Renteverhoging FED: wanneer ziet u verhogingen?
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Renteverhoging FED: wanneer ziet u verhogingen?
Wanneer zien jullie de rente verhoogd worden door de FED en met hoeveel?
Of kortweg: teken eens het pad van de rente dat je zelf zou opstellen...
Ik baseer me altijd op deze link: http://www.cmegroup.com/trading/interes ... -fomc.html
Ik zie dat de FED eigenlijk de rente veel sneller wil verhogen, dan de markt denkt/wil.
Ikzelf reken op een verhoging in december of geen meer dit jaar.
Redenen: ik heb via familie (uit de VS) gehoord dat Amerikaanse fabrieken geen beste tijden beleven en dat ook Trump zorgt voor nodige volatiliteit. Hoe spelen jullie in op een renteverhoging?
Ik baseer me altijd op deze link: http://www.cmegroup.com/trading/interes ... -fomc.html
Ik zie dat de FED eigenlijk de rente veel sneller wil verhogen, dan de markt denkt/wil.
Redenen: ik heb via familie (uit de VS) gehoord dat Amerikaanse fabrieken geen beste tijden beleven en dat ook Trump zorgt voor nodige volatiliteit. Hoe spelen jullie in op een renteverhoging?
Re: Renteverhoging FED: wanneer ziet u verhogingen?
De Fed zou de rente beter volgende week al verhogen. Het is nu toch al ingecalculeerd door de markten.
Waarom wachten tot na de verkiezingen? Na een week zijn ze het alweer vergeten. Uitstellen is gewoon een verlenging van de onzekerheid want in december begint het spelletje weer opnieuw. De Fed maakt zich ongeloofwaardig als ze elke keer zegt dat de omstandigheden een verhoging rechtvaardigen en zich op het laatste ogenblik bedenkt.
Waarom wachten tot na de verkiezingen? Na een week zijn ze het alweer vergeten. Uitstellen is gewoon een verlenging van de onzekerheid want in december begint het spelletje weer opnieuw. De Fed maakt zich ongeloofwaardig als ze elke keer zegt dat de omstandigheden een verhoging rechtvaardigen en zich op het laatste ogenblik bedenkt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Beleggers zijn verslaafd aan die soepele strategie van monetaire beleid.
Spijtig, maar als ze hun plan willen uitvoeren (rente op minstens 3% binnen 2 jaar), dan overleven de beurzen dat niet.
Spijtig, maar als ze hun plan willen uitvoeren (rente op minstens 3% binnen 2 jaar), dan overleven de beurzen dat niet.
@groeiaandelenfavoriet2014,Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Wanneer zien jullie de rente verhoogd worden door de FED en met hoeveel?
Ik hoop dat het niet pedant overkomt, maar mag ik vragen hoe lang die altijd al is?
Graag een zo concreet mogelijk jaartal

-
- Hero Member
- Contacteer:
Sinds ik die link gevonden heb, sinds begin dit jaarpisa schreef:@groeiaandelenfavoriet2014,Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Wanneer zien jullie de rente verhoogd worden door de FED en met hoeveel?
Ik hoop dat het niet pedant overkomt, maar mag ik vragen hoe lang die altijd al is?
Graag een zo concreet mogelijk jaartal

Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt...
De beleggers moeten zich maar niet zo als verwende kleine kinderen gedragen en beginnen schreeuwen wanneer hun snoepje wordt afgepakt.
Geen probleemGroeiaandelenfavoriet2014 schreef:Sinds ik die link gevonden heb, sinds begin dit jaar.
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt...

Ik volg Yaris: ze zouden het beter nu woensdag al doen, om de vermelde reden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze willen lagere dollar, Brainard windt er geen doekjes om en laatste cijfers waren niet zaligmakend.
Huidige FED is niet die zoals onder Bernanke.
Huidige FED is niet die zoals onder Bernanke.
Nu woensdag 0.25%. Omdat de vooruitzichten op een sterkere economische groei de komende maanden / jaren er toch niet echt zijn, wachten heeft geen zin. Laatste kans voor de verkiezingen in november waarvan de uitslag en impact op de economie verre van zeker is. Markten staan momenteel hoog, een kortstondige paniekcorrectie is dus niet zo een ramp.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Wanneer zien jullie de rente verhoogd worden door de FED en met hoeveel?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd ... Verwacht het ook nu.
Eindelijk eens de korte pijn nemen,uiteindelijk zal het effect na een week of twee nihil wezen.
Heden twijfel ... Bij aankondigen,paniek ... Na 2 weken,business like usewell.
Alleszins zal de beurs de komende weken volatiel wezen betreffende enkele belangrijke "politieke" punten op het programma.
Eindelijk eens de korte pijn nemen,uiteindelijk zal het effect na een week of twee nihil wezen.
Heden twijfel ... Bij aankondigen,paniek ... Na 2 weken,business like usewell.
Alleszins zal de beurs de komende weken volatiel wezen betreffende enkele belangrijke "politieke" punten op het programma.
Dus niet nu, verhoogde kans voor december. Morgen groene beurzen?
De termijnmarkten voor Japan en Europa tonen nu een winst van + 1%Cydox schreef:Dus niet nu, verhoogde kans voor december. Morgen groene beurzen?
Olie en goud knallen ook fors omhoog: respectievelijk + 1,85% en + 1,50% .
Iemand een idee van de achterliggende redenering, waarom stijgen die laatste 2?
Grafiek van Goud van vandaag:
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
$ omgekeerd evenredig met goud- en olieprijs in $pisa schreef:De termijnmarkten voor Japan en Europa tonen nu een winst van + 1%Cydox schreef:Dus niet nu, verhoogde kans voor december. Morgen groene beurzen?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
en lage rente is zwakkere munt (want lager "dividend" op die munt")stockzombie schreef:$ omgekeerd evenredig met goud- en olieprijs in $pisa schreef:
De termijnmarkten voor Japan en Europa tonen nu een winst van + 1%
Oeps, ik heb hier blijkbaar een gestreamde grafiek geplaatst
Maar de boodschap van de Fed was toch duidelijk dat ze een rentestijging aankondigen voor de min of meer nabije toekomst. Dus begrijp ik nog steeds niet waarom olie en goud stijgen? Ze zouden toch moeten dalen, er is op dit moment in de VSA te weinig inflatie en er wordt een rentestijging aangekondigd. De beurs gaat toch niet uit van de huidige toestand, en gaat wel uit van wat verwacht wordt. Zo was dat in het verleden steeds zo. Hier is toch duidelijk wat de toekomst normalerwijze zal brengen?

Maar de boodschap van de Fed was toch duidelijk dat ze een rentestijging aankondigen voor de min of meer nabije toekomst. Dus begrijp ik nog steeds niet waarom olie en goud stijgen? Ze zouden toch moeten dalen, er is op dit moment in de VSA te weinig inflatie en er wordt een rentestijging aangekondigd. De beurs gaat toch niet uit van de huidige toestand, en gaat wel uit van wat verwacht wordt. Zo was dat in het verleden steeds zo. Hier is toch duidelijk wat de toekomst normalerwijze zal brengen?