rentes olo's - waar te vinden?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
rentes olo's - waar te vinden?
Er is de laatste tijd veel te doen geweest over de rente die de Belgische staat moet betalen tegenwoordig om geld op te halen. Maar nergens in de ganse discussie wordt er eens gezegd hoeveel nu de rente is die vandaag moet betaald worden op de totale overheidsschuld van nu. Waar zou dat ergens te vinden zijn? Evenals een projectie van de aflopende schulden...
(Als ik zo wat zit rond te neuzen op de olo's zie ik dat er in de jaren negentig olo's zijn uitgeschreven aan 8% en meer recenter aan 5% en 5,5 %. Blijkbaar is het herfinancieren van de schuld aan gematigde rentes van onder de 5% nog mogelijk voor België en is het rente probleem volgens mij niet zo erg, tenminste als er nu eens zou prioriteit worden gegeven aan de afbouw van de schuld in absolute cijfers. Dit terzijde natuurlijk.)
(Als ik zo wat zit rond te neuzen op de olo's zie ik dat er in de jaren negentig olo's zijn uitgeschreven aan 8% en meer recenter aan 5% en 5,5 %. Blijkbaar is het herfinancieren van de schuld aan gematigde rentes van onder de 5% nog mogelijk voor België en is het rente probleem volgens mij niet zo erg, tenminste als er nu eens zou prioriteit worden gegeven aan de afbouw van de schuld in absolute cijfers. Dit terzijde natuurlijk.)