Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Dag Brembos. SDI VR6 kan niet. Ofwel is het SDI dwz een diesel ofwel een VR6 dwz een benzine. Het is het ene of het andere. Gezien je zegt dat de motor veel lawaai maakte moet het dus een VR6 benzine geweest zijn.
Heel uitzonderlijk zou het kunnen dat een creatieve geest de beide logo's op de Golf gezet heeft. Om andere chauffeurs in verwarring te brengen bvb.
Op de rood geschilderde grille vooraan stond VR6 en achteraan SDI. De auto zelf was grijs.
Oh boy. Heb je dan 2 aaneengelaste auto's gekocht? Of was de eerste eigenaar een Johnny die vergeten is het logo op de achterklep te verwijderen?
De SDI is zowat de zwakste motor die je in een Golf kon hebben. Een VR6 de krachtigste.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Wie zo weinig van auto's kent rijdt niet met een 6 cylinder. Het was dus een SDI, dieselmotor zonder turbo, zonder common rail voeding en een 70-tal PK. En inderdaad, vrij luidruchtig, zelfs voor die tijd. Je kocht hem voor de zuinigheid.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Jij kent je klassiekers!
2 VR6'en samen geven een W12 motor en die werd tot voor kort (OK, sterk gemoderniseerd met twin-turbo, maar in de basis VR6) gebruikt door Bentley.
Zelf vond ik de Golf V5 en de 1.8 20-klepper die ook in de TT zat leuker, niet zo zwaar in de neus en minder onderstuur als het wat vooruit moet gaan.
2 VR6'en samen geven een W12 motor en die werd tot voor kort (OK, sterk gemoderniseerd met twin-turbo, maar in de basis VR6) gebruikt door Bentley.
Zelf vond ik de Golf V5 en de 1.8 20-klepper die ook in de TT zat leuker, niet zo zwaar in de neus en minder onderstuur als het wat vooruit moet gaan.
Precies of ze gaan een VR6 meegeven als vervangwagen aan iemand die gewoon is met een Dacia te rijden 
Mijn buurman had hier trouwens een Golf R32 staan maar heeft die vorige maand ingeruild voor een M4. Wat een beest. Als hij 's morgens vertrekt sta ik buiten te luisteren
Ik heb ook al eens voorgesteld om een weekje te wisselen. Hij mijn cabrio en ik zijn M4

Mijn buurman had hier trouwens een Golf R32 staan maar heeft die vorige maand ingeruild voor een M4. Wat een beest. Als hij 's morgens vertrekt sta ik buiten te luisteren
Ik heb ook al eens voorgesteld om een weekje te wisselen. Hij mijn cabrio en ik zijn M4

Dat was voor mijn Dacia tijdperk. Ik reed toen met een Renault R4 en kreeg de Sdi VR6 een week in bruikleen van mijn broer toen de R4 een defect had. Dat was in maart 1996.
We hebben sinds vorige maand een "nieuwe" tweedehands auto aangezien onze oude auto te klein was geworden voor ons gezin. Dachten eerst een tweedehands benzine Hyundai Tucson ofzo te nemen maar de prijs van een tweedehands ev was niet zo veel duurder, tco zelf goedkoper. Het is een Volkswagen id.4 geworden.
Zowel mijn vriendin als mezelf vinden het aangenaam rijden, lekker stil, direct veel vermogen, geen stank. In brandstofverbruik is deze een heel stuk goedkoper dan een familiewagen op benzine (zelf als we alles van het net afnemen). We laden thuis op, voorlopig via gewoon stopcontact (ongeveer tegen 10km/u). Gewoon insteken bij thuiskomst, gemakkelijker dan te moeten gaan tanken.
Verbruik en dus ook de range op de autosnelweg (120km/u) vind ik wel minder. Vanaf meer dan 100km/u neemt verbruik veel toe. Al hebben we daar maar enkele keren per jaar last van.
Zowel mijn vriendin als mezelf vinden het aangenaam rijden, lekker stil, direct veel vermogen, geen stank. In brandstofverbruik is deze een heel stuk goedkoper dan een familiewagen op benzine (zelf als we alles van het net afnemen). We laden thuis op, voorlopig via gewoon stopcontact (ongeveer tegen 10km/u). Gewoon insteken bij thuiskomst, gemakkelijker dan te moeten gaan tanken.
Verbruik en dus ook de range op de autosnelweg (120km/u) vind ik wel minder. Vanaf meer dan 100km/u neemt verbruik veel toe. Al hebben we daar maar enkele keren per jaar last van.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Das dus 40u als je 400km wil opladen, ja, veel gemakkelijker dan even 2 minuten te gaan tanken langs een weg waar je passeert, en ook nog veel praktischer ...simonvb schreef: ↑Gisteren 22:02 We hebben sinds vorige maand een "nieuwe" tweedehands auto aangezien onze oude auto te klein was geworden voor ons gezin. Dachten eerst een tweedehands benzine Hyundai Tucson ofzo te nemen maar de prijs van een tweedehands ev was niet zo veel duurder, tco zelf goedkoper. Het is een Volkswagen id.4 geworden.

Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je het dagelijks doet en je bv. 60 km per dag aflegt gemiddeld, gaat dat probleem zich niet stellen. Ik zit in dezelfde situatie. Lang sceptisch geweest maar rijdt heel erg goed. Ik kan het niet anders zeggen :-)
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is gewoon een andere manier van werken. Bij thuiskomst insteken en het kan 12uur laden. Ik rij geen 120km per dag dus meer dan genoeg. Daarnaast werk ik twee dagen thuis per week.
Verlies is een 13%. Als het weekend/thuiswerk is, is het laden van de zonnepanelen.
Voorheen enz zit waarschijnlijk 24 uur op 24 in zijn motorvoertuig. Ik laad de Dacia ook gewoon op aan het stopcontact. De meeste voertuigen staan 95% van de tijd stil , een kleine moeite om ze dan even in te pluggen aan een goed gezekerd stopcontact. Veel minder tijdrovend en goedkoper dan langs te rijden bij tankstation.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens sommigen is het slechts 94% van de tijd ...Brembos schreef: ↑Vandaag 11:03 Voorheen enz zit waarschijnlijk 24 uur op 24 in zijn motorvoertuig. Ik laad de Dacia ook gewoon op aan het stopcontact. De meeste voertuigen staan 95% van de tijd stil , een kleine moeite om ze dan even in te pluggen aan een goed gezekerd stopcontact. Veel minder tijdrovend en goedkoper dan langs te rijden bij tankstation.

Woz schreef: ↑5 september 2024, 18:50
Er rekening mee houdende dat de gemiddelde auto 94% van de tijd stilstaat. Pure kapitaalsvernietiging die nu gelukkig op zijn einde aan het lopen is.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid