Revolut nieuw rekeningnummer
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Revolut nieuw rekeningnummer
Denk dat we zelfde bedoelen. Buitenlandse rekeningen: ze melden het vanzelf. Fiscus moet niet vragen. Rekening en hoeveel er op staat.
Binnenlandse: enkel rekening is gemeld, vanzelf, fiscus moet niet vragen.
De nuance zit in het woord "vanzelf". Over Paypal is er bv. al jaren discussie of dit moet worden aangegeven, meestal is het antwoord "nee" en Paypal zelf rapporteert ze evenmin.
Is inderdaad schemerzone. PayPal kleine bedragen. Niet zo erg vanuit praktisch standpunt. Bitcoin e d. ook in schemerzone. Gaat wel over enorme bedragen. Voordeel van bitcoin is vanzelf ook achillespees: alles staat in blockchain kan door iedereen gelezen worden. Tracing is mogelijk van zodra transactie gelinkt kan worden aan persoon of rekening. Wie steeds voordelen van bitcoin benadrukt wijst tegelijk op zwakke punt bitcoin: geen centralisatie en daarom ziet iedereen alles. Wie met idee komt om alle bankrekeningen en huizeneigendommen en aandeleneigendommen en etf eigendommen op blockchain te zetten, wordt gek verklaard want iedereen kan alles zien. Bitcoin? Niemand begrijpt probleem FBI en CIA en Mossad en russen en Chinezen heel blij.
Misschien off topic maar uiteindelijk variatie op thema.
Een maat van mij is ooit alleen uitgegaan in het buitenland. In het midden van de nacht constateerde die onterecht dubbel betaald te hebben voor een pint. Revolut ingeschakeld en lekker terugbetaald. Dat hij toen half zat was geweest en mogelijk niet goed kon tellen noch zich herinneren deed er niet toe.
Ik weet nog dat die onlangs van Revolut zijn rijksregister nummer moest aangeven als taks informatie. Had nooit iets aangegeven en dacht dat hij vanaf dan niets meer zal moeten doen.
Ik weet nog dat die onlangs van Revolut zijn rijksregister nummer moest aangeven als taks informatie. Had nooit iets aangegeven en dacht dat hij vanaf dan niets meer zal moeten doen.