groot bedrag hebben om op de beurs te gaan met een BREDE portefeuille. Koop je voor 1.000 EUR van een bepaalde aandeel heb je al 15 à 30 EUR kosten. Bij 500 of 350 EUR zijn de kosten nagenoeg dezelfde (als ze dat KLEINE order wel uitvoeren, zijn er geen minimum bedragen)