Rijden op aardgas (CNG)
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Ik volg hierin dezelfde stelling als Einstein. 

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
EMC² 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Nee hoor, Albert had nog wel andere ideeën dan dat. 
(waar jij naar verwijst is waarschijnlijk de algemene relativiteitstheorie E=mc2?)
De opmerking en reactie ging over determinatie en niet over relativiteit.

(waar jij naar verwijst is waarschijnlijk de algemene relativiteitstheorie E=mc2?)
De opmerking en reactie ging over determinatie en niet over relativiteit.

- grootbankmedewerker
- Newbie
- Contacteer:
Uw vooringenomen stellingen zijn al even onnozel als de onzin in uw handtekening. Maar ja, van zo'n hoofd mag ik niet meer verwachten ...Spruitekop schreef: ↑13 januari 2018, 18:47 Diegene die voor CNG kiezen zullen niet al te veel opties nemen die een impact hebben op het uiterlijk van hun wagen.
Op een autoforum had er iemand die combinatie wel gemaakt. Dan staat die verplichte groene sticker als een tang op een varken.
Aan CNG-rijders ga je geen optie voor een inlegprofiel in honinggraadstructuur voor de achterbumper slijten, dat staat vast.

En ja, btw, ik rijd CNG, heb een honinGraaT in m'n achterbumper èn een (blauwe) CNG-sticker op mijn -naar mijn bescheiden mening- fraai A3 S-line kontje

Wij hebben een nieuwe wagen gekocht en bewust niet gekozen voor een wagen op CNG. Wel om volgende redenen:
1) De regering wil op termijn alle fossiele brandstoffen weg, te beginnen bij diesel.
Maar later volgen dus ook aardgas en benzine. Aardgas is trouwens verboden in nieuwbouwwoningen vanaf 2021. En als je nu gaat informeren wordt dit ook al mede gedeeld. Ze gaan het niet in woningen verbieden om daarna massaal die aardgas in auto's te dumpen.
2) CNG-wagens zijn nooit echt van de grond gekomen, zal ook niet meer gebeuren éénmaal aardgas langzaam moet gereduceerd worden tot een minimum.
De meesten rijden nog steeds op benzine, de kans dat je aan de pomp benzine kan tanken zal groter zijn dan die beperkte groep CNG-rijders.
Dus waarom zou je in godsnaam nog CNG kiezen? De keuze heb je nu al niet vaak en dat zal afnemen naar de toekomst toe. Ook al door het feit dat aardgas de komende jaren duurder wordt.
1) De regering wil op termijn alle fossiele brandstoffen weg, te beginnen bij diesel.
Maar later volgen dus ook aardgas en benzine. Aardgas is trouwens verboden in nieuwbouwwoningen vanaf 2021. En als je nu gaat informeren wordt dit ook al mede gedeeld. Ze gaan het niet in woningen verbieden om daarna massaal die aardgas in auto's te dumpen.
2) CNG-wagens zijn nooit echt van de grond gekomen, zal ook niet meer gebeuren éénmaal aardgas langzaam moet gereduceerd worden tot een minimum.
De meesten rijden nog steeds op benzine, de kans dat je aan de pomp benzine kan tanken zal groter zijn dan die beperkte groep CNG-rijders.
Dus waarom zou je in godsnaam nog CNG kiezen? De keuze heb je nu al niet vaak en dat zal afnemen naar de toekomst toe. Ook al door het feit dat aardgas de komende jaren duurder wordt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Is dat dan voor woningen gebouwd vanaf 2021 of voor woningen die aan de 2021-norm voldoen?
Heb je ergens een bron? Vind daar niets van terug.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Er komt helemaal geen algemeen verbod, alleen zullen nieuwe verkavelingen niet meer aangesloten worden op het distributienet. Elke andere woning, ook nieuwbouw, zal wel nog met aardgas kunnen/mogen verwarmen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Verkeerd begrepen: Dacht dat Kevva bedoelde dat je geen CNG-wagen niet meer mocht parkeren in een nieuwbouw.
We waren bezig over auto's hé jongens.

We waren bezig over auto's hé jongens.

Verschillende merken zijn ook al uit het Cng verhaal gestapt (oa Opel). Als je op elektriciteit rijdt is het zoeken naar een laadpaal en de Cng is het zoeken naar een pomp. In sommige landen heb je amper pompen. Als je dan toevallig met een CNG wagen rijdt en een benzinetankje van 15 liter mag je elke 150 km gaan tanken.Kevva schreef: ↑3 augustus 2018, 20:32 Wij hebben een nieuwe wagen gekocht en bewust niet gekozen voor een wagen op CNG. Wel om volgende redenen:
Nee, is niet interessant om op CNG te rijden. Die oplaadpunten zijn er wel, weliswaar beperkt (elektrische oplaadpunten heb je meer).
Maar waarom zou je nog CNG kopen? Ze zijn op hun terugweg bezig en fossiele brandstoffen moeten er uit, dus ook CNG.
Maar waarom zou je nog CNG kopen? Ze zijn op hun terugweg bezig en fossiele brandstoffen moeten er uit, dus ook CNG.
Ik rij tot grote tevredenheid al jaren op lpg. Men heeft mij al gevraagd waarom niet overstappen op CNG. Waarom wel zeg ik dan. LPG is goedkoper maar doordat je geen rijtaksen moet betalen op CNG komt het op jaarbasis ongeveer gelijk uit. Maar wat na 2020. Ook rijtaksen te betalen waarschijnlijk dus zal dat voordeel ook al gauw wegvallen. Je hebt veel meer LPG pompen dan CNG pompen. Ik heb in juli 4000 km gedaan voor een reis naar Scandinavië en ik heb maar 163 km op benzine moeten rijden omdat er even geen pomp was. Had ik CNG gehad dan ging ik een veelvoud daarvan op benzine hebben moeten rijden. Je ziet ginder wel enorm veel Tesla's. Ik ben zelfs even een Tesla dealer binnen gestapt en een aangenaam praatje gemaakt met een verkoper. Ook daar wordt 80 procent van de Tesla's verkocht aan bedrijven omdat ze ook pakken voordelen krijgen als ze zo'n ding aankopen.
Niet iedere auto is eenvoudig om te bouwen op CNG.
Op LPG stelt dat probleem zich minder of helemaal niet.
De CNG installatie is bovendien duurder in het geval van een bestaande auto.
Op LPG stelt dat probleem zich minder of helemaal niet.
De CNG installatie is bovendien duurder in het geval van een bestaande auto.
Beste VW golf rijders
Ik heb een VW Golf 7 1.4 TGI (op aardgas CNG ) van 2014 gekocht. Maar alle boeken zijn alleen in Frans.
Mijn vraag is: Kan ik die wisselen (of met iemand ) naar Nederlands ?
Groetjes Shodik
Ik heb een VW Golf 7 1.4 TGI (op aardgas CNG ) van 2014 gekocht. Maar alle boeken zijn alleen in Frans.
Mijn vraag is: Kan ik die wisselen (of met iemand ) naar Nederlands ?
Groetjes Shodik
Normaal gezien kan je die handleidingen allemaal downloaden via internet. Het zou me verbazen dat dat voor een GOLF niet zou kunnen. Wil je echt de papieren versie : die zijn ook via het internet te bestellen en te koop.
In het slechtste geval zou VW zelf / Dieteren / een VW dealer je moeten kunnen helpen (tegen betaling zal dat wel zijn).
https://autoboekjes.be/handleiding/80b4 ... 2-t-m-2015
<< Iets in deze trend al geprobeerd ?
In het slechtste geval zou VW zelf / Dieteren / een VW dealer je moeten kunnen helpen (tegen betaling zal dat wel zijn).
https://autoboekjes.be/handleiding/80b4 ... 2-t-m-2015
<< Iets in deze trend al geprobeerd ?