Rentedaling medirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rentedaling medirect
Volgens een bepaalde trol hier kan dat niet kloppen van uw tante. Je hebt dus jezelf klant gemaakt 

Edit:
Bij mij duurde dit 1,5 week.
Rekening openen op site op 14.08, alle informatie doorgeven. Foto's pas nemen en opladen.
Dan na een week was de rekening geopend, zichtrekening. Dan moest ik daar 1 euro opstorten vanuit gekende rekening. Doorgegeven rekening in mijn naam.
Dan kon ik spaarrekening pas openen en volledig bedrag storten op 23.08. Mss heb ik toen iets mis gedaan ofzo, maar duurde enorm lang.
Bij mij duurde dit 1,5 week.
Rekening openen op site op 14.08, alle informatie doorgeven. Foto's pas nemen en opladen.
Dan na een week was de rekening geopend, zichtrekening. Dan moest ik daar 1 euro opstorten vanuit gekende rekening. Doorgegeven rekening in mijn naam.
Dan kon ik spaarrekening pas openen en volledig bedrag storten op 23.08. Mss heb ik toen iets mis gedaan ofzo, maar duurde enorm lang.
Al die moeite om een spaarrekening te openen die enkele tienden van een procent meer opbrengt, een rente die elke dag verlaagd kan worden. Dat is zoals de opvarenden van de Titanic die wanhopig naar het laatste plekje rennen dat boven water uitsteekt. Uiteindelijk verdrinken ze toch.
De rente kan elke dag verlaagd worden, maar blijft toch nog een jaar gelden vanaf die dag.
Voor elke €10.000 heb je volgend jaar toch €30 meer rente. Toch een hoofdgerecht in een restaurant extra
Voor elke €10.000 heb je volgend jaar toch €30 meer rente. Toch een hoofdgerecht in een restaurant extra

Er was een tijd dat de getrouwheidspremie op dit forum afgedaan werd als boerenbedrog. Mensen openden liever een niet-gereglementeerde spaarrekening met hoge basisrente en zonder getrouwheidspremie dan een gereglementeerde spaarrekening. Nu stappen ze naar een andere bank over omdat die een beetje meer getrouwheidspremie geeft dan hun eigen bank.
Echt keuze is er niet meer in niet gereglementeerde spaarrekeningen die nog IETS opbrengen.
Van bank veranderen voor een beetje meer intrest zal ook veel minder gedaan worden dan een paar jaren geleden.
Voor mijn part is in ieder geval het vet van de soep..
Van bank veranderen voor een beetje meer intrest zal ook veel minder gedaan worden dan een paar jaren geleden.
Voor mijn part is in ieder geval het vet van de soep..
De rente zal nog jaren zo laag blijven. De gouden tijden van 4% rente op een spaarrekening komen nooit meer terug. Vroeger werd je met een spaarrekening slapend rijk, nu word je al sparend arm.
Ik ben zelf al klant van eind 2015...
Anderen mogen er van denken wat ze willen, en ook al ben ik aan niemand verantwoording verschuldigd, maar dit echt waar. Mijn tante is 70+, en die ging dat niet meer zelf doen.
Laat die trollen toch zeveren. Nasa is trouwens al verbannen.
Je leek dan wel veel te verdienen, maar je moet echt kijken naar de reële rentevoeten. Meestal als de rente zo hoog staat, is ook de inflatie hoog waardoor je met sparen nooit rijk zal worden. Dat wat je wint in nominale termen, verlies je weer aan inflatie, dus in reële termen ga je er amper (en soms helemaal niet) op vooruit. Het klinkt dan wel goed om te zeggen dat je op 10 jaar je geld ziet verdubbelen op je spaarrekening, maar als ook de koopkracht gehalveerd is, ben je netto niet beter af.
Dat klopt, Picaro, maar de meeste mensen houden met de inflatie geen rekening en kijken enkel naar de nominale aangroei. Vroeger voelden ze zich dan ook vlugger rijk.
Hmmm, dat gevoel is misschien wel belangrijk economisch gezien. Zou het helpen om het consumentenvertrouwen te verhogen en zo dus voor meer consumptie en dus hogere economische groei te zorgen?
De economen van de ECB denken dat de spaarders hun geld zullen uitgeven omwille van de lage rente. In de praktijk zie je juist het tegenovergestelde: de lage rente doet hen uit angst voor de toekomst nog meer sparen. Een hoge rente zou hen een goed gevoel en vertrouwen in de toekomst geven en dan zouden ze vanzelf meer gaan uitgeven.
Voor Nasa is het rap gegaan ...
Zijn ze Jean Van Gand vergeten ? Die Nasa enkele dagen al dan niet per vergissing ter hulp kwam onder een andere nick dan die die aangesproken werd...
A propos, Yaris : gij zijt 'moeder Theresa' zeker ? Bij wie ik volgens Trollemans heel hard probeer om in de gunst te staan ? We hebben elkaar al niet meer aangesproken sinds hoelang ? Een jaar ?
On topic : ik zie nog heil in de 0,35 van beobank maar ik ga die rekening nu ook niet TE veel spijzen..
10-20.000 en dan stoppen. Tegen dat ik daar zit zal het ook wel nog eens verlaagd zijn qua intrest.
Verder ING en Belfius, maar dan zitten we al onder de 0,30.
Op 10.000 euro is een meerintrest van 0,2 procent per jaar nog altijd gelijk aan 20 euro.
Het is wel peanuts tegen wat er vroeger te winnen was.
Ik begrijp dat wel, want je wil de schade beperken, zeker bij belangrijker sommen maken een paar tiende van een procent toch wel een verschil.Yaris schreef: ↑27 september 2019, 09:08 Er was een tijd dat de getrouwheidspremie op dit forum afgedaan werd als boerenbedrog. Mensen openden liever een niet-gereglementeerde spaarrekening met hoge basisrente en zonder getrouwheidspremie dan een gereglementeerde spaarrekening. Nu stappen ze naar een andere bank over omdat die een beetje meer getrouwheidspremie geeft dan hun eigen bank.