rentelijst op spaarboekjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
isha
rentelijst op spaarboekjes
op spaargids.be staat Axa i-plus Welcome als eerste en beste spaarekening met de hoogste rente. Dit is niet terecht. De 2.40% intrest geld maar voor 6 mnd EN (dit is de bedriegerij) je bent verplicht je spaargeld een jaar te laten staan anders krijg je de 2.40% niet. Dus een simpel optelsommetje leert ons dat 2.40% + 1.35% (de normale spaarrente) / 2 = 1.88 % rente op je spaargeld.
Dit is dus weer zo een liegen en bedriegen truck van de banken. Wanneer houdt dit nu eindelijk eens op?
En waarom zet spaargids.be Axa als eerste en beste in de lijst?
Dit is dus weer zo een liegen en bedriegen truck van de banken. Wanneer houdt dit nu eindelijk eens op?
En waarom zet spaargids.be Axa als eerste en beste in de lijst?
-
webmaster
Re: rentelijst op spaarboekjes
Hallo Isha,
Graag jouw suggesties hoe we dit in de overzichtstabel anders of beter kunnen doen.
Kristof
Webmaster
Graag jouw suggesties hoe we dit in de overzichtstabel anders of beter kunnen doen.
Kristof
Webmaster
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: rentelijst op spaarboekjes
Absoluut akkoord.
Axa i-plus welcome hoort - naar analogie met de babyrekeningen - thuis in een aparte rubriek. Deze zou als titel kunnen dragen "Meer en toch minder" of "'t Is niet wat het lijkt". Of minder gek "Spaarrekeningen met speciale voorwaarden".
Axa i-plus welcome hoort - naar analogie met de babyrekeningen - thuis in een aparte rubriek. Deze zou als titel kunnen dragen "Meer en toch minder" of "'t Is niet wat het lijkt". Of minder gek "Spaarrekeningen met speciale voorwaarden".
-
isha
Re: rentelijst op spaarboekjes
Hallo Webmaster,
Misschien zou je tussen haakjes de werkelijke jaarrente kunnen vermelden in je lijst.
Het funeste aan de axa spaarrekening is, dat je verplicht ben je spaargeld 12 mnd te laten staan. Soms kan je bij zulke aanbiedingen na 6 mnd weer weg en dan is het aanvaardbaar dat ze zo hoog in de lijst staan.
Misschien zou je tussen haakjes de werkelijke jaarrente kunnen vermelden in je lijst.
Het funeste aan de axa spaarrekening is, dat je verplicht ben je spaargeld 12 mnd te laten staan. Soms kan je bij zulke aanbiedingen na 6 mnd weer weg en dan is het aanvaardbaar dat ze zo hoog in de lijst staan.
Re: rentelijst op spaarboekjes
Banken zijn stilaan de taktiek aan't invoereen van de onder andere GSM tarieven....niemand weet op den duur nog waar hij het beste "kan " krijgen.
Re: rentelijst op spaarboekjes
Ik denk dat het enigste wat men kan doen is de spaarrekeningen met ( extreem )"speciale" voorwaarden, uit die lijst gooien, en desnoods ergens in een duister hoekje plaatsen.
AXA is nu wel het topvoorbeeld van misleiding door de bank zelf
AXA is nu wel het topvoorbeeld van misleiding door de bank zelf
Re: rentelijst op spaarboekjes
Inderdaad, denk dat het eenvoudiger is dergelijke rekeningen onder "speciale" voorwaarden te isoleren. Misschien kan Spaargids zo de aandacht trekken op de "sloebers". Misschien komt dit in de long run de spaarvoorwaarden te goede.
Laatst gewijzigd door rob op 27 oktober 2009, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: rentelijst op spaarboekjes
Ik zou de Axa rekening gewoon opnemen met de tarieven buiten de promotie. Op dit moment is dat 1.35% + 0.40%. Als men op 'I' klikt kan men de details van de promotie zien.
Misschien kan men de 'I' button gekleurd maken indien er specale promoties zijn.
In de beschrijving zou ik ook > 15.000 € opnemen. Bij de BMPBtop zou ik ook in de beschrijving > 10.000 € opnemen.
Bij Record Bank zou ik 'nieuw geld' bij de beschrijving toevoegen.
Misschien kan men de 'I' button gekleurd maken indien er specale promoties zijn.
In de beschrijving zou ik ook > 15.000 € opnemen. Bij de BMPBtop zou ik ook in de beschrijving > 10.000 € opnemen.
Bij Record Bank zou ik 'nieuw geld' bij de beschrijving toevoegen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: rentelijst op spaarboekjes
Ik zou deze rekeningen onderaan de lijst van de spaarrekeningen zetten met de duidelijke vermelding erbij dat men aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om van deze (hogere) rente te kunnen genieten.
Ze horen wel degelijk bij de gewone spaarrekeningen, maar men moet het verschil tussen geen- of bepaalde voorwaarden duidelijk kunnen zien.
Je kan natuurlijk hetzelfde doen als bij de termijnrekeningen, daar zie je ook wat het minimumbedrag is om van een bepaalde intrestvoet te genieten.
Ze horen wel degelijk bij de gewone spaarrekeningen, maar men moet het verschil tussen geen- of bepaalde voorwaarden duidelijk kunnen zien.
Je kan natuurlijk hetzelfde doen als bij de termijnrekeningen, daar zie je ook wat het minimumbedrag is om van een bepaalde intrestvoet te genieten.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: rentelijst op spaarboekjes
Helemaal mee eens! Een rekening met zo'n voorwaardes mag eigenlijk niet op de eerste plaats staan.
Dat heb ik hier https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... ic=7099.15 ook al proberen duidelijk te maken.
Dat heb ik hier https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... ic=7099.15 ook al proberen duidelijk te maken.
Re: rentelijst op spaarboekjes
Ik moet je helaas teleurstellen. Banken zullen nooit ophouden met zulke praktijken.isha schreef: Dit is dus weer zo een liegen en bedriegen truck van de banken. Wanneer houdt dit nu eindelijk eens op?
En waarom zet spaargids.be Axa als eerste en beste in de lijst?
Ze besteden de laatste maanden nog liever gigantische budgetten aan reclamecampagnes om te mensen te overtuigen van hun zogezegd goede bedoelingen (transparantie, etc.), dan hun gedrag effectief aan te passen.
In de praktijk is het nooit anders geweest dan "business as usual".
Re: rentelijst op spaarboekjes
Of zet een gevaarsdriehoek (of doodskop/piratenvlag ?) naast het vlag en grafiek icon. Als je erop klikt krijg je de speciale voorwaarden en valstrikken te zien.
Ik vraag me af of de betrokken bank dat leuk zal vinden.
Ik vraag me af of de betrokken bank dat leuk zal vinden.
Laatst gewijzigd door Geldwolf op 28 oktober 2009, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: rentelijst op spaarboekjes
Misschien het nucleaire symboolGeldwolf schreef: Of zet een gevaarsdriehoek (of doodskop/piratenvlag ?) naast het vlag en grafiek icon. Als je erop klikt krijg je de speciale voorwaarden en valstrikken te zien.
Ik vraag me af of de betrokken bank dat leuk zal vinden.
Alles met speciale voorwaarden uit de lijst is het zuiverste.
Re: rentelijst op spaarboekjes
@ Webmaster: zie je het zitten deze in een andere lijst te steken of ze een speciale vermelding te geven ??
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: rentelijst op spaarboekjes
Spijtig genoeg moet dit topic weeer opgerakeld worden.
Axa had de rente ferm laten zakken op de I-plus, maar heeft ze weer verhoogd waardoor ze terug op de eerste plaats staat in het spaarrekeningoverzicht. Het probleem is echter nog steeds hetzelfde: een rekening vol met voorwaardes en een spaarrente die maar geldt voor 6maanden staat bovenaan de lijst. Eigenlijk zou deze rekening naar een aparte lijst 'spaarrekeningen met speciale voorwaarden' moeten verbannen worden.
Vermits Axa in het vet gedrukt gedrukt staat ga ik ervan uit dat ze spaargids.be sponsoren. Toch lijkt het voor mij voor de transparantie en objectiviteit van het spaarrekeningoverzicht noodzakelijk dat deze rekening niet de nummer 1 positie krijgt. Rentes van 6 maand vergelijken met die van 1 jaar kan gewoonweg niet.
Axa had de rente ferm laten zakken op de I-plus, maar heeft ze weer verhoogd waardoor ze terug op de eerste plaats staat in het spaarrekeningoverzicht. Het probleem is echter nog steeds hetzelfde: een rekening vol met voorwaardes en een spaarrente die maar geldt voor 6maanden staat bovenaan de lijst. Eigenlijk zou deze rekening naar een aparte lijst 'spaarrekeningen met speciale voorwaarden' moeten verbannen worden.
Vermits Axa in het vet gedrukt gedrukt staat ga ik ervan uit dat ze spaargids.be sponsoren. Toch lijkt het voor mij voor de transparantie en objectiviteit van het spaarrekeningoverzicht noodzakelijk dat deze rekening niet de nummer 1 positie krijgt. Rentes van 6 maand vergelijken met die van 1 jaar kan gewoonweg niet.


